Przesunięty przez: Kaszubski
11 Lipiec 2016, 13:23
Układ hamulcowy - Corsa C
Autor Wiadomość
 jaarek


Informacje
LPG: Nie
Imię: Jarek
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 2
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 8 Maj 2013, 15:56   Układ hamulcowy - Corsa C
   Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI


witam,



bardzo proszę o małą pomoc. Przejrzałem temat, ale nie znalazłem paru informacji, które mogą wydawać się banalne, dla niektórych fanatyków. W najbliższym czasie planuję wymianę hamulców w Corsie C 1.3 cdti (2006) i w związku z tym mam parę pytań:

1) PRZÓD: klocki do wymiany, tarcze hamulcowe najprawdopodobniej również (na podstawie opinii mechanika):

- rozumiem, że do wymiany komplet tarcz + komplet klocków, pytanie czy coś jeszcze? hamulce generalnie zaczynają piszczeć (tłok nie odbija?)

- na jakie inne części układu hamulcowego zwrócić uwagę podczas tej wymiany?

- nad klockami i tarczami jakich producentów sie zastanowić? (nie najtańsze i nie najdroższe - dla przebiegu rocznego 15 000 i normalnej jazdy)



2) TYŁ:

- tu nie mam pojęcia co wymieniać, co zostawiać i również pytanie co do producentów?



bardzo proszę o pomoc
 
 
     
 DAMIAN1991
Demon is always in memory



Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Damian
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 870
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 8 Maj 2013, 17:52   
   Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG


Wiec :
1.Potrzebujesz Komplet Tarcz i Klocków w Sklepach sprzedają Całe zestawy albo Osobno Klocki i Tarcze.
2.
Cytat:
hamulce generalnie zaczynają piszczeć (tłok nie odbija?)

To dźwięk końca przypuszczalnie Tarczę jak by miała mniejsze odsadzenie" wsadził byś do PCta i nagrał" A jeśli mechanik twierdzi ze Okładziny Także przypuszczalnie Dawno Się skończyły a teraz hamujesz "kodem kreskowym" Który wykończył tarcze .
3.Na co zwrócić Uwagę na pewno na wszelkiego Rodzaju Korozje Jakieś śmieszne porośnięte przewody Hamulcowe i podobne , czy nie ciekną Ci tłoczki czy wszystko działa w miarę sprawnie.
4. Co do Marki : ATE. Brembo , Ja Osobiście jeżdzę na Hartach ( tanie "Gów**o" ale Dają rade ) Klocki Ferodo bardzo Dobre i w dobrych funduszach...


Tył. Tu jest fajnie jak są tarcze jak ich nie ma to Jest bęben i są schody bo jak się nie bawiłeś Nigdy w wymiany łożysk to będzie Problem.. A samo zrzucenie bębna tez jest czasem Problemem... Co się wymienia.. Co trzeba, Jak Trzeba to Sam bęben, szczęki i ostatecznie Cylinderek ale To jest zwykle ostateczność "HardCore" i w Ogóle ale jak się podejmiesz to zrobisz byle wszystkie narzędzia były na miejscu ;)

Producenci Tu nie wiem jak z Bębnami ale Szczęki Tez ferodo, czy ATE
 
 
     
 jaarek


Informacje
LPG: Nie
Imię: Jarek
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 2
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 8 Maj 2013, 19:43   
   Moje auto: Corsa C 1.3 CDTI


Sam raczej nie zamierzam wymieniać, jak już to podpatrzeć i ewentualnie następnym razem zrobić to samemu. Głównie chodziło mi o resztę detali, które bardzo obrazowo opisałeś, także wielkie dzięki! :)

czy sensowne jest wymiana na początek samych klocków z przodu, a tarcz powiedzmy dopiero w grudniu? (stan tarcz i opinia osoby z zewnątrz wskazuje, że "przeciętne zużycie")

w jaki sposób można sprawdzić skuteczność hamowania tylnych bębnowych i rozważyć ewentualny sens ich wymiany? (jedyne, czym mogę się sugerować to dane z przeglądu grudniowego, gdzie wyniki wyszły dobrze, ale facet, który obsługiwał sprzęt był zdecydowanie za dużym optymistą w stosunku do całego samochodu..)
 
 
     
 Zeniu



Informacje
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 9 Maj 2013, 19:05   
   Moje auto: Laguna II PHII


w CC nie musisz wymieniać łożysk jak nie masz potrzeby wymiany bębnów z tyłu więc zakup szczęki - komplet sprężynek będziesz miał w tym ale ja zostawiłem oryginalne bo nowe jakoś śmiesznie leżały, zwróć uwagę na cylinderki szczęk (przy 100tyś mi wylał jeden, po 2 kolejnych tysiącach wylał drugi - musiałem oczywiście kupić do każdej wymiany nowy komplet szczęk) na przód kładłem komplet TRW - po 50tyś klocki nawet nie pachną na zapowiedź wymiany więc mogę śmiało polecić,

co do sprawdzenia hamulcy no to jedynie stacja diagnostyczna - u mnie wołają za przegląd całego zawieszenia i hamulcy 30zł więc myślę że dobra cena za taką wiedzę ;)

PS: jakbyś się zdecydował sam wymieniać to z tyłu zrzuć linki od ręcznego - wtedy szczęki dalej się cofną (u mnie tak było) i jak nie masz dużego rantu na bębnie to ładnie schodzą rękami, ewentualnie obstukując je dookoła (bez przesady żeby nie popękało nic)
 
 
     
 kamilson83


Informacje
lodzkie

LPG: Nie
Imię: Kamil
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 23 Maj 2013, 22:17   
   Moje auto: Corsa C 1.2 Twinport


Sam robiłem niedawno hamulce:
- przód komplet (uwierz mi tak lepiej, masz z głowy, a hamulce i opony to najważniejsza rzecz w aucie) kupiłem firmy Brembo
- tył obejrzałem bębny zostawiłem były OK, wymieniłem szczęki, cylinderki i zestaw naprawczy (sprężyny itp.)
- wymiana płynu hamulcowego z odpowietrzeniem oczywiście (to też ważne)

Miłej pracy życzę
 
 
     
 jurek11


Informacje
malopolskie

LPG: Tak
Imię: Jurek
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Maj 2013, 13:51   Tarcze, klocki
   Moje auto: IBIZA


Witam

Co do wymiany tarcz i klocków hamulcowych to dla lepszego efektu polecam wymienić obie części na raz. Nie polecam wymiany samych klocków. Z pewnością będzie dużo lepszy efekt, gdy wymienimy je razem. Ja ostatnio również taki zabieg wykonywałem i założyłem klocki i tarcze firmy ATE. Bardzo dobra i solidna firma. Zauważyłem znaczną różnicę w skuteczności hamowania. Wcześcniej posiadałem komplet z firmy TRW, nie mogę zbyt na niego narzekać bo też nie miałem problemów, natomiast w porównaniu z ATE to niestety TRW zostaje daleko w tyle. Ja założyłem takie klocki i tarcze:http://www.iparts.pl/czes...4032401661.html

http://www.iparts.pl/czes...3046028572.html

POLECAM I POZDRAWIAM :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Układ hamulcowy » Układ hamulcowy - Corsa C
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



Czytaj nasze artykuły http://publikujemy.pl/maty-kompensacyjne-i-uszczelniajaco-kompensacyjne-pod-plytki-kiedy-i-jak-je-stosowac/%
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.