LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 151 Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Marzec 2017, 22:12 Szarpanie silnikiem na wolnych obrotach. Moje auto: z12xep
Dobry wieczór.
Posiadam od roku Opla Corsę D z silnikiem benzyna Z12XEP przed liftingiem z 2007r.
Mam problem z szarpiącym silnikiem na wolnych obrotach które bardziej wyczuwalne są gdy jest rozgrzany.
Dodam jeszcze że wskazówka obrotów nie faluje, a po włączeniu trybu diagnostycznego na wyświetlaczu GID nie pokazuje błędów w ostatniej rubryce. Po wypedałowaniu również nie ma błędów na wyświetlaczu między zegarami.
Szarpnięcia nie są regularne, silnik pracuje równo.
Objaw ten trwa już z trzy miesiące i jest nieco denerwujący.
Drugą dziwną sprawą jest to że po odpaleniu silnika i ruszeniu z miejsca po paru matrach słychać taki dzwięk: puk,puk,puk i cisza. Objawia się to tylko na samym początku jazdy i nawet gdy stanę na światłach i wystartuję, nie ma już tego dzwięku.
Co do drugiego pytania znalazłem już odpowiedz że to nic nie niepokojącego.
Dzisiaj wymieniłem świece na NGK ale jak telepało na wolnych obrotach tak jest dalej.
Co to może być ?
Jeszcze moim zdaniem może być winna cewka zapłonowa, ale czy wymiana coś da ?
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 151 Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Marzec 2017, 20:28
Moje auto: z12xep
Dzisiaj miałem trochę czasu i nagrałem filmiki zachowania się silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=3MXZw6rqQPQ
i w środku: https://www.youtube.com/w...gIDgAPl3JM&t=8s
Jak widać postawiona butelka na silniku aż skacze z wibracji.
Czy ten silnik tak ma ?
Byłem w dwóch warsztatach i nie mam rozwiązania co to może być ?
Jakieś sugestie ?
Może cewka albo poduszki silnika ?
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Marzec 2017, 21:05
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Jeżeli masz go od nowego i nie wymieniałeś cewki jeszcze to możesz śmiało wymienić bo ona i tak się niedługo sypnie.Najczęściej przestaje palić na jeden cylinder ale zdarzają się mikropęknięcia i szarpie właśnie tak silnikiem i co ciekawe błędów nie pokazuje.Od tego bym zaczął bo i tak ten wydatek ciebie czeka a lepiej teraz niż na trasie.
Przepraszam nie doczytałem że masz od roku ale też bym spróbował od wymiany cewki.
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Kwiecień 2017, 14:09
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Nie pamiętam jaki był oryginał ale to różnie bywało.Brałbym Delphi.
https://www.czesciauto24....ewka_zaplonowa#
Do silnika 80km.ale można zmienić w wyszukiwarce 85km.zależnie od twojego silnika.
Nie bierz najtańszej.
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Kwiecień 2017, 09:58
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Beru i NGK to niezłe firmy a Bosch dwa razy większy koszt a żywotność podejrzewam ta sama.Ostatnio kupiłem wiertarkę Boscha produkcji Malezyjskiej.Poczytaj jeszcze opinie w necie.
Części zastępcze produkowane w Niemczech lub Szwajcarii wytrzymują więcej niż oryginały wyprodukowane w innych państwach.
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Michał Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 151 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Kwiecień 2017, 12:52
Moje auto: z12xep
Jakiś czas temu kupiłem do Astry na tył tarcze Boscha i były z jakiegoś byle jakiego materiału.
Po roku wyglądały jakby miały pięć lat.
Całe spękane i skorodowane.
Wczoraj zmieniałem opony po zimie i roczne tarcze Brembo wyglądają jakbym je dopiero co wyjął z kartonu. Zero korozji, widać całkiem inny materiał.
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Kwiecień 2017, 13:42
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Tarcze w Corsie D wymienili mi w serwisie po 25tys,tylną szybę z powodu przepalonych ścieżek ogrzewania,kolumnę kierownicy która się zatarła,rozrusznik regenerowali bo też się zaczął zacierać.Tłumik po 40 tys.W Astrze1 przez 12 lat nie miałem żadnej awarii bo nie było jeszcze takie globalizacji i części w większości produkowane były w Niemczech.
W Corsie E poprawili wszystkie niedociągnięcia z Corsy D i jak na razie nie mam żadnych problemów.
Również doświadczam szarpania silnika na wolnych obrotach. W końcu zapaliła się kontrolka silnika, na komputerze wyszedł błąd - sonda. Pytanie, czy jak tę sondę wymienię, to objawy na pewno ustąpią? Zdarza się również w trakcie jazdy, jakby ktoś mi przyblokował pedał gazu, po chwili łapie obroty, raz nawet kaczucha mi się zdarzyła... Co robić, wymieniać sondę, czekać na kolejną kontrolkę? Obawiam się, że mi w końcu stanie gdzieś w polu, albo uszkodzi się silnik...
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Kwiecień 2017, 11:43
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Sona lambda przejmuje funkcję doboru mieszanki paliwa z powietrzem dopiero po nagrzaniu się silnika.
Jeżeli na zimnym jest ok.a dopiero po nagrzaniu zaczyna szarpać to może być sonda zwłaszcza że komputer to wykazał.
Tak, zapomniałam dodać, na zimnym jest ok. Dopiero po jakimś czasie jazdy, świruje. Dzięki! Czyli nie ma co czekać, wymieniać sondę.
A jakiś zamiennik możesz polecić, czy warto jednak oryginał?
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Kwiecień 2017, 12:55
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Są zamienniki i różne markowe z których można wybrać tańszy.
Do silnika nie kupuje się nie markowych zamienników.Najlepiej oryginał,wyjdzie z czasem taniej i spalanie nie podskoczy.
Sprawdzali przewód do sondy czy nie jest przerwany albo styk na samej sondzie czy nie jest uszkodzony?
Silnik jak fiksuje to raczej serwis.Często wychodzi taniej bo dobrze zdiagnozują i wymienią rzecz niezbędna.Złota rączka będzie wymieniać i wymieniać a koszta będą rosły a już za kompa Pani zapłaciła i już pieniądz wyrzucony.
Mam 142 tys przebiegu, to chyba należy się wymiana.
Za diagnozę nie płaciłam, bo stały klient.
Uzgodniłam z mechanikiem, żeby część markową wybrał. Serwisuję się u niego od ponad 3 lat, także kitu nie wciska
Dziękuję serdecznie za podpowiedzi
LPG: Nie
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 220 Skąd: Tychy
Wysłany: 25 Kwiecień 2017, 12:32
Moje auto: Corsa D 1.2
Otwórz maske, ściągnij osłone silnika i po prawej stronie bedziesz miał wiazke do cewki, zabezpieczenie wysuń do tyłu i do góry, wyciagnij i policz mi nawet po numerze VIN mowili, że mam 6-cio
LPG: Tak
Imię: Tomek
Wiek: 46 Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 5 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 7 Wrzesień 2017, 10:20
Moje auto: CORSA D 1.2
Witam forumowiczów. Corsa d 1.2 bezn + gaz 80KM. 2007r.
Mam podobny problem z tym, że kiedy silnik jest zimny i zostanie uruchomiony obroty spadają kilka razy i po chwili wszystko wraca do normy. Jest to dziwne zjawisko, które mnie trochę denerwuje. Dodam, że wyczyściłem już przepustnicę, wymieniłem cewkę, wymieniłem czujnik temperatury powietrza, wyczyściłem czujnik MAP Sensor, wymieniłem świece, sprawdziłem szczelność rur dopływu powietrza nie ma żadnych nieszczelności... Co jeszcze?
Błędy w ecu dotyczą sondy - sprawdzałem łącza wszystko OK.
po wykasowaniu błędów - nie pojawiają się ponownie.
Może mieliście podobny problem - proszę o pomoc.
Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum