Szarpanie silnikiem na wolnych obrotach.
Autor Wiadomość
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Kwiecień 2017, 20:28   
   Moje auto: z12xep


W wyszukiwarce sklepów Ucando i Inter Cars wyszło mi że 7 pinowe.
Dzięki za podpowiedz ;)
 
     
 heyhur 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 204
Skąd: Tychy
Wysłany: 25 Kwiecień 2017, 11:32   
   Moje auto: Corsa D 1.2


Otwórz maske, ściągnij osłone silnika i po prawej stronie bedziesz miał wiazke do cewki, zabezpieczenie wysuń do tyłu i do góry, wyciagnij i policz :) mi nawet po numerze VIN mowili, że mam 6-cio
  Prezentacja mojej Corsy: http://images.tinypic.pl/i/00644/qzja3wpbyfbk.jpg
     
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Kwiecień 2017, 20:58   
   Moje auto: z12xep


Dzięki. :)
Będę miał to na uwadze.
 
     
 hollow 



Informacje
podkarpackie

LPG: Tak
Imię: Krzysztof
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 48
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 30 Maj 2017, 10:47   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.4


I jak, wymiana cewki pomogła?
 
     
 cipel 


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Imię: Tomek
Wiek: 39
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 7 Wrzesień 2017, 09:20   
   Moje auto: CORSA D 1.2


Witam forumowiczów. Corsa d 1.2 bezn + gaz 80KM. 2007r.
Mam podobny problem z tym, że kiedy silnik jest zimny i zostanie uruchomiony obroty spadają kilka razy i po chwili wszystko wraca do normy. Jest to dziwne zjawisko, które mnie trochę denerwuje. Dodam, że wyczyściłem już przepustnicę, wymieniłem cewkę, wymieniłem czujnik temperatury powietrza, wyczyściłem czujnik MAP Sensor, wymieniłem świece, sprawdziłem szczelność rur dopływu powietrza nie ma żadnych nieszczelności... Co jeszcze?
Błędy w ecu dotyczą sondy - sprawdzałem łącza wszystko OK.
po wykasowaniu błędów - nie pojawiają się ponownie.
Może mieliście podobny problem - proszę o pomoc.
Z góry dziękuję. Pozdrawiam. "help"
--------------------
cipel
 
     
 steraf 


Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Rafał
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 19
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 15:47   
   Moje auto: CORSA D Z12XEP


A czy przypadkiem błędy nie wiszą do momentu skasowania? Może wymiana elementów poskutkowała? Z ciekawości, przepustnica mocno zasyfiona?
 
     
 cipel 


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Imię: Tomek
Wiek: 39
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 19 Wrzesień 2017, 11:35   
   Moje auto: CORSA D 1.2


Cześć. Błędy są aktywne nawet po skasowaniu. Wymiana części nic nie pomogła.. Przepustnic nie była bardzo brudna, choć trochę syfu wyleciało...
--------------------
cipel
 
     
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Listopad 2017, 20:23   
   Moje auto: z12xep


Rozgrzebuje na nowo temat wibracji silnika i co jakiś czas mocniejszych poszarpywań.
Od pierwszego mojego postu wymieniłem cewkę, wyczyściłem z demontażem przepustnicę, wymieniłem olej na Dexos 2, nówka poduszka pod silnikiem. Zaś rok temu wymieniane były świece, dwa lata temu wymieniony cały rozrząd z łańcuchem.
Jak szarpało tak szarpie zabiegi nic nie dały, no chyba że to iż odpala w 0,5 sekundy.
Byłem chyba w trzech warsztatach i nic konkretnego nie wymyślili.
Cała sytuacja mnie już wk.....ia :zły3:
Dodam że na komputerach diagnostycznych nie ma żadnych błędów.
Jakieś pomysły ?
 
     
 bartong1 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 36
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Listopad 2017, 19:48   
   Moje auto: Corsa D


Szukałeś/sprawdzałeś ew nieszczelności w układzie dolotowym? Np. Samostartem
  Prezentacja mojej II Corsy: Katowice
     
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Listopad 2017, 14:46   
   Moje auto: z12xep


Sorki że dopiero teraz się odzywam.
Próbowałem jak chodzi silnik z odpiętą odmą, otwartym korkiem wlewu oleju i powiem że nie ma kompletnie żadnej różnicy. Chyba sprawdzę jak będzie jak zatkam dopływ powietrza do przepustnicy.
Teoretycznie silnik powinien zdechnąć, ale nie wiem czy w ten sposób nie zniszczę czegoś.
 
     
 bartong1 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 36
Skąd: Katowice
Wysłany: 20 Listopad 2017, 08:49   
   Moje auto: Corsa D


xxvvcc napisał/a:
Sorki że dopiero teraz się odzywam.
Próbowałem jak chodzi silnik z odpiętą odmą, otwartym korkiem wlewu oleju i powiem że nie ma kompletnie żadnej różnicy. Chyba sprawdzę jak będzie jak zatkam dopływ powietrza do przepustnicy.
Teoretycznie silnik powinien zdechnąć, ale nie wiem czy w ten sposób nie zniszczę czegoś.


Nie zniszczysz, tylko możesz nie wykryć małych nieszczelności tym sposobem. Odpięcie odmy, wykrecenie korka, w tym silniku nie ma wpływu na jego prace. Przy odpiętej odmie sprawdzałeś czy na przewodzie jest "ssanie"?
  Prezentacja mojej II Corsy: Katowice
     
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Listopad 2017, 19:45   
   Moje auto: z12xep


Ssanie na odmie?
Myślałem że to działa w drugą stronę i odmą pod pokrywę zaworów wyrzuca wilgoć oraz gazy.
Z ciekawości spróbuje czy gdy ją odepnę będzie ssanie.
A tak wogóle to założyłem sobie filtr paliwa na odmę o taki : https://www.ucando.pl/p/f...BCABEgKJtfD_BwE
Co jakiś czas odkręcam kranik pod spodem i pozbywam się wody.
 
     
 bartong1 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 36
Skąd: Katowice
Wysłany: 20 Listopad 2017, 23:59   
   Moje auto: Corsa D


xxvvcc napisał/a:
Ssanie na odmie?
Myślałem że to działa w drugą stronę i odmą pod pokrywę zaworów wyrzuca wilgoć oraz gazy.
Z ciekawości spróbuje czy gdy ją odepnę będzie ssanie.
A tak wogóle to założyłem sobie filtr paliwa na odmę o taki : https://www.ucando.pl/p/f...BCABEgKJtfD_BwE
Co jakiś czas odkręcam kranik pod spodem i pozbywam się wody.


Przewód odmy idący w okolice kolektora dolotowego zasysa (służy do odpowietrzania góry silnika)

Tak się jeszcze zastanawiam, bo odmą leci mgiełka olejowa, jeżeli założyłeś filtr to osadza Ci się ona na filtrze i go może przytykać, zerknij z ciekawości czy przy założonym filtrze będziesz mieć podciśnienie z odmy (przewodu idącego do kolektora dolotowego). Na odmę jak już to wg mnie powinno się zakładać separator oleju a nie filtr gdyż ten się szybko zapcha i może to powodować powstawanie dużego i groźnego ciśnienia w górze silnika (separator nie ma papierowego wkładu jak filtr tylko metalową siateczkę na której odkłada się olej, czy maź która czasami można spotkać pod korkiem wlewu oleju przy niedogrzanych silnikach, po tej siateczce spływa potem to do najniższego punktu Separatora)

Tak to wygląda
http://www.opel-sklep.com...98-OPEL-GM/1354

Pzdr
  
  Prezentacja mojej II Corsy: Katowice
     
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 80
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Listopad 2017, 20:21   
   Moje auto: z12xep


http://forum.samnaprawiam.com/grzes/SM/corsa/3.JPG
Troszkę inny silnik ale podobna budowa na zdjęciu.
Ja mam założony filtr na ten mniejszy przewód gumowy.
Zanim jednak zadziałałem z tym większym filtrem założyłem mniejszy przepływowy taki plastikowy przeźroczysty na próbę.
W tamtym była sama woda, nie zaobserwowałem żadnego oleju.
A wykombinowałem to wszystko bo właśnie miałem masełko pod korkiem w zimniejsze lub bardziej wilgotne dni, a z moim filtrem rozwiązałem problem "masełka" .
Teraz co drugi dzień odkręcam kranik w filtrze i pozbywam się wody :unga:

Z tym ssaniem jeszcze nie sprawdzałem, ale napewno to zrobię.
-------------------------------------------------------------------------------
Dzisiaj sprawdziłem odmę.
I rzeczywiście na wolnych obrotach jest ssanie.
Na większych obrotach silnika z tego co rozumiem kierunek powietrza się zmienia?
Nie bardzo rozumiem jednak o co chodzi z tym obiegiem powietrza (ciśnienia).
Są tak jakby dwie odmy.
Jedna ta gróbsza połączona jest z rurą doprowadzającą powietrze do przepustnicy.
Druga zaś łączy się z dołem silnika pod głowicą.
Do tej pory myślałem że węższa odprowadza wilgoć i gazy pod pokrywę zaworów i stamtąd jest kierowana drugą odmą przez przepustnicę do komory spalania.
W tej sytuacji prosiłbym o wyjaśnienie bo wiem że nic nie wiem. "help"
  
 
     
 bartong1 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 36
Skąd: Katowice
Wysłany: Wczoraj 9:02   
   Moje auto: Corsa D


xxvvcc napisał/a:

Dzisiaj sprawdziłem odmę.
I rzeczywiście na wolnych obrotach jest ssanie.
Na większych obrotach silnika z tego co rozumiem kierunek powietrza się zmienia?
Nie bardzo rozumiem jednak o co chodzi z tym obiegiem powietrza (ciśnienia).
Są tak jakby dwie odmy.
Jedna ta gróbsza połączona jest z rurą doprowadzającą powietrze do przepustnicy.
Druga zaś łączy się z dołem silnika pod głowicą.
Do tej pory myślałem że węższa odprowadza wilgoć i gazy pod pokrywę zaworów i stamtąd jest kierowana drugą odmą przez przepustnicę do komory spalania.
W tej sytuacji prosiłbym o wyjaśnienie bo wiem że nic nie wiem. "help"


Mamy tu do czynienia z dwoma rzeczami, jedna to kwestia odprowadzenia ciśnienia z góry silnika- do tego służy cienki przewód, druga sprawa to "ekologia" - górą silnika mogą przedostawać się spaliny, odprowadzenie do przepustnicy ma na celu ich dopalenie, oraz szybsze uzyskanie temperatury roboczej silnika, te dwa ostatnie ma wpływ na zmniejszenie spalania, ten pierwszy zabezpiecza uszczelki, szczególnie upg przed ich wydmuchaniem. Spadek podciśnienia w cienkim przewodzie przy wzroście obrotów jest czymś normalnym.
Mgiełki olejowej nie zauważysz przy częstym spuszczaniu zawartości twojego filtru, są to niewielkie ilości, aczkolwiek podróżujący tymi dwoma przewodami, jeżeli kiedyś zastanawiałeś się skąd bierze się nagar na przepustnicy to mgiełka olejowa I recyrkulacja spalin o której pisałem jest odpowiedzią, jest to jednak proces długi bo są to znikome ilości oleju których nie sposób zauważyć w ciągu dni, gdybyś nie opróżniał zbiornika często to po czasie zauważył byś tam olej, chyba że ten jest wyłapywany przez papierowy filtr.
Pzdr
  Prezentacja mojej II Corsy: Katowice
     
.::Pani Reklama::.

pisz smiało! reklama@klubcorsa.pl

Dołaczył : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z bazy danych





Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 3 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.
   samochody kempingowe na sprzedaż