Wysłany: 30 Październik 2017, 00:50 Corsa D 1.4 brak mocy po chłodnym wieczorze. Moje auto: Corsa 1.4
Witam mam problem jestem świeżo po przeglądach w oplu i technicznym, ale one nic nie wykazały. Mam problem z autem gdy postoi trochę na chłodzie tak mi się wydaję, że to od zimna bo tylko jak kończę pracę o 1 lub 2 w noc i jest zimno to jest problem, a problem polega na tym, że jak odpalę auto jest normalnie zaczynam jechać i nagle auto traci na mocy i zapala się ikona auta z kluczykiem, gaszę auto przekręcam kluczyk, ale jeszcze nie odpalam i pali się check engine auto z kluczem i akumulator po przekręceniu pali się tylko auto z kluczykiem po jakimś czasie 5min mniej więcej gaszę auto i odpalam ponownie problem zanika. Więc pytanie co mu jest wcześniejsze 2 zimy było wszystko dobrze, a teraz to na lekkim chłodzie wariuje, czym może być objaw braku mocy?
Opel corsa D 1.4 16v Graphite hatchback
Beynzyna
Rok produkcji 2014
74kw/100
Kod silnika A14XER
Przebied 36000.
Do tej porby jedynie filtry oleje były wymieniane świec jeszcze nie ruszałem i innych przewodów.
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Październik 2017, 10:49 Re: Corsa D 1.4 brak mocy po chłodnym wieczorze. Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Najpierw wymień świece.Ja wymieniam co 20- 25tys.Jeżeli będziesz wymieniał sam to pamiętaj o przedmuchaniu otworów w głowicy przed odkręceniem świec tak żeby żaden brud nie został.
Wysłany: 6 Grudzień 2017, 19:17
Moje auto: corsa d 1.2
Witam Wszystkich. Wczoraj byłem u elektromechanika . zapisał się błąd że to zapalanie kontrolki i spadek mocy to przez Pedał gazu. narazie nie wymieniłem go . mam trochę pojeżdzić i jak się powturzy to elektromechanik mi go wymieni.tyle na te moje problemy z kontrolką
Mi z kolei komputer pokazał błąd P2138
-Czujnik klapy przepustnicy/ pedału gazu lub przełącznik klapy przepustnicy/ pedał gazu
Nie robie u nich bo jak usłyszałem koszty i w jaki sposób chcą się zabrać to kieszeń mnie bolałą czyszczenie 160zł potem czujnik jak nic nie da naprawa metodą prób i błędów mi nie pasuje przynajmniej przez warsztat.
Pierw wyczyściłem przepustnice bo była juz brudna wyczyściłem styk co do niej idzie ale za chiny nie mogę znaleźć czujnika przepustnicy ktoś może wie gdzie on jest czy jest zintegrowany z przepustnicą i jest pod czarną obudową w niej ? Pedał chyba też wymienię bo duże koszta to nie są ale podobno trzeba potem sparować przepustnicę itp z pedałem.
LPG: Nie
Imię: Szymon Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 152 Skąd: Rybnik/Gliwice
Wysłany: 28 Luty 2018, 12:59
Moje auto: CD 1.4 101ps
U mnie przeczyszczenie przepustnicy pomogło w zeszłym roku ale teraz znowu to samo jak morzy ścisnęły
Też się gdzieś natknąłem, że ta wymiana pedału może pomóc ale nie podam Ci teraz źródła
Jakim sprzetem nie wiem byłem u mechanika i podczepił kompa teraz od innego mechanika dostałem info że przepustnica do wymiany nikt nie umie stwierdzić co tylko metodą wymienić rzecz i sprawdzić.
Edit:
Jeszcze jedno pytanie jak kupie przepustnicy i wymienie to trzeba ją jakoś adoptować ? czy samochód sam się nauczy?
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Marzec 2018, 09:59
Moje auto: Z12XEP
mieszko555 napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie jak kupie przepustnicy i wymienie to trzeba ją jakoś adoptować ? czy samochód sam się nauczy?
sam się nauczy. Czasami tylko trzeba mu trochę pomóc
mieszko555 napisał/a:
Jakim sprzetem nie wiem byłem u mechanika i podczepił kompa teraz od innego mechanika dostałem info że przepustnica do wymiany nikt nie umie stwierdzić co tylko metodą wymienić rzecz i sprawdzić.
moim zdaniem robią to złym sprzętem i im głupoty wychodzą. Chociaż przepustnica jest bardziej prawdopodobna niż pedał gazu. Warto by zresetować ustawienia przepustnicy i mapy wtrysków tak żeby auto nauczyło się od nowa tych wartości
Da rade to zrobić domowym sposobem ? puki zima trwa bo jak zostawiam w ciepłym garażu to nic się nie dzieje śmiga aż miło tylko jak z pracy wracam i zostawiam na dworze przy minusowej temperaturze to się to dzieje. Samochód cichutko pracuje obroty są super tylko tej mocy brak. Ogólnie styki od czujnika też przeczyściłem i też nic. Przepustnice mam już używke upatrzoną z tego samego roku co autko za 175zł i nie wiem czy nie za tanio, czy może być trafiona tak jak moja.
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Marzec 2018, 11:20
Moje auto: Z12XEP
nie da rady zrobić tego domowym sposobem. Op-com ori albo Tech.
W ogóle najbardziej to mi wygląda na problemy z przepływomierzem, ale bez podłączenia się do auta i sprawdzenia wartości przepływki na blokach pomiarowych nie rozwiąże tego problemu.
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Marzec 2018, 14:31
Moje auto: Z12XEP
Błąd P2138 faktycznie dotyczy pedału gazu. Możliwe że jak jest zimno to czujnik wariuje, chociaż jest to dziwny objaw. Ciężko mi zdiagnozować na 100% na odległość
A może wiesz gdzie ten czujnik się znajduję ? bo nie moge ogarnąć od przepustnicy idzie kabel do zbirczego peszla gdzie są kable i ślad zagina, a przy pedale jeżeli jest czujnik czy da rade go jakoś zlokalizować jak może wyglądać czy po prostu jest on zintegrowany z pedałem ?
Edit:
Jak by co próbowali błąd usunąć ale podobno się nie dało.
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 3 Marzec 2018, 18:14
Moje auto: Z12XEP
Czujnik zintegrowany z pedałem. Jakbyś pojechał do kogoś ogarnietego a nie gościa co tylko błędy odczytuje to bez problemu sprawdzi działanie pedału gazu na blokach pomiarowych
A wymiana pedału też wymaga sparowania ? lub jak będę chciał przeczyścić potencjometr czujnik spreyem do styków to czy też będę musiał parować nawet jak ten sam pedał podłączę ?
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 4 Marzec 2018, 09:27
Moje auto: Z12XEP
o ile dobrze pamiętam to powinno się zrobić adaptacje przepustnicy do nowego pedału, ale stary jak odepniesz na wyłączonym zapłonie i podepniesz spowrotem to nie powinno być problemów. Natomiast ja zawsze posługuje się kompem przy tym i po prostu nie pamiętam czy już w CD była wymagana adaptacja za każdym razem
Pedał przeczyszczony przy -2 stopniach nic mu nie było ale czasem tak ma więc nie mogę na 100% stwierdzić puki mrozów nie będzie lub wyprawa pod kompa i zobaczyć czy błąd można skasować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum