Wysłany: 19 Lipiec 2012, 20:06 Opel Corsa C OPC by TRS Racing
Samochód baza:
Opel Corsa C 1.0 2004r
Wydech: średnica seria, strumienica + końcowy tłumik Buzzer
Elektryczne wspomaganie kierownicy
Początkowo miał być zamontowany „trochę” mocniejszy silnik z możliwością rozbudowy pod turbo. Myśleliśmy o sprawdzonym C20XE. Znalezienie takiego silnika w dobrej kondycji jest dość trudne i w końcu padło na gotowy silnik z turbo. Przebieg niewielki. Z20LEH z Astry H OPC.
Nowe serce
Wywlekliśmy stary silnik z komory
Amortyzatory Bilstein B6 i sprężyny EIBACH
Poliuretany Powerflex do zawieszenia
Pierwsza przymiarka silnika…
Nowe łożyska kół…przy okazji
Po wspawaniu nowych mocowań poduszek nieco odświeżyliśmy komorę silnika
I silnik wisi
Zrobiona na zamówienie chłodnica wody
Większe hamulce z przodu
Nowy mechanizm zmiany biegów z wersji 6-bieg
Intercooler Fmic
Wydech z nierdzewki MG Motorsport
Pompa Walbro 255
Filtr powietrza K&N
Modzenie układu dolotowego
Deska pojechała do flocku
Robione na zamówienie półosie
Instalacja elektryczna silnika szykowana pod Stand Alone Emu
Poflockowana deska już na miejscu
Musieliśmy zbudować zestaw wskaźników gdyż oryginalne nie chciały współpracować przez brak połączenia SA z body.
W skład wchodzą od lewej: temperatura oleju, obrotomierz, prędkościomierz, boost, ciśnienie oleju. Poniżej zestaw niezbędnych kontrolek i komputer pokładowy mierzący między innymi przyspieszenie od 0 do 100 km/h itp
Dodatkowe wskaźniki (paliwo i temp wody)…ręczna robota by TRS Racing
Na koniec zmieniliśmy nieco dolot. Oryginalny strasznie się nagrzewał od silnika.
No i GOTOWE: Po strojeniu wyszło 278KM na seryjnym osprzęcie silnika. Wystrojony maksymalnie bezpiecznie na benzynie 98. Można wycisnąć więcej ale bez wymiany wtrysków czasem występowało stukowe więc póki co odpuściliśmy. Przyspieszenie jakie udało mi się osiągnąć po kilku próbach to 5.1 do 100 km/h. Póki co prędkość jaka została osiągnięta "na niemieckiej autostradzie" to 243km/h. Myślę, że ok 255-260 km/h pojedzie:)
Budowa zajęła nam kilka miesięcy. Głównie z uwagi na to, że Corsa C nie jest dość popularnym pod względem przeróbek samochodem i większość części "wyczynowych", jak choćby Powerflex, musieliśmy ściągać z zagranicy.
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 22:04
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Czytany Dawno już projekt na TRSie Podobały mi się wasze inne projekty bo Corsa Nie porwała ale dziewiczo w Polsce a wiec Grubo Jak CC mi się nie podoba to te bym "pomacał''
Jak widać większość naszych projektów to dziewicze w PL projekty;)....poczekajcie jeszcze chwilę. ok września zabieram się za coś czego jeszcze nie było na świecie.
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 27 Lipiec 2012, 09:59
Moje auto: Laguna II PHII
szacun :) ale przy tak wyczynowym sprzęcie nie rozumiem koncepcji - duży prędkościomierz + mały obrotomierz (raczej się robi odwrotnie :]) przy takiej prędkości jakie wrażenia akustyczne wewnątrz budy? była dodatkowo głuszona czy stock?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum