Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 16:18 Rozładowujący się akumulator
Mam taki problem mianowicie coś mi rozładowuje akumulator w moim Oplu... nie wiem co jest grane, wyciągałem akumulator naładowałem poleżał kilka dni w domu i ok trzymał fajnie prąd... Założyłem do auta postał tylko jedną noc przychodzę rano próbuje odpalić a tu lipa ledwo co zakręci. Może to być od tego że auto stało dwa tygodnie nie palone? z elektryka nic nie grzebałem tylko co to podłączyłem dwa głośniki w drzwiach.
akumulator ma rok,a podpięte mam tylko radio samochodowe i nic więcej no i w sumie autoalarm z centralnym z pilota. Tylko z tym nie było nigdy problemu
to sprawdzić poziom elektrolitu i co najwyżej skorygować.
W ostateczności odłączyć radio/alarm (poprzez bezpiecznik) i zobaczyć, czy nadal aku traci "na wartości"
jeżeli akumulator nie posiada obudowy półprzezroczystej (większość ich nie ma) lub nie ma możliwości odczytania poziomu z obudowy, to przyjmuje się, że poziom elektrolitu powinien być minimum 5 mm powyżej górnej krawędzi płytek w każdej celi (lecz nie należy dolewać do pełna)
Ubytek uzupełniamy wodą destylowaną.
Dodatkowo sprawdza się aerometrem stan (czystość) elektrolitu i jego gęstość, która nie powinna spaść poniżej 1,28 +/- 0,01 g/ccm w temp. 25 stopni.
Radzę dokładnie poczytać o badaniu elektrolitu, jak koniecznie chcesz to zrobić samemu.
Koszt nie duży, a napewno po paru badaniach się zwróci.
Wiek: 33 Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Maj 2012, 11:36
Jeżeli to nie radio i centralny polecam chwycić do rączek multimetr cyfrowy (zwykły najtańszy miernik)
Ustawiamy pokrętło na 10A kabelki wpinamy pod com i 10ADC odpinamy + od akumulatora i między plusem akumulatora a + samochodu wpinamy miernik aby zamknąć obwód i sprawdzamy ile pobiera nam A cała instalacja
Zmiejszając zakres miernika przesuń pokrętlo na 200m przy odpietym radiu i centralnym prad nie powinien przekraczać 50mA
Jeżeli na mierniku pojawią się znacznie wyższe wartości to wiedz że coś się dzieje
Wiek: 33 Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Maj 2012, 17:09
Niby co ma pobierać prąd? Radio na czuwaniu własnie pobiera max 20-30 mA podobny prąd leci na podtrzymanie zegarów
Reszta odbiorników prądu powinna odpalać sie dopiero po przekręceniu kluczyka
Zmek centralny to może 50 mA
Moja corsa ciągnie 39 mA na czuwanie radia, wzmaka, kompa, straty na stykach
Jeżeli akumulator pada po nocy czyli okolo 10h przy pojemności 50Ah stawiam że na mierniku pokaże się wartość około 2-5 A co nie jest normalne
Znajomy miał podobny problem auto brało prawie 500mA niby nic ale po tygodniu na parkingu nie dało się odpalić przyczyną był alarm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum