Wysłany: 29 Styczeń 2009, 10:14 Corsa B - pytanie przed oględzinami - zakupem
Witam,
dopiero zaczynam przygodę z Corsą.....
Jakieś 3 miechy temy urodziła nam się Córeczka, więc moją żonka musi zamienić cc700 na cos większego.
Wybór padł na Corse B.
Mam już jedną upatrzona w okolicy mojego miasta (1994 rok, 1,2 silnik, sprowadzona pare lat temu z Niemiec, przebieg w okolicach 100 tys 3 dr). Na dniach bede jechał ją oglądac. możecie mi napisac co sprawdzić przy ogledzinach? jakie punkty trzeba koniecznie sprawdzić.... zwłasza jeśli chodzi o silnik zawieszenie
Nie chce sie wpakowac w jakieś g... zwłaszcza że bedą się nią poruszac moje dziewczyny...
dodaje zdjęcie silnika może coś wydukacie....
Dzieki z góry
Ostatnio zmieniony przez PiotrK65 26 Luty 2009, 00:21, w całości zmieniany 1 raz
cwirus88 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 10:37
od strony nadwozia / podwozia:
-tylna klapa (lubią gnić)
-nadkola w okolicach sierpów (jak wyżej)
-podwozie (podłużnice w szczególności !)
-wahacze
-warto sprawdzić czy szyby są oryginalne, ale jak któraś nie będzie oryginalna to niekoniecznie oznacza wypadkową historię
-pasowanie błotników do maski
-pasowanie zderzaków do błotników
-czy odcienie kolorów się zgadzają
od strony mechanicznej:
-amortyzatory (czy auto nie jest miękkie jak gąbka, czy amortyzatory nie podciekają, czy sprężyny nie są popękane)
-warto zerknąć na silnik (wszelakiego rodzaju wycieki - nie zwracaj uwagi na pokrywę zaworów i ew. wyciek z okolicy aparatu zapłonowego bo to standard i groszowe sprawy. Skup się na głowicy czy się spod niej nie leje, na świece czy tam nie ma wycieków)
-miska olejowa czy nie cieknie
-bak czy nie cieknie
Wnętrze:
-napinacze pasów czy nie są wywalone (jeżeli są to w okolicach harmonijek powinny wystawać żółte blaszki)
-kierownice czy airbag nie strzelił
Chyba tyle. Proponuje wizytę u jakiegoś mechanika, niech na kanale ją przeglądnie :witam:
DizzyX [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 12:01
cwirus88 napisał/a:
-podwozie (podłużnice w szczególności !)
Podłużnice, PROGI, tylna i przednia belka (czy proste) ... dobrze wjechać autem na kanał, ale najlepiej na jakimś warsztacie na podnośnik "na łapy" - jak auto dobre to wytrzyma, jak jakiś strucel kompletny to się i złamać potrafi.
cwirus88 napisał/a:
-napinacze pasów czy nie są wywalone (jeżeli są to w okolicach harmonijek powinny wystawać żółte blaszki)
Tylko uwaga bo czasem mądrzy sprzedający je ucinają ...
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 12:14
Moje auto: Opel Astra G
Ja bym jeszcze dodał: sprawdzić działanie sprzęgła- czy się nie ślizga, czy przełączniki od kierunków i wycieraczek działają prawidłowo (czy np same odbijają po przekręceniu kierownicy), redukować biegi z wysokich prędkości (czy skrzynia nie zgrzyta i czy przy okazji nie zapala się check engine), czy auto hamuje równo, nie ściąga na boki i czy ogólnie warte jest Twojej uwagi
gardi1 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 13:53
Dzieki Panowie, widze ze główne problemy to ruda, niewiele piszecie o silniku więc można uznac że sa dość niezawodne te jednostki
lukbud napisał/a:
redukować biegi z wysokich prędkości (czy skrzynia nie zgrzyta i czy przy okazji nie zapala się check engine)
Panowie,
dzieki za wszystki info.
bylem dzis ogldalem, silnik zdrowy odpala od strzalu troche sie poci na uszczelce miski olejowej, oraz pokrywie zaworow (do zrobienia malym kosztem) blachara z zewnatrz ladniutka troche progi oraz tylni blotnik po sierpem zaczyna brac ruda ale sa jeszcze od odratowania szczotka druciana i farba - nic trasznego.
ALE:
sprzeglo sie dziwnie zachowuje tzn na postoju jak sie pusci pedal slychac uderzenie tarczy sprzeglowej (konczy sie??) oraz silnik jakby zmniejszal obroty przy puszczeniu pedalu - bieg "na luzie" - slychac rownierz zmiane przelozenia (podczas jazdy z "2" na "3"
to wszytko jeszcze jest do zrobienia ale podluznice od dolu auta - korozja nieduzo bo nieduzo ale wstawki trzeba by zrobic
podziekowalem
dzieki Wam za pomoc
Robson7 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 23:01
Jeśli chodzi o uszczelek pokrywy zaworów to jedem z defektów Corsy B :rofl: ja wymieniłem teraz uszczelkę raptem po przejechaniu 4.000 ;/ a wygadal jak nowa i teraz sytuacja się powtarza :lol3: ale nie samochodów nie zawodnych :yooo:
LPG: Tak
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 2 Skąd: Tłuszcz
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 21:00
hej jestem tu nowy i potrzebuje porady, bo mam zamiar kupić corse b 1.4 8v i tak przeglądając ogładzenia znalazłem 1 dość ciekawe ... oczywiście samochód był ładny chyba nawet nie bity, ale miał pomalowane lusterka...a przeglądając allegro, to tam nie widziałem samochodu który miał pomalowane lusterka ??? czy tak było seryjnie czy jak ?
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 23:40
Moje auto: Opel Astra G
To jak jesteś leń to może podpowiem trochę... jest na forum dział kupno corsy. A w nim przyklejony temat kupno Corsy B- nasze spostrzeżenia + poradnik z Auto Świata (sam założyłem temat więc jest na pewno ) Także albo opcja szukaj i albo ręczne szukanie forum- nie powinno to zająć więcej niż 5 minut
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum