LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Kuba
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lis 2017 Posty: 3 Skąd: WPZ
Wysłany: 22 Listopad 2017, 09:23 Corsa D - wybór silnika ??? Moje auto: Astra K 1.4 T 150 HP MT6
Stoję przed zakupem Corsy D, roczniki 2011 - 2013. Zastanawiam się nad 2 wersjami silnikowymi:
-1.3 CDTI 75 hp
-1.4 benz 87 hp
Auta potrzebuje dla żony, do przemieszczania się głownie po małym mieście + 2,3 razy w tygodniu trasa 30 - 60 km. Rozsądek podpowiada benzynę. Ale CDTI kusi niskim spalaniem, a na rynku wtórnym więcej jest fajnych wersji wyposażeniowych właśnie diesli.
Sam jeżdżę mocną turbo-benzyną, Astra K ST 1.4 150hp, zakupioną w salonie w zeszłym roku. Jestem z niej mega zadowolony. Jak byście porównali dynamikę i kulturę pracy tych 2 silników ?
Czy warto pchać się w tego diesla ?
LPG: Nie
Imię: Adam Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 80 Skąd: Katowice
Wysłany: 22 Listopad 2017, 12:35
Moje auto: Corsa D
Osobiście mam benzynę, ale dużo dobrego słyszałem o 1.7 w oplach, za to 1.3 średnio wypadał w opiniach.
Benzyna jak benzyna, większych problemów czy kosztowniejszych napraw nie ma, zdecydowanie lepszy na krótkie miejskie odcinki bo z tego rocznikia w dieslu nie znajdziesz chyba niczego bez dpf dwumasy I chyba wszytskie miały już turbine ze zmienną geometrią
Pzdd
Ostatnio byłem na warsztacie ze swoją pszczółką i była tam pani z Corsą w Dieslu.
Miała z tego co usłyszałem problem z dpf-em.
Mechanior powiedział że jeśli nie chce mieć problemowego samochodu to niech go sprzeda i kupi benzynę.
To co oszczędzisz na paliwie i tak wydasz na części.
Jeśli zaś benzyna w Corsie D to 1.4 najlepszy wybór.
Sam się pośpieszyłem i kupiłem 1.2 i trochę tego żałuje.
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Listopad 2017, 18:13
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Miałem Corsę D z silnikiem 1.2 80km a obecnie mam Corsę E z silnikiem 1.4 75KM i nie widzę dużej różnicy w mocy,przyspieszeniu.Oczywiście obecnie są 1.2 w Corsach E z mocą 70KM to słyszałem że tragedia.
Silnik w Corsach D z mocą 85KM bardzo zachwalany przez użytkowników.
Dodam,że pełna zgodna o złej opinii wśród użytkowników Cors D z silnikami diesla 1.3.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Kuba
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lis 2017 Posty: 3 Skąd: WPZ
Wysłany: 23 Listopad 2017, 10:37
Moje auto: Astra K 1.4 T 150 HP MT6
Dzięki za podpowiedzi Rozwialiście moje wątpliwości w takim razie. Szukam benzynki, właśnie 1.4 Żona mi jeszcze zaczęła marudzić że jej się bardziej Fiesta podoba... może i ładniejsza. Ale Corsy sporo korzystniejsze cenowo. Zresztą... od kilku lat tylko Oplami jeżdżę i jakoś mi głupio markę zdradzać
Auto raczej przewidziane na miasto, o DPF'ach... tfu... nie chcę słuchać.
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Listopad 2017, 11:44
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Z silnikami 1.4L dużo Opli D nie ma bo silnik 12L.85KM jest wystarczający a jego osiągi są porównywalne z osiągami Opli D z silnikami 1.4L75KM.
Dzięki odpowiedniemu przebiegowi krzywej mocy i momentu , silnik 1.4 75KM w Corsie E jest odpowiednikiem silnika 1.2 85KM w Corsach D.Tak więc musieli się wysilić z silnikiem 1.4 żeby dorównał dynamice silnika 1.2 85KM.
Drogi Piecia.
Akurat z silnikem 1.3 CDTI osobiście się nie spotkałem.
Sam kiedyś zas pomykałem Vectrą A 1.7 TD gdy diesle były porządne i wieczne.
Sprzedałem bratu za ptysiaka owe autko rocznik 94 i jeździ do dzisiaj.
Silnik ani turbina nigdy się w nim nie zepsuły.
A dzisiaj.....
Sąsiad ma Forda Focusa 2 i co jakiś czas słyszę że coś nawaliło.
A to w zimę nie odpala itd.
Przynajmniej ja mam z tego jakieś piwko gdy podwożę go do pracy niedaleko od mojej.
moje doświadczenia z silnikami diesla są na ogół pozytywne. Kiedyś do Daihatsu Charade zrobiłem swapa z silnika 1.0 benzyna na 1.0 diesel (wersja bez turbo). Silnik kupiłem od tego samego Pana, co Charadkę. Silnik przeleżał kilka lat na ziemi pod przykryciem. Przy tej operacji tylko spuściliśmy z tatą benzynę zalalismy ropę i odpalił. Póżniej doszła wymiana oleju i rozrządu. To mnie utwierdziło w przekonaniu, że starej konstrukcji silniki są niezniszczalne
Co do współczesnych jednostek diesla, nie mam większych złych przygód. Kiedyś kupiłem za tysiaka BMW e39 z silnikiem diesla o pojemności 3.0. Podobno lały w nim wtryski, a szedł jak burza, co prawda lubił za kopcić ale mocy mu nie brakowało po dwóch tygodniach trafił się klient w końcu to był zakup z zamiarem zarobienia
Kolejne doświadczenia z dieslami dotyczą Volvo ostatnie trzy Volovinki taty miały silniki na ropę i z żadnym z nich nie było najmniejszych problemów. Mowa tu o 2.5 turbo diesel z V70 i 2.0 turbo diesel z V50 i obecnego S40 (bodajże te same silniki co w Fordach).
Ostatnie oczywiście dotyczą mojej Corsy z której jestem zadowolony.
Może ktoś jeszcze ma jakieś informacje dotyczące 1.3 CDTI w corsie D?
Piecia, akurat BMW e39 z śilnikiem 3.0 R6 to zły przykład TOo jest najbardziej udana konstrukcja BMW! Zrobiłem nią prawie 100tyś, to był mój służbowy wóz i lekkiego żyia nie miał, ale poza eskploatacją to przy 340tyś nic mu nie było :P
To nie jest współczesny diesel :P
na takie krótkie trasy o na pewno benzyna.
Ja mam 1,3 cdti 90km jeźdzę tylko to pracy i na zakupy nie wypalałem dpf bo za krotkie trasy i musiałem go usunąc ( dodatkowe koszta).
LPG: Nie
Imię: Rafał Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 51 Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Listopad 2017, 23:28
Moje auto: CORSA D Z12XEP
Posiadam benzynę 1.2 80km, o ile w trasie spalanie jest ok (poniżej 6l), to już w mieście na krótkich trasach może silnik jest niezbyt ekonomiczny. Może wziąć 8, albo nawet więcej Wszystko przy "lekkiej" nodze. Osobiście nie chciał bym brać używanego diesla. Moja opinia jest taka że stary diesel zamienia się w skarbonkę Generalnie te oplowskie benzyniaki 1.2 i 1.4 posiadają w większości pozytywne opinie, oo dieslach tyle tyle dobrego nie słyszałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum