Klub: Tigra Team
Wiek: 34 Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Luty 2013, 16:49 Interfejs Op-com
Witam wszystkich forumowiczów.
Chciałbym się dowiedzieć czy miał ktoś styczność z różnej maści interfejsami z allegro lub ebay?? Póki co to bawiłem się ELE327 ale oprócz odczytu danych samochodu, błędów oraz ich kasowania to nic innego nie umie.
Pozdrawiam
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 26 Luty 2013, 23:33
Moje auto: AG Z14XEP
interfejs nie umie, czy może raczej program go obsługujący niczego więcej nie umie?
odpowiednio napisany program i takim ELM mógłbyś podejść pod dziesiątki aut różnych marek. Sam chciałbym takiego ELMa posiąść
Taki soft to jest wiedza, wiedza kosztuje i nikt raczej za darmo takiego programu nie udostępni... Na własny użytek chyba niestety musisz takim czymś się zadowolić...
Zacznij od szukania programu który obsłuży to co chcesz i dopiero wtedy zajmij się interfejsem do niego. W dużym uproszczeniu wszystkie kable są takie same (nie licząc ELM) - zamieniają tylko sygnały RS232 na poziom 0-12V.
Klub: Tigra Team
Wiek: 34 Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Luty 2013, 08:03
Bardziej chciałbym usłyszeć opinie na temat chńskiego op-coma. Ponoć jest możliwość programowania niektórych funkcji a kupno możliwe tylko na ebay. Czy ktoś posiada może takowy interfejs i się wypowie? Co do opcji ELM327 to większość pisze że nadaje się tylko do kasowania i odczytu błędów co potwierdzam.
Pozdrawiam
Chiński Op-Com działa bardzo dobrze. W zafirze a i vectrze b aktywowałem nim tempomat. W autach z canem robiłem inne różna cuda (dpf, światła itd.) Z przejściówką 10 =>16 pin diagnozuję starsze autko (corsa b, astra f).
Są inne możliwości zakupu niż e-bay.
Jeśli chodzi o ELM 327, to wszytko zależy od programu - można nim nawet robić pomiary jak na hamowni.
Klub: Tigra Team
Wiek: 34 Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Luty 2013, 22:08
Pomiary też wykonywałem. Ten chiński opcom mnie intryguje. Dużo dobrych opinii na forum astry h oraz vectry c wyczytałem. A próbował ktoś zabawy z corsą D oraz ma jakieś namiary na fejs (tylko nie ebay)? Może ktoś z Warszawy:)?
Pozdrawiam
Pomiary też wykonywałem. Ten chiński opcom mnie intryguje. Dużo dobrych opinii na forum astry h oraz vectry c wyczytałem. A próbował ktoś zabawy z corsą D oraz ma jakieś namiary na fejs (tylko nie ebay)? Może ktoś z Warszawy:)?
Pozdrawiam
w corsie d niestety zbytnio nie można poszaleć związane jest to chyba z uboższym komputerem niż w astrze czy vectrze, albo moja corsa to wyjątek:)
ale podgląd parametrów, kasowanie błędów, testy elementów wykonawczych, porównywanie przebiegu licznik-komputer, identyfikacja samochodu, jak najbardziej, nie wiem jak z programowaniem kluczyków, ale u siebie nie mogłem dezaktywowac swiateł do jazdy dziennej ani awaryjnego hamowania
LPG: Tak
Imię: Krzysztof Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 87 Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 20 Listopad 2014, 12:03
Moje auto: Opel Corsa D 1.4
Podobno chińskie opcomy są bardzo dobre, oprogramowanie to też jakaś chińska wersja op-com ale podobno potrafi odczytać choćby takie błędy jak niepoprawna żarówka w oświetleniu rejestracji.
Ostatnio zmieniony przez hollow 2 Styczeń 2015, 09:24, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 21 Listopad 2014, 19:24
Moje auto: AG Z14XEP
nie wiem jak w op-com, ale w
Kod: cdif/2
było tak, że jak wybrano np wersje silnika XEP a w aucie był inny, np XER to zazwyczaj pozwalał działać, ale było ostrzeżenie o niezgodności silnika z wybranym. Pokazywał czasem głupoty - wynikało to często z tego, że w innej kolejności podawane były dane z auta niż program był napisany. Dlatego powstawało tak wiele modeli silników do wyboru w programie - prawie na każdy model osobno - a i to nie zawsze dawało rezultat, bo w obrębie jednego modelu silnika pojawiał się różnice w zależności od rocznika. Generalnie im młodsze auta, tym więcej tego było (tych różnych wersji softu)...
mały off top.
Słyszałem wielokrotnie od gości co pierwszy raz kupowali interfejs, że chiński op-com daje rade, tylko czasem problemy z tłumaczeniem - niczym z google translatora . Do jakiegoś małego warsztatu w stodole to sie nadaje, do profesjonalnego zastosowania trochę mu brakuje. Jednak cena niższa niż poważniejsze fejsy, więc nie ma co narzekać. No i sprawa gwarancji... ktoś to w kraju naprawia?
LPG: Nie
Imię: Łukasz
Wiek: 42 Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 07:04
Moje auto: CD Z13DTH
Jeżeli ktoś nie może się zdecydować na interfejs to pomogę
Chiński opcom jest NIELEGALNY. To zwykła podróbka. Jej zakup i używanie są łamaniem polskiego prawa i grożą postępowaniem sądowym. Oryginalny interfejs kosztuje około 3k pln. Mało kto jest tego świadomy i później jest ciągany po komisariatach lub sądach...
Jak nie macie to nie kupujcie, jak już macie to się nie chwalcie
Cześć!
Posiadam Corsę D 1.2 z silnikiem A12XER z 2012r i chciałbym ją zdiagnozować ze względu na falujące obroty, przepływomierz, lambda itp. Podłączam op*a, wybieram silnik a w blokach pomiarowych mam trzy kreski "---", kody błędów widzi normalnie. Op*m wersja fw 1.6, vauxcom 120309a+131223d. Tym samym interfejsem normalnie diagnozuję Astrę H. Może wyszedł jakiś nowy soft?
LPG: Tak
Imię: Krzysztof
Dołączył: 26 Sie 2018 Posty: 6 Skąd: Nidzica
Wysłany: 10 Wrzesień 2018, 19:20
Moje auto: Corsa D 1.2
a ma ktoś może opcom pod chiński klon żeby aktywować bc w corsie d ?
Mam jakąś wersję ale podczas łączenia wyskakuje że nie można załadować jakiegoś pliku dcorsa....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum