Szarpanie silnikiem na wolnych obrotach.
Autor Wiadomość
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 143
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Marzec 2017, 22:12   Szarpanie silnikiem na wolnych obrotach.
   Moje auto: z12xep


Dobry wieczór.
Posiadam od roku Opla Corsę D z silnikiem benzyna Z12XEP przed liftingiem z 2007r.
Mam problem z szarpiącym silnikiem na wolnych obrotach które bardziej wyczuwalne są gdy jest rozgrzany.
Dodam jeszcze że wskazówka obrotów nie faluje, a po włączeniu trybu diagnostycznego na wyświetlaczu GID nie pokazuje błędów w ostatniej rubryce. Po wypedałowaniu również nie ma błędów na wyświetlaczu między zegarami.
Szarpnięcia nie są regularne, silnik pracuje równo.
Objaw ten trwa już z trzy miesiące i jest nieco denerwujący.
Drugą dziwną sprawą jest to że po odpaleniu silnika i ruszeniu z miejsca po paru matrach słychać taki dzwięk: puk,puk,puk i cisza. Objawia się to tylko na samym początku jazdy i nawet gdy stanę na światłach i wystartuję, nie ma już tego dzwięku. :/
Co do drugiego pytania znalazłem już odpowiedz że to nic nie niepokojącego.
Dzisiaj wymieniłem świece na NGK ale jak telepało na wolnych obrotach tak jest dalej.
Co to może być ?
Jeszcze moim zdaniem może być winna cewka zapłonowa, ale czy wymiana coś da ?
 
     
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 143
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Marzec 2017, 20:28   
   Moje auto: z12xep


Dzisiaj miałem trochę czasu i nagrałem filmiki zachowania się silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=3MXZw6rqQPQ
i w środku: https://www.youtube.com/w...gIDgAPl3JM&t=8s
Jak widać postawiona butelka na silniku aż skacze z wibracji.
Czy ten silnik tak ma ?
Byłem w dwóch warsztatach i nie mam rozwiązania co to może być ?
Jakieś sugestie ?
Może cewka albo poduszki silnika ? :/
 
     
 mietrusz 


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 466
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Marzec 2017, 21:05   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Jeżeli masz go od nowego i nie wymieniałeś cewki jeszcze to możesz śmiało wymienić bo ona i tak się niedługo sypnie.Najczęściej przestaje palić na jeden cylinder ale zdarzają się mikropęknięcia i szarpie właśnie tak silnikiem i co ciekawe błędów nie pokazuje.Od tego bym zaczął bo i tak ten wydatek ciebie czeka a lepiej teraz niż na trasie.
Przepraszam nie doczytałem że masz od roku ale też bym spróbował od wymiany cewki.
 
     
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 143
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Marzec 2017, 22:02   
   Moje auto: z12xep


Dzięki.
Cewka do wymiany, to możliwe.
Na razie mam przejechane 117000 km.
A jaka firma cewki była przeważnie w oryginale ?
 
     
 mietrusz 


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 466
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Kwiecień 2017, 14:09   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Nie pamiętam jaki był oryginał ale to różnie bywało.Brałbym Delphi.
https://www.czesciauto24....ewka_zaplonowa#
Do silnika 80km.ale można zmienić w wyszukiwarce 85km.zależnie od twojego silnika.
Nie bierz najtańszej.
 
     
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 143
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Kwiecień 2017, 20:45   
   Moje auto: z12xep


Właśnie zastanawiałem się nad cewką Delphi i Boscha. ;)
 
     
 mietrusz 


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 466
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Kwiecień 2017, 09:58   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Beru i NGK to niezłe firmy a Bosch dwa razy większy koszt a żywotność podejrzewam ta sama.Ostatnio kupiłem wiertarkę Boscha produkcji Malezyjskiej.Poczytaj jeszcze opinie w necie.
Części zastępcze produkowane w Niemczech lub Szwajcarii wytrzymują więcej niż oryginały wyprodukowane w innych państwach.
 
     
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 143
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Kwiecień 2017, 12:52   
   Moje auto: z12xep


Jakiś czas temu kupiłem do Astry na tył tarcze Boscha i były z jakiegoś byle jakiego materiału.
Po roku wyglądały jakby miały pięć lat.
Całe spękane i skorodowane.
Wczoraj zmieniałem opony po zimie i roczne tarcze Brembo wyglądają jakbym je dopiero co wyjął z kartonu. Zero korozji, widać całkiem inny materiał. :)
 
     
 mietrusz 


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 466
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Kwiecień 2017, 13:42   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Tarcze w Corsie D wymienili mi w serwisie po 25tys,tylną szybę z powodu przepalonych ścieżek ogrzewania,kolumnę kierownicy która się zatarła,rozrusznik regenerowali bo też się zaczął zacierać.Tłumik po 40 tys.W Astrze1 przez 12 lat nie miałem żadnej awarii bo nie było jeszcze takie globalizacji i części w większości produkowane były w Niemczech.
W Corsie E poprawili wszystkie niedociągnięcia z Corsy D i jak na razie nie mam żadnych problemów.
 
     
 Monia 


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Monika
Dołączyła: 18 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Kwiecień 2017, 11:37   
   Moje auto: Corsa D, 1.4, 66 kW


Cześć,

Również doświadczam szarpania silnika na wolnych obrotach. W końcu zapaliła się kontrolka silnika, na komputerze wyszedł błąd - sonda. Pytanie, czy jak tę sondę wymienię, to objawy na pewno ustąpią? Zdarza się również w trakcie jazdy, jakby ktoś mi przyblokował pedał gazu, po chwili łapie obroty, raz nawet kaczucha mi się zdarzyła... Co robić, wymieniać sondę, czekać na kolejną kontrolkę? Obawiam się, że mi w końcu stanie gdzieś w polu, albo uszkodzi się silnik... :(

Pozdrawiam,
Monika.
 
     
 mietrusz 


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 466
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Kwiecień 2017, 11:43   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Sona lambda przejmuje funkcję doboru mieszanki paliwa z powietrzem dopiero po nagrzaniu się silnika.
Jeżeli na zimnym jest ok.a dopiero po nagrzaniu zaczyna szarpać to może być sonda zwłaszcza że komputer to wykazał.
 
     
 Monia 


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Monika
Dołączyła: 18 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Kwiecień 2017, 11:45   
   Moje auto: Corsa D, 1.4, 66 kW


Tak, zapomniałam dodać, na zimnym jest ok. Dopiero po jakimś czasie jazdy, świruje. Dzięki! Czyli nie ma co czekać, wymieniać sondę.
A jakiś zamiennik możesz polecić, czy warto jednak oryginał?
 
     
 mietrusz 


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Imię: sigi
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 466
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Kwiecień 2017, 12:55   
   Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM


Są zamienniki i różne markowe z których można wybrać tańszy.
Do silnika nie kupuje się nie markowych zamienników.Najlepiej oryginał,wyjdzie z czasem taniej i spalanie nie podskoczy.
Sprawdzali przewód do sondy czy nie jest przerwany albo styk na samej sondzie czy nie jest uszkodzony?
Silnik jak fiksuje to raczej serwis.Często wychodzi taniej bo dobrze zdiagnozują i wymienią rzecz niezbędna.Złota rączka będzie wymieniać i wymieniać a koszta będą rosły a już za kompa Pani zapłaciła i już pieniądz wyrzucony.
 
     
 Monia 


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Monika
Dołączyła: 18 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Kwiecień 2017, 13:07   
   Moje auto: Corsa D, 1.4, 66 kW


Mam 142 tys przebiegu, to chyba należy się wymiana.
Za diagnozę nie płaciłam, bo stały klient.
Uzgodniłam z mechanikiem, żeby część markową wybrał. Serwisuję się u niego od ponad 3 lat, także kitu nie wciska :)
Dziękuję serdecznie za podpowiedzi :)
 
     
 heyhur 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 219
Skąd: Tychy
Wysłany: 18 Kwiecień 2017, 14:42   
   Moje auto: Corsa D 1.2


Sprawdź ilu pinowa ta cewka, normalna kosztuje od 200zł, moja czyli 7-pinowa od 500zł z Delphi oryginał jaki w fabryce dawali
 
     
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 143
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Kwiecień 2017, 21:28   
   Moje auto: z12xep


W wyszukiwarce sklepów Ucando i Inter Cars wyszło mi że 7 pinowe.
Dzięki za podpowiedz ;)
 
     
 heyhur 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 219
Skąd: Tychy
Wysłany: 25 Kwiecień 2017, 12:32   
   Moje auto: Corsa D 1.2


Otwórz maske, ściągnij osłone silnika i po prawej stronie bedziesz miał wiazke do cewki, zabezpieczenie wysuń do tyłu i do góry, wyciagnij i policz :) mi nawet po numerze VIN mowili, że mam 6-cio
 
     
 xxvvcc 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 143
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Kwiecień 2017, 21:58   
   Moje auto: z12xep


Dzięki. :)
Będę miał to na uwadze.
 
     
 hollow 



Informacje
podkarpackie

LPG: Tak
Imię: Krzysztof
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 62
Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 30 Maj 2017, 11:47   
   Moje auto: Opel Corsa D 1.4


I jak, wymiana cewki pomogła?
 
     
 cipel 


Informacje
lodzkie

LPG: Tak
Imię: Tomek
Wiek: 41
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 7 Wrzesień 2017, 10:20   
   Moje auto: CORSA D 1.2


Witam forumowiczów. Corsa d 1.2 bezn + gaz 80KM. 2007r.
Mam podobny problem z tym, że kiedy silnik jest zimny i zostanie uruchomiony obroty spadają kilka razy i po chwili wszystko wraca do normy. Jest to dziwne zjawisko, które mnie trochę denerwuje. Dodam, że wyczyściłem już przepustnicę, wymieniłem cewkę, wymieniłem czujnik temperatury powietrza, wyczyściłem czujnik MAP Sensor, wymieniłem świece, sprawdziłem szczelność rur dopływu powietrza nie ma żadnych nieszczelności... Co jeszcze?
Błędy w ecu dotyczą sondy - sprawdzałem łącza wszystko OK.
po wykasowaniu błędów - nie pojawiają się ponownie.
Może mieliście podobny problem - proszę o pomoc.
Z góry dziękuję. Pozdrawiam. "help"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Silnik i osprzęt » Szarpanie silnikiem na wolnych obrotach.
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



maszyny do czyszczenia filtrów dpf fap
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.