Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 16:56
Sterowanie radia z kierownicy
Autor Wiadomość
 ysebulba 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Andrzej
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 1
Skąd: Tarnowskie góry
Wysłany: 30 Lipiec 2015, 22:11   
   Moje auto: Corsa D 1,3 cdti


Samo przełożenie jest proste. Opisał je Paweu. Jednak na forum nikt nie napisał gdzie pdłączyć dwa brakujące przewody. Pierwszy to podświetlenie przycisków. Wyprowadzasz go z pinu nr 7 wtyczki która wchodzi z tylu modułu CIM ( to ten z przełącznikami wycieraczek ikierunków ) i z tego co wywnioskowałem ze schematu wchodzi do PINu drugiego 60ciopinowej wtyczki która znajduje sie z tylu modułu comfortu ( tam jest tylko jedna wtyczka i jest trudno dostępna ). Ja podłączyłem do podświetlania
Pokręteł ogrzewania. Drugi ważniejszy pin to pin miedzy tymi samymi kostkami tylko łączy 6 pin pod kierownicą z 50 pinem kostki modułu komfortu. potem jeszcze kodowanie ( wystarczy opcomem ) i wszystko działa.
 
     
 Wojtenio 


Informacje
Imię: Wojtek
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 68
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Sierpień 2015, 08:58   
   Moje auto: Corsa D A12XER


Poprawie trochę kolegę z postu wyżej , co do kostek w BCM to są z tyłu dwie, ta wyżej to XI5 i ta nas nie interesuje a ta niżej to XI3 i w tą będziemy ciągnąć nasze dwa kabelki .
Pierwszy kabel kostka XC46 ta przy kierownicy pin 6 do XI3 ( ta dolna ) pin 50 i drugi kabel kostka XC46 pin 7 do XI3 pin 14 ( oświetlenie ) .
Pozostałe dwa przewody od sterowania kierownicy już są podłączone .

Jak zdemontować BCM ( bo bez tego będzie ciężko podłączyć nasze kabelki ) , mamy tutaj :
http://klubcorsa.pl/forum...p?p=64430#64430

Resztę załatwia kodowanie ( czyli aktywacja ) .
https://www.youtube.com/watch?v=RPtLyeDrj-0


A jak zdemontować kierownicę do wymiany to jest tu :
https://www.youtube.com/watch?v=_FUg3e9v7VA

I nie trzeba robić żadnych dziur , jak to jest na tym filmiku :
https://www.youtube.com/watch?v=JCcwXtreLPQ
( link też podwieszony w naszych manualach ) i nie trzeba demontować osłon licznika , ani samego licznika i osłon kierownicy jak zalecano na filmie z pierwszego linku .

Klucz do jej odkręcenia to Torx 50 , a moment dokręcenia śruby kierownicy to 30 Nm i zalecane jest użyć masy uszczelniającej gwint śruby .
Przy montażu kierownicy zwrócić też uwagę na znaki jakie znajdują się na kierownicy i przekładni , muszą się pokrywać .


Jak ktoś już zakłada sobie sterowanie na kierownicy to warto się pokusić o kierownicę z ogrzewaniem i sterowaniem czyli dwa w jednym ( wtedy trzeba szukać kierownicy z 6 kablami w dużej czarnej wtyczce ) bez ogrzewania mają tylko cztery kabelki , oczywiście będą tylko skórzane i nie ma ich za dużo ale warto .

Nasze Corsy D są już wyposażone w odpowiednie wtyki w taśmie kierownicy i trzeba tylko pociągnąć dwa kable do zasilenia ogrzewania i wszystko będzie działać :
Pierwszy to + ( plus) , i tu wykorzystujemy swój BCM ( zabezpieczenie 3A bezpiecznik pozycja nr 13 w BCM ) kostka przy kierownicy XC46 pin 8 do BCM z tyłu kostka górna XI5 pin 7 , a drugi kabel to minus kostka XC46 pin 4 , i tu jest dowolna możliwość po dowolnym dołożonym włączniku i przekaźniku z masy , no i jakaś kontrolka by było widać czy włączone czy nie , np dioda LED .
Plus do zasilenia przekaźnika można podłączyć do tego samego pinu co plus ogrzewania kierownicy bo jest on po zapłonie , natomiast minus sterujący przekaźnikiem po włączniku do masy , no i główne dwa zwierne styki przekaźnika to jeden masa nadwozia a drugi do kierownicy na pin 4 kostka XC46 , kontrolkę podpiąć na wyjścia + i - do kierownicy .

Nie trzeba wykorzystywać oryginalnego panelu do włączania ogrzewania kierownicy a co najlepsze nic nie trzeba kodować i przy takim podłączeniu moduł BCM nie zgłasza błędów .

Działające ogrzewanie kierownicy w zimie bezcenne :powodzenia: .
 
 
     
 arti-mz 


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Artur
Wiek: 32
Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 1
Skąd: Kościan
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 22:49   
   Moje auto: Corsa D 1.2 5D


Witam, jutro zabieram się za montaż podgrzewanej kierownicy i sterowania radiem - multifunkcja. Zastanawiam się czy jest ktoś na forum z okolic Kościana, kto pomógłby mi w zaprogramowaniu tych funkcji?
 
     
 Roni 


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Hubert
Wiek: 33
Dołączył: 25 Sty 2016
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Luty 2016, 22:53   
   Moje auto: Corsa D 1.3 cdti


I jsk udało sie ? :)
Masz moze jakies fotki z montazu ;)
  Prezentacja mojej Corsy: Corsa D 1.3 cdti
     
 Robik 


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Robert
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 3
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2 Maj 2018, 02:04   
   Moje auto: Corsa 1.4


Witam, jakie kolory przewodów znajdujące się w kostce wpinanej do radia, które odpowiadają za sterowanie radiem w Carsie przed liftem
 
     
.::Pani Reklama::.

pisz smiało! reklama@klubcorsa.pl

Dołaczył : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z bazy danych





Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 3 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.
   Partner: Forum Samochodowe