Corsa D 1.3 zalany ECU, dylemat.
Autor Wiadomość
 HammerPL 


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 2
Skąd: Kingston upon Hull
  Wysłany: 14 Marzec 2018, 16:42   Corsa D 1.3 zalany ECU, dylemat.
   Moje auto: Corsa 1.3


Witam wszystkich uzytkownikow.
Sprawa dotyczy Corsy D 1.3 diesel, przebieg 130k (w milach bo jestem w UK).
Sprawa wyglada nastepujaco.

Auto stalo u mechanika jakis czas (koniec 2017, przed świetami), wymiana sprzegla itd, po naprawie auto odebralem i jezdziłem kilka dni dosłownie i pewnego razu na autostradzie auto zgasło (towarzyszyl temu metaliczny dzwiek) i juz nie odpalło. Dalek laweta wjazd do mechanika i diagnoza - uszkodzony ECU.
Mechanik miał auto oj długo, ponad 1,5 miesiaca, wymienił
- dwa kompletne (wg niego) zestawy wiazka ecu - kluczyk I wszystko co powinno byc wg niego wymienione, auto po wymiane wg mechanika dwoch takich zeatawow nie dawało zasilania na pompie
Swoja droga śmiem watpic w tego mechanika a tu w UK naprawde wymienia sie “auto” a nie naprawia, mechanicy sa na średnim poziomie, dlatego ta jego historie o tym ze wymieniał sala wiazke ECU wkdładam miedzy ksiazki, bo po 1.
Z tego co widze niesprawne ecu mogło dac tez efekt braku zasiilania na pompie, albo problem immo, nie wiem... w kazdym razie auto odebralem zawiozlem do ASO na diagnoze tam podniesli maske i stwierdzili od razu ECU (obyło sie bez płacenia cudem).

Na ebayu znalazlem goscia co to naprawia 180£ plus wysyłka, wyslałem i przychodzi odpowiedz, ECU nie da sie naprawic ew moge doplacic 300f (i te 180) czyli razem 480£ za inne “sklonowane” ECU.

I teraz glowny watek, co z tym zrobic.
W auto wsadzone kilkaset ładnych £ bo to aprzego, bo to to bo to tamto, padł ten komputer, teraz go naprawie kolejna kasa a co moze okazac sie dalej.
Mogly byc jakies skutki dla auta jak padł ten ECU podczas jazdy?
Czy wg was opłaca sie podjac ta inwestycje w to auto czy zrezygnowac, sam juz nie wiem taka troche
ruletka, a auto w takim stanie jak teraz warte 200/250£ max, z drugiej strony stan tego auta nie jest zly oprocz tych uszkodzeń a mam wydac na inne auto 500£ i zaraz mam je naprawiac to szkoda tez zachodu, stan samochodow z after marketu kto tu mieszka to wie jaki jest. To samo auto mozna kupic za 700f (na dwoje babka wrozyla czy sie dojedzie do domu) i za 2000 w naprawde dobrym stanie. Auto raczej zeby jezdzic lokalnie do pracy itd.

Chcialbym poznac wasze zdanie na ten temar, na temat tych ECU iitd.
Co wchodzi w skład kompletu ECU - wiazka - kluczyk ?
Ponizej wstawiam zdjecia, jesli dodane beda w osobnym poście prosze admina o scalenie postow.
Ostatnio zmieniony przez HammerPL 14 Marzec 2018, 16:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 HammerPL 


Informacje
kujawsko pomorskie

LPG: Nie
Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 2
Skąd: Kingston upon Hull
Wysłany: 14 Marzec 2018, 16:47   
   Moje auto: Corsa 1.3




 
     
 bartong1 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 80
Skąd: Katowice
Wysłany: 14 Marzec 2018, 21:22   
   Moje auto: Corsa D


To co masz w ECU jest nie do od ratowania, jedna wielka kaszana, naprawa nieopłacalna bądź będzie krótkotrwała, nie warto się w to bawić... Do wymiany używany komplet ECU, BCM, IPC+ kluczyki, sterownik Airbag, ew REC jeżeli też występuje lub samo ECU ale musi być wylogowane i musisz mieć PIN z nowego/używanego ECU żeby sparować z resztą i rzecz jasna kogoś kumatego z techem. Używany komplet można podmienić w 2h bez programowania (jeżeli trafi się podobne wyposażenie, jeżeli nie to trzeba programować dodatków typu tempomat, czujniki cofania, ilość poduch itp). Jeżeli chodzi o mechanikę to padnięcie ECU nie powinno wywołać uszkodzeń mechanicznych, ew. Elektryczne typu bezpieczniki, w najgorszym przypadku wiązka gdzieś mogła dostać zwarcia ale to już bardzo mało prawdopodobnie, podobnie jak z uszkodzeniem mechanicznym)

Coś mi się wydaje że samochód stał z otwartą maską dłuższy czas w okresie opadów deszczu. Za immo w głównej mierze odpowiada BCM i IPC, aczkolwiek wszytskie podzespoły które wymieniłem wcześniej to swoiste naczynia połączone.

Takie zestawy idzie wyrwać na allegro nieraz poniżej 500zl ale nie wiem jak w uk

Pzdr
 
     
 Adam10 


Informacje
pomorskie

LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 225
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15 Marzec 2018, 10:58   
   Moje auto: Z12XEP


Jedyne co to kupić ECU razem z Security Code, podmieniasz ECU i kodujesz wszystko kompem. I wszystko :) 2h roboty, ale trochę to kosztuje ze względu na kodowanie.
 
     
 omegarules 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Omega Klub
Imię: Grzegorz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Kwiecień 2018, 21:56   
   Moje auto: Corsa D 1.3 Cdti


Hej, jesli wciaz masz ten problem daj znac na priv - mam tansze rozwiazanie na naprawę Twojego auta.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Corsa D 1.3 zalany ECU, dylemat.
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



opony 17.5r25
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.