Witam,
Dostałem w spadku opla corsę 1.2 8v. Nie wiem nic na temat tego auta. Tydzień temu go odebrałem od cioci i przyjechałem nim do Poznania (jakieś 160 km). Wiem tylko tyle, że wujek na nie chuchał i dbał. Jeździł rzadko. Zrobił nią może z 1 000 km przez jakieś 6-7-8 lat.
I sprawa wygląda tak, w drodze po przejechaniu jakiś 90 km zapaliła się kontrolka check-engine. Zjechałem na parking, zgasiłem silnik i ponownie uruchomiłem. Kontrolka zgasła. Podczas wjechania do Poznania zauważyłem, że biegi ciężej wchodzą przy redukowaniu. Gdy dotarłem do celu otworzyłem maskę i zauważyłem spory wyciek oleju ze skrzyni biegów. Olej był brązowy. Coś tam czytałem na różnych forach ale niczego ciekawego nie znalazłem. Podejrzewam że olej mógł wyciec przez ten taki czarny grzybek nie wiem jak to się fachowo nazywa. W Poznaniu jestem sam. Nie znam żadnego mechanika. Na święta planuje zjechać do domu (130 km) i oddać ją do znajomego. I mam takie pytanko. Co mam z nią zrobić do świąt? Na razie stoi pod blokiem i nie wiem czy dojadę do domu bezawaryjnie, czy nie zatrę sprzęgła i nic się nie stanie. Mam dolać olej do skrzyni? No nie mam pojęcia. Może ktoś mi poradzić, pomóc, coś powiedzieć?
Pozdrawiam
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 27 Marzec 2015, 19:39
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Możesz sprecyzować skąd ten wyciek-"Brązowy" olej wygląda na przekładniowy. Warto ustalić skąd Cieknie Jeśli Jakiś uszczelniacz pół osi to próbował bym dolać i jechać do domu Jeśli Coś innego To Proponuje Jednak poszukać mechanika albo Napisz do Westa jest z Poznania może Pomoże
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Marzec 2015, 21:38
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Ten czarny grzybek to odpowietrznik skrzyni .
Zdarza się że olej wycieka przez wyeksploatowany uszczelniacz wybieraka , ale żeby wyjechał odpowietrznikiem to jeszcze nie widziałem
Opel zalewał do tych skrzyń olej (SAE 75W-85 API GL4) oryginalnie zalany olej miał barwę czerwoną i takiego koloru oleju powinniśmy się spodziewać w tej skrzyni .
Skoro więc barwa jest inna to moim zdaniem poprzedni właściciel znacznie przesadził z poziomem oleju lub uzupełnił niedobór innym niewłaściwym olejem w wyniku czego mogło dojść do kawitacji oleju .
LPG: Nie
Imię: yosh Pomógł: 42 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 529 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Marzec 2015, 01:38
Moje auto: Corsa B 2.5 V6 , Corsa B 1,2 16V
Na początek sprawdź aktualny stan oleju , skrzynia w twoim aucie to zapewne F13 w której powinno znajdować się 1,6l.
W skrzyni jest korek przelewowy który wyznacza maksymalny poziom oleju , znajduje się przy wewnętrznym przegubie z lewej strony skrzyni (od strony lewego koła).
Po wykręceniu korka przelewu olej może delikatnie pocieknąć .
Jeśli stan oleju okaże się właściwy i stwierdzisz że olej należałoby wymienić to czynność spuszczenia oleju można wykonać jedynie demontując pokrywę przekładni głównej (dolna pokrywa jest dostępna z kanału lub podnośnika) .
Po wykręceniu odpowietrznika olej można zalać przez otwór w obudowie wybieraka biegów , olej uzupełniamy do momentu aż pokarze się w otworze przelewowym przy przegubie .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum