Przesunięty przez: Kaszubski
16 Marzec 2016, 10:30
[ Corsa B] Wymiana silnika 1.0 12V
Autor Wiadomość
 kosmos86
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 7 Maj 2009, 12:10   [ Corsa B] Wymiana silnika 1.0 12V

WITAM. Swoja corsę B (1.0 12V 99' 120 tys) posiadam od 10 miesięcy. ostatnio na trasie zaczął mi lekko klekotać silnik, wcześniej już mi się to zdarzyło, wiec zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik. Poprzednio po odczekaniu chwili jak go zapaliłem wszystko wróciło do normy. tym razem jednak nie odpalił. dopiero po pól godziny jak ostygł to odpalił. jak dojechałem to pojechałem do mechanika. po podłączeniu do kompa wykrył błąd czujnika ustawienia wału(czy coś takiego), błąd udało się skasować, stwierdził tez ze ten klekot to od rozrządu, a przy tym auto jeszcze dość znacznie kopci(bierze tez olej). mechanik powiedział ze nie warto iść w koszty naprawy tego silnika i lepiej wymienić silnik.
co o tym sadzicie? czy po takiej wymianie silnika będzie lepiej? gdzie w taki silnik się zaopatrzyć??
Ostatnio zmieniony przez Kaszubski 16 Lipiec 2016, 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 bado


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 100
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Maj 2009, 12:27   

nie wiem jak to się ma dokładnie z kosztami,ale jeśli remont silnika nie przewyższałby kupna nowego (używanego) silnika to moim zdaniem lepiej było by wyremontować ten.. Bo nigdy nie wiadomo w 100% w jakim stanie będzie ten co kupimy.. a tamten po remoncie będzie raczej pewny, a jeśli wymiana silnika to ja bym już zainwestował w większy jeśli jest możliwość wstawienia go,ale za tym idą koszta zapewne z wymianą innych podzespołów.. takich jak (np.skrzynia biegów,ale nie jestem pewien). a co do zaopatrzenia się w taki silnik to allegro jakieś szroty pewnie będą z rozbitych(puknięty tył lub bok w przód oczywiście odpada) lub anglików..

http://allegro.pl/item618...indry_igla.html
http://allegro.pl/item627..._gwarancja.html
http://allegro.pl/item628...silnik_1_0.html
http://allegro.pl/item620..._z_niemiec.html

http://allegro.pl/search....821&order=p&p=2

mam nadzieję,że trochę naświetliłem temat, a jeśli się mylę to proszę innych użytkowników o weryfikacje mojego postu ;)
 
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Maj 2009, 13:41   

Szwankujący rozrząd w silniku 1.0 12V to standard.Siadają napinacze i rozciaga się łancuch ,czasami do wymiany sa koła zębate.W pierwszej kolejności sprawdził bym czujnik połozenia wału,prawdopodobnie jest zabrudzony olejem lub innym syfem lub poprostu kończy sie.Po wymianie powinno być ok.Posłuchał bym jak pracuje motor.Uszkodzony rozrząd na łańcuchu hałasuje w specyficzny sposób.
Można zdjąc obudowe i sprawdzic luz łańcucha na kołach zębatych.
Ostatnio zmieniony przez Fahoo 7 Maj 2009, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 7 Maj 2009, 15:58   

Fahoo napisał/a:
Szwankujący rozrząd w silniku 1.0 16V


Oczywiście chodzi o 1.0 12V.

Silnik możesz rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie. Jak będzie kapa to raczej nie inwestuj w kolejne 1.0 tylko wsadź coś bardziej dynamicznego i nieawaryjnego - mam na myśli silniki 1.4 - c14se 82 KM lub c14nz 60 KM. Mało awaryjne, ten pierwszy dynamiczny i żwawy, drugi troszke mniej, lecz z każdego będziesz zadowolony :ok:

Roboty również nie ma dużo, komplecik powinno się już kupić do 1000 zł.
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Maj 2009, 22:28   

Nie ważne ile wentyli, chodzi o zasade napędu rozrzadu.
Rozrząd można naprawić i czujnik,martwi mnie jednak branie oleju .Nie napisałeś ile ci łyka ,może w normie?
 
 
     
 kosmos86
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 8 Maj 2009, 11:51   

no tak 0,5l na 1 tys km. jeżdżę na mobilu 10w 40
 
     
 Fahoo
Master of diagrams



Informacje
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 246
Skąd: Białystok
Wysłany: 8 Maj 2009, 14:11   

To dużo ci połyka.Ciekawe którędy ucieka czy przez prowadnice zaworowe czy przez pierścienie.Trzeba zmierzyc kompreche.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » SWAP - zmiany i modyfikacje silników » [ Corsa B] Wymiana silnika 1.0 12V
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.