Wysłany: 26 Kwiecień 2014, 19:15 Centralny zamek (dziwne zachowanie)
Witam, na wstępie przepraszam jeżeli coś takiego tu już było, ale szukałem i nie znalazłem. Mianowicie...
posiadam corsę (3d) z fabrycznym centralnym zamkiem, ponad rok temu dołączyłem do tego sterownik z pilotem by było wygodniej. Wg mnie nie tu leży problem, ale wole to dopisać.
Do rzeczy: chcąc otworzyć samochód z pilota otwiera się tylko bagażnik, a z kluczyka drzwi i bagażnik (klapka z wlewu paliwa jest cały czas otwarta). W drugą strone już jest inaczej: z pilota nie zamyka się nic, a z kluczyka tylko tam gdzie przekręcam.
Gdy opuszczę ten "cypel" w drzwiach kierowcy to słychać jak wszędzie tyka (tj drzwi pasażera, klapka i bagażnik) ale nie może ich zamknąć. Tak jakby chciało, a nie mogło
Czy ktoś spotkał się już z podobnym problemem? Proszę o jakieś podpowiedzi.
Imię: Paweł
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Radom
Wysłany: 4 Maj 2014, 16:59
Moje auto: B,D 1,2
Uszkodzony jest siłownik „master” , taki siłownik występuje w drzwiach kierowcy, ( czasem też pasażera).
Trzeba się dostać do styków siłownika i sprawdzić czy silniczek działa oraz działanie styków , siłownik master ma 5 przewodów.
http://obrazki.elektroda...._1349818147.jpg
Znalazłem schemat jeszcze jeden
http://obrazki.elektroda.net/55_1285690786.jpg
z niego wynika że są jeszcze styki do samego kluczyka w obydwu drzwiach, problem może być w tych stykach.
Ale wydaje mi się że siłownik "master" w drzwiach kierowcy jest dobry i działa, podpiąłem ostatnio w jego miejsce drugi siłownik "master" bo taki posiadam to nawet z nim centralny nie działał. Tak jak mówie, słychać jak wszędzie jest takie "pyk" ale tak jakby za mało mocy żeby je popchnąć i otworzyć denerwujące jest już te otwieranie wszystkiego z osobna -
Chyba pozostało mi zakupić sterownik centralnego zamka i może akurat będzie okej.
Imię: Paweł
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Radom
Wysłany: 5 Maj 2014, 21:51
Moje auto: B,D 1,2
Jeżeli dobrałeś się do siłownika to, odłącz siłowniki master w obydwu drzwiach, i odłącz styki którymi steruje kluczyk w obydwu drzwiach , i wtedy spróbuj z pilota zamykać i otwierać pozostałe siłowniki klapy i klapki paliwa. Jak wtedy nie będzie działać to sterownik może być walniety.
Ja sugeruję się tym schematem, uszkodzone styki mogą powodować sprzeczne rozkazy dla centralki , sterownik próbuje zamykać zamknięte drzwi , albo otwierać otwarte, wtedy słychać takie strzelanie w zamkach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum