LPG: Nie
Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Nowe Chechło
Wysłany: 5 Październik 2010, 07:41 Wahacz przód Corsa D a Grande Punto
Witam.
Czy ktoś z forumowiczów wie, czy wahacze z Grande Punto podejdą do Corsy D?
Niby jedna płyta, niby część części podchodzi (m.in. sworzeń, końcówka drążka, łącznik stabilizatora), ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi czy wahacze też podejdą. Jak by ktoś z Was znał odpowiedz na moje pytanko był bym wdzięczy.
Poniżej dodałem zdjęcie na których są te wahacze. Obrazki poglądowe są z katalogu Inter Cars.
Fiat:
Opel:
Jak widać na pierwszy rzut oka różnią się jedną tuleją. Nie wiem jak z wymiarami samego wahacza oraz czy ta tuleja ma taką samą średnice na śrubę mocująca wahacz jak w Corsie ale myślę że będzie pasowało.
LPG: Nie
Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Nowe Chechło
Wysłany: 7 Październik 2010, 08:56
Dziękuje Panowie za odpowiedz, a może wiecie jak wygląda sprawa wymiany samego sworznia wahacza? Czy jest on na nitach czy na śrubach? Na allegro są dostępne same sworznie. Niedługo pojadę do mechanika-diagnosty aby zobaczył, czy cały wahacz nadaje się do wymiany, czy sam sworzeń.
LPG: Nie
Imię: Greg Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 185 Skąd: Tychy
Wysłany: 7 Październik 2010, 16:00
Moje auto: Opel Corsa D 1.3 CDTI
gacol napisał/a:
Dziękuje Panowie za odpowiedz, a może wiecie jak wygląda sprawa wymiany samego sworznia wahacza? Czy jest on na nitach czy na śrubach? Na allegro są dostępne same sworznie. Niedługo pojadę do mechanika-diagnosty aby zobaczył, czy cały wahacz nadaje się do wymiany, czy sam sworzeń.
Da się wymienić sam sworzeń. Trzeba go tylko rozwiercic i wyciągnąć bo on jest przynitowany. Nowy sworzeń kupujesz w sklepie i on jest już skecany na śruby, także nie ma problemu z montażem. Najwiekszy problem to chyba to rozwiercanie.
PS. A tak poważnie to ile ty masz przebiegu że chcesz wymieniać całe wahacze? Coś sie dzieje?
LPG: Nie
Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Nowe Chechło
Wysłany: 7 Październik 2010, 20:19
gregor_bs napisał/a:
PS. A tak poważnie to ile ty masz przebiegu że chcesz wymieniać całe wahacze? Coś sie dzieje?
Coś trzaska w zawieszeniu. Kiedyś też tak było wymieniłem łączniki stabilizatorów i było ok. W zeszłym tygodniu ponownie je wymieniłem ale dalej coś trzaska.
Corsa lata na [L] i ma już 150 kkm.
dawpio mógłbyś podać numery katalogowe tych wahaczy? Albo stronę gdzie są one dostępne?
Przy takim przebiegu faktycznie mogą być tuleje do wymiany, ale myślę że nie warto zastąpić oryginalny wahacz na podróbę tylko kupić dobrej jakości tuleje i mieć spokój na długi czas.
Tuleje nr 1 to wymienia się poprzez wprasowanie nowej tulei. Jeśli chodzi o tuleje nr 2 to będzie większy problem, chociaż od czasów Kadetta wahacze Opla dużo się nie zmieniły, więc przypuszczam że większość warsztatów ma odpowiednie ściągacze, albo mają swój sprawdzony sposób na wymianę.
LPG: Nie
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 220 Skąd: Tychy
Wysłany: 22 Listopad 2016, 11:37
Moje auto: Corsa D 1.2
Sprawdzony czyli dłuto i młotek widziałem jak się wymienia tuleje gdy praską nie da rady, jeżeli to nie duża różnica cenowa to kup cały wahacz i nie baw się w pierdoły
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum