Mam problem z Corsą B 1.0 1999r. Od pewnego czasu termometr znajdujący się przy zegarku pokazuje złą temperaturę. Zawyża ją o jakieś 8-10 stopni. Ostatnio miałem wymieniany alternator, bo w trakcie jazdy akumulator się rozładowywał. Czy błędne wskazania termometru mogą mieć coś wspólnego z tą usterką? Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu nie wymagające wymiany czujnika temperatury? Może jakaś kalibracja?
LPG: Nie
Wiek: 35 Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 23 Skąd: Gdynia
Wysłany: 28 Marzec 2011, 22:38
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale ja ostatnio miałem podobny problem: termometr zaczął wariować, pokazywał za wysokie temperatury, czasem pokazywał -30 jak było wilgotno na zewnątrz. Aż ostatecznie wszystko padło i zamiast temp. pokazały się poziome kreski. Co się stało?
Okazało się, że jeden z przewodów prowadzących do gniazda czujnika się przetarł. Jak było wilgotno to masował na karoserię i pokazywał dziwy, jak było sucho - nie łączył za dobrze (opory prawdopodobnie) i pokazywał za dużo. U mnie przewód przetarł się jakieś 5-6cm od gniazda czujnika. Sprawdź, czy to może nie usterka mechaniczna przewodów - dopiero później zrób diagnostykę elektroniki.
prosty sposób na sprawdzenie stanu przewodów:
odpiąć kostkę od Tida. Zewrzeć w kostce piny 2 i 4.
Odpiąć czujnik temperatury (przy zderzaku) a w miejsce niego wpiąć omomierz.
Jeśli wskazanie będzie bardzo małe ( max 2-3 ohmy - zależnie od klasy jakości i błędu pomiaru miernika) to wiadomo, że przewody sprawne.
Podpinam się pod temat.
Mam problem z termometrem bo na wyświetlaczu są same kreski.Co jest grane??
Mam zamiar też przyjrzeć się przewodom i je zaizolować co jeszcze można zrobić?
Podpinam się pod temat.
Mam problem z termometrem bo na wyświetlaczu są same kreski.Co jest grane??
Mam zamiar też przyjrzeć się przewodom i je zaizolować co jeszcze można zrobić?
Mój też wariował, przy -10 pokazywał +40 potem działał normalnie i potem same kreski.
Wymieniłem na nowy zamiennik i działa OK` Kupiłem na Opel-Shop.pl 19 zeta.
proponuję sprawdzić gdzie jest czujnik u mnie np przed chłodnicą (wisi) i jak np przejadę autem to automatycznie od ciepłego silnika przejmuje temperaturę i ją zawyża
Yogi, wszystkie corsy B mają tam usytuowany czujnik temperatury, a tylko tobie zawyża temperature?
Prędzej masz uszkodzony termistor. Poza tym odsyłam do działu TID - kody usterek, itd. Tam jest jasno napisane co należy sprawdzić, gdy na TID'dzie wyświetlany jest " - - "
proponuję sprawdzić gdzie jest czujnik u mnie np przed chłodnicą (wisi) i jak np przejadę autem to automatycznie od ciepłego silnika przejmuje temperaturę i ją zawyża
Raczej powinno być odwrotnie, kiedy stoisz w miejscu powinien pokazywać większą temperaturę, ponieważ idzie ciepło od chłodnicy i silnika, a kiedy jedziesz to powietrze go chłodzi i temperatura maleje.
proponuję sprawdzić gdzie jest czujnik u mnie np przed chłodnicą (wisi) i jak np przejadę autem to automatycznie od ciepłego silnika przejmuje temperaturę i ją zawyża
Raczej powinno być odwrotnie, kiedy stoisz w miejscu powinien pokazywać większą temperaturę, ponieważ idzie ciepło od chłodnicy i silnika, a kiedy jedziesz to powietrze go chłodzi i temperatura maleje.
Ludzie kochani, nic nie chłodzi, nic nie maleje/rośnie.
Wy myślicie, że niemieccy inżynierowie byli na tyle głupi, by umieścić czujnik tak, by mógł on zawyżać/zaniżać pomiary w zależności od prędkości czy temperatury silnika?
Jeśli macie takie przypadki, to macie USTERKĘ!!!!!!!!
Po pierwsze: konstrukcja przedniego zderzaka uniemożliwia jakiegokolwiek wpływu pędu powietrza na odczyt temperatury!!!!
Po drugie: odległość od chłodnicy jest wystarczająca, by "jej" temperatura nie zawyżała pomiaru (już nie wspomne o tym, że wymiana ciepła między chłodnicą a otoczeniem odbywa się na dwa sposoby: -promieniowanie ciepła (UNOSZENIE) przez medium chłodzące, oraz przez wymuszony obieg powietrza, gdzie chłodne powietrze "zaciągane jest" z zewnątrz, odbiera ono temeraturę od chłodnicy i jako ciepłe wlatuje do komory silnikowej)
Po pierwsze kolego nie każdy ma oryginalne zderzaki z przodu, jeśli masz Corsę B albo wiesz gdzie jest czujnik temperatury to wiesz, że jest on bezpośrednio za zderzakiem i bezpośrednio działa na niego pęd powietrza. Po drugie czy odległość 15 cm od chłodnicy jest tak daleka, że nie ma ona żadnego wpływu na zawyżanie temperatury? Mam w tym momencie już czwartą Corsę i w każdej było tak samo. Jeszcze jedno nie miałem na myśli zawyżania czy zaniżania temperatury o 40 stopni tylko w granicy jednego czy dwóch.
Najwyraźniej miałeś aż 4 autka z wadliwymi czujnikami, lub elementami instalacji. Znam wiele osób, które miały i mają corsy i żadna nie miała problemów z wahaniami wskazań.
A różnica jednego czy dwóch stopni: to jest dopuszczalna granica błędu.
Ludzie kochani, czy to ludzie głupieją z wiekiem, czy to świat oszalał?
Zaraz może nowy temat powstanie: mój prędkościomierz zakłamuje wskazania o 1,7*sqrt(2) km/h.
Poddam twoje przemyślenia próbie i odpowiedz mi na pytania dwa:
-czy jesteś pewien, że to akurat pęd powietrza, czy ta nieszczęsna chłodnica zawyżyła odczyt, a nie ogólna temperatura powietrza dookoła Twojego świata?
-czy posiada Pan wymaganą aparaturę pomiarową, by ZAPEWNIĆ TE SAME WARUNKI POMIARU i przeprowadzić je zgodnie z obowiązującymi normami?
Uważam temat za wyczerpany, gdyż z góry znam odpowiedzi na w/w pytania.
Również znany mi jest poziom Twojego poirytowania podczas czytania mojego "wywodu", więc ze względów zdrowotnych, wolę wycofać się z tej dyskusji, bo zaczynam czuć, że mój puls jest o 2 uderzenia za wysoki.....
o kurde, a może mój pomiar został zakłócony i nie 2 a 3 uderzenia? A może tylko jedno?......................................................
proponuję sprawdzić gdzie jest czujnik u mnie np przed chłodnicą (wisi) i jak np przejadę autem to automatycznie od ciepłego silnika przejmuje temperaturę i ją zawyża
Raczej powinno być odwrotnie, kiedy stoisz w miejscu powinien pokazywać większą temperaturę, ponieważ idzie ciepło od chłodnicy i silnika, a kiedy jedziesz to powietrze go chłodzi i temperatura maleje.
Jędras:
Chodziło o to że jak PRZEJADĘ autem (nagrzeje się silnik) zatrzymam się zgaszę samochód i postoję to temperatura wskazuje o jakieś 3-6 stopni więcej natomiast podczas jazdy w trasie bądź z rana jak wsiadam do auta wszystko jest ok. Może zbyt mało dokładnie napisałem
I dlatego napisałem koledze żeby sobie sprawdził jak jest z jego czujnikiem bo mój WISI bezpośrednio przed chłodnicą 1-2mm od niej, a nie jest zamieszczony w zderzaku 15cm przed chłodnicą więc dudu czytaj ze zrozumieniem a nie się tu wymądrzasz bo skoro są objawy jak wyżej opisałem że na zimnym temperatury są ok a na ciepłym zawyża to chyba jest możliwe to że czujnik w jakiś sposób przejmuje ciepło zwłaszcza że raczej NIE JEST POPRAWNIE ZAMONTOWANY
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum