LPG: Nie
Imię: Jarek
Dołączył: 08 Maj 2013 Posty: 2 Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 8 Maj 2013, 16:56 Układ hamulcowy - Corsa C Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI
witam,
bardzo proszę o małą pomoc. Przejrzałem temat, ale nie znalazłem paru informacji, które mogą wydawać się banalne, dla niektórych fanatyków. W najbliższym czasie planuję wymianę hamulców w Corsie C 1.3 cdti (2006) i w związku z tym mam parę pytań:
1) PRZÓD: klocki do wymiany, tarcze hamulcowe najprawdopodobniej również (na podstawie opinii mechanika):
- rozumiem, że do wymiany komplet tarcz + komplet klocków, pytanie czy coś jeszcze? hamulce generalnie zaczynają piszczeć (tłok nie odbija?)
- na jakie inne części układu hamulcowego zwrócić uwagę podczas tej wymiany?
- nad klockami i tarczami jakich producentów sie zastanowić? (nie najtańsze i nie najdroższe - dla przebiegu rocznego 15 000 i normalnej jazdy)
2) TYŁ:
- tu nie mam pojęcia co wymieniać, co zostawiać i również pytanie co do producentów?
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 8 Maj 2013, 18:52
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Wiec :
1.Potrzebujesz Komplet Tarcz i Klocków w Sklepach sprzedają Całe zestawy albo Osobno Klocki i Tarcze.
2.
Cytat:
hamulce generalnie zaczynają piszczeć (tłok nie odbija?)
To dźwięk końca przypuszczalnie Tarczę jak by miała mniejsze odsadzenie" wsadził byś do PCta i nagrał" A jeśli mechanik twierdzi ze Okładziny Także przypuszczalnie Dawno Się skończyły a teraz hamujesz "kodem kreskowym" Który wykończył tarcze .
3.Na co zwrócić Uwagę na pewno na wszelkiego Rodzaju Korozje Jakieś śmieszne porośnięte przewody Hamulcowe i podobne , czy nie ciekną Ci tłoczki czy wszystko działa w miarę sprawnie.
4. Co do Marki : ATE. Brembo , Ja Osobiście jeżdzę na Hartach ( tanie "Gów**o" ale Dają rade ) Klocki Ferodo bardzo Dobre i w dobrych funduszach...
Tył. Tu jest fajnie jak są tarcze jak ich nie ma to Jest bęben i są schody bo jak się nie bawiłeś Nigdy w wymiany łożysk to będzie Problem.. A samo zrzucenie bębna tez jest czasem Problemem... Co się wymienia.. Co trzeba, Jak Trzeba to Sam bęben, szczęki i ostatecznie Cylinderek ale To jest zwykle ostateczność "HardCore" i w Ogóle ale jak się podejmiesz to zrobisz byle wszystkie narzędzia były na miejscu
Producenci Tu nie wiem jak z Bębnami ale Szczęki Tez ferodo, czy ATE
LPG: Nie
Imię: Jarek
Dołączył: 08 Maj 2013 Posty: 2 Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 8 Maj 2013, 20:43
Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI
Sam raczej nie zamierzam wymieniać, jak już to podpatrzeć i ewentualnie następnym razem zrobić to samemu. Głównie chodziło mi o resztę detali, które bardzo obrazowo opisałeś, także wielkie dzięki!
czy sensowne jest wymiana na początek samych klocków z przodu, a tarcz powiedzmy dopiero w grudniu? (stan tarcz i opinia osoby z zewnątrz wskazuje, że "przeciętne zużycie")
w jaki sposób można sprawdzić skuteczność hamowania tylnych bębnowych i rozważyć ewentualny sens ich wymiany? (jedyne, czym mogę się sugerować to dane z przeglądu grudniowego, gdzie wyniki wyszły dobrze, ale facet, który obsługiwał sprzęt był zdecydowanie za dużym optymistą w stosunku do całego samochodu..)
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 9 Maj 2013, 20:05
Moje auto: Laguna II PHII
w CC nie musisz wymieniać łożysk jak nie masz potrzeby wymiany bębnów z tyłu więc zakup szczęki - komplet sprężynek będziesz miał w tym ale ja zostawiłem oryginalne bo nowe jakoś śmiesznie leżały, zwróć uwagę na cylinderki szczęk (przy 100tyś mi wylał jeden, po 2 kolejnych tysiącach wylał drugi - musiałem oczywiście kupić do każdej wymiany nowy komplet szczęk) na przód kładłem komplet TRW - po 50tyś klocki nawet nie pachną na zapowiedź wymiany więc mogę śmiało polecić,
co do sprawdzenia hamulcy no to jedynie stacja diagnostyczna - u mnie wołają za przegląd całego zawieszenia i hamulcy 30zł więc myślę że dobra cena za taką wiedzę
PS: jakbyś się zdecydował sam wymieniać to z tyłu zrzuć linki od ręcznego - wtedy szczęki dalej się cofną (u mnie tak było) i jak nie masz dużego rantu na bębnie to ładnie schodzą rękami, ewentualnie obstukując je dookoła (bez przesady żeby nie popękało nic)
LPG: Nie
Imię: Kamil
Wiek: 40 Dołączył: 23 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 23 Maj 2013, 23:17
Moje auto: Corsa C 1.2 Twinport
Sam robiłem niedawno hamulce:
- przód komplet (uwierz mi tak lepiej, masz z głowy, a hamulce i opony to najważniejsza rzecz w aucie) kupiłem firmy Brembo
- tył obejrzałem bębny zostawiłem były OK, wymieniłem szczęki, cylinderki i zestaw naprawczy (sprężyny itp.)
- wymiana płynu hamulcowego z odpowietrzeniem oczywiście (to też ważne)
LPG: Tak
Imię: Jurek
Dołączył: 23 Maj 2013 Posty: 1 Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Maj 2013, 14:51 Tarcze, klocki Moje auto: IBIZA
Witam
Co do wymiany tarcz i klocków hamulcowych to dla lepszego efektu polecam wymienić obie części na raz. Nie polecam wymiany samych klocków. Z pewnością będzie dużo lepszy efekt, gdy wymienimy je razem. Ja ostatnio również taki zabieg wykonywałem i założyłem klocki i tarcze firmy ATE. Bardzo dobra i solidna firma. Zauważyłem znaczną różnicę w skuteczności hamowania. Wcześcniej posiadałem komplet z firmy TRW, nie mogę zbyt na niego narzekać bo też nie miałem problemów, natomiast w porównaniu z ATE to niestety TRW zostaje daleko w tyle. Ja założyłem takie klocki i tarcze:http://www.iparts.pl/czes...4032401661.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum