Wysłany: 7 Maj 2009, 12:10 [ Corsa B] Wymiana silnika 1.0 12V
WITAM. Swoja corsę B (1.0 12V 99' 120 tys) posiadam od 10 miesięcy. ostatnio na trasie zaczął mi lekko klekotać silnik, wcześniej już mi się to zdarzyło, wiec zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik. Poprzednio po odczekaniu chwili jak go zapaliłem wszystko wróciło do normy. tym razem jednak nie odpalił. dopiero po pól godziny jak ostygł to odpalił. jak dojechałem to pojechałem do mechanika. po podłączeniu do kompa wykrył błąd czujnika ustawienia wału(czy coś takiego), błąd udało się skasować, stwierdził tez ze ten klekot to od rozrządu, a przy tym auto jeszcze dość znacznie kopci(bierze tez olej). mechanik powiedział ze nie warto iść w koszty naprawy tego silnika i lepiej wymienić silnik.
co o tym sadzicie? czy po takiej wymianie silnika będzie lepiej? gdzie w taki silnik się zaopatrzyć??
Ostatnio zmieniony przez Kaszubski 16 Lipiec 2016, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Tak Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 100 Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Maj 2009, 12:27
nie wiem jak to się ma dokładnie z kosztami,ale jeśli remont silnika nie przewyższałby kupna nowego (używanego) silnika to moim zdaniem lepiej było by wyremontować ten.. Bo nigdy nie wiadomo w 100% w jakim stanie będzie ten co kupimy.. a tamten po remoncie będzie raczej pewny, a jeśli wymiana silnika to ja bym już zainwestował w większy jeśli jest możliwość wstawienia go,ale za tym idą koszta zapewne z wymianą innych podzespołów.. takich jak (np.skrzynia biegów,ale nie jestem pewien). a co do zaopatrzenia się w taki silnik to allegro jakieś szroty pewnie będą z rozbitych(puknięty tył lub bok w przód oczywiście odpada) lub anglików..
Szwankujący rozrząd w silniku 1.0 12V to standard.Siadają napinacze i rozciaga się łancuch ,czasami do wymiany sa koła zębate.W pierwszej kolejności sprawdził bym czujnik połozenia wału,prawdopodobnie jest zabrudzony olejem lub innym syfem lub poprostu kończy sie.Po wymianie powinno być ok.Posłuchał bym jak pracuje motor.Uszkodzony rozrząd na łańcuchu hałasuje w specyficzny sposób.
Można zdjąc obudowe i sprawdzic luz łańcucha na kołach zębatych.
Ostatnio zmieniony przez Fahoo 7 Maj 2009, 22:26, w całości zmieniany 1 raz
cwirus88 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 7 Maj 2009, 15:58
Fahoo napisał/a:
Szwankujący rozrząd w silniku 1.0 16V
Oczywiście chodzi o 1.0 12V.
Silnik możesz rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie. Jak będzie kapa to raczej nie inwestuj w kolejne 1.0 tylko wsadź coś bardziej dynamicznego i nieawaryjnego - mam na myśli silniki 1.4 - c14se 82 KM lub c14nz 60 KM. Mało awaryjne, ten pierwszy dynamiczny i żwawy, drugi troszke mniej, lecz z każdego będziesz zadowolony
Roboty również nie ma dużo, komplecik powinno się już kupić do 1000 zł.
Nie ważne ile wentyli, chodzi o zasade napędu rozrzadu.
Rozrząd można naprawić i czujnik,martwi mnie jednak branie oleju .Nie napisałeś ile ci łyka ,może w normie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum