Przesunięty przez: Kaszubski
13 Marzec 2016, 14:13
Rozładowujący się akumulator
Autor Wiadomość
 Giero


Informacje
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 16:18   Rozładowujący się akumulator

Mam taki problem mianowicie coś mi rozładowuje akumulator w moim Oplu... nie wiem co jest grane, wyciągałem akumulator naładowałem poleżał kilka dni w domu i ok trzymał fajnie prąd... Założyłem do auta postał tylko jedną noc przychodzę rano próbuje odpalić a tu lipa ledwo co zakręci. Może to być od tego że auto stało dwa tygodnie nie palone? z elektryka nic nie grzebałem tylko co to podłączyłem dwa głośniki w drzwiach.

Wiecie co może grane z tym być?
 
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 16:38   
   Moje auto: Porshe 911


wiek aku?
jakie urządzenia dodatkowe są podłączone w aucie? (CB, Radio, wzmak)?
 
     
 Giero


Informacje
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 17:45   

akumulator ma rok,a podpięte mam tylko radio samochodowe i nic więcej no i w sumie autoalarm z centralnym z pilota. Tylko z tym nie było nigdy problemu
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 19:12   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


to sprawdzić poziom elektrolitu i co najwyżej skorygować.
W ostateczności odłączyć radio/alarm (poprzez bezpiecznik) i zobaczyć, czy nadal aku traci "na wartości"
 
 
     
 Giero


Informacje
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 19:32   

a jak się to sprawdza ten elektrolit?
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 25 Kwiecień 2012, 11:12   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


jeżeli akumulator nie posiada obudowy półprzezroczystej (większość ich nie ma) lub nie ma możliwości odczytania poziomu z obudowy, to przyjmuje się, że poziom elektrolitu powinien być minimum 5 mm powyżej górnej krawędzi płytek w każdej celi (lecz nie należy dolewać do pełna)
Ubytek uzupełniamy wodą destylowaną.
Dodatkowo sprawdza się aerometrem stan (czystość) elektrolitu i jego gęstość, która nie powinna spaść poniżej 1,28 +/- 0,01 g/ccm w temp. 25 stopni.

Radzę dokładnie poczytać o badaniu elektrolitu, jak koniecznie chcesz to zrobić samemu.
Koszt nie duży, a napewno po paru badaniach się zwróci.
 
 
     
 maciejEs


Informacje
podkarpackie

LPG: Tak
Wiek: 33
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 24
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13 Maj 2012, 19:40   

Ja miałem taki przypadek ze moje radio pobierało mi prąd przy wyłączeniu go, czyli była to wina radia . Wymieniłem radio na NOWE i wszystko było ok
 
 
     
 Kadzio


Informacje
pomorskie

Wiek: 33
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Maj 2012, 11:36   

Jeżeli to nie radio i centralny polecam chwycić do rączek multimetr cyfrowy (zwykły najtańszy miernik)
Ustawiamy pokrętło na 10A kabelki wpinamy pod com i 10ADC odpinamy + od akumulatora i między plusem akumulatora a + samochodu wpinamy miernik aby zamknąć obwód i sprawdzamy ile pobiera nam A cała instalacja
Zmiejszając zakres miernika przesuń pokrętlo na 200m przy odpietym radiu i centralnym prad nie powinien przekraczać 50mA

Jeżeli na mierniku pojawią się znacznie wyższe wartości to wiedz że coś się dzieje
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 14 Maj 2012, 16:14   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Kadzio napisał/a:
przy odpietym radiu i centralnym prad nie powinien przekraczać 50mA

skąd masz takie dane?
Ciekawostka: Sama dioda LED pobiera 20mA.
Rozwiń swoją wypowiedź, bo ciekawy jestem.
 
 
     
 Kadzio


Informacje
pomorskie

Wiek: 33
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Maj 2012, 17:09   

Niby co ma pobierać prąd? Radio na czuwaniu własnie pobiera max 20-30 mA podobny prąd leci na podtrzymanie zegarów
Reszta odbiorników prądu powinna odpalać sie dopiero po przekręceniu kluczyka
Zmek centralny to może 50 mA

Moja corsa ciągnie 39 mA na czuwanie radia, wzmaka, kompa, straty na stykach

Jeżeli akumulator pada po nocy czyli okolo 10h przy pojemności 50Ah stawiam że na mierniku pokaże się wartość około 2-5 A co nie jest normalne


Znajomy miał podobny problem auto brało prawie 500mA niby nic ale po tygodniu na parkingu nie dało się odpalić przyczyną był alarm
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 18 Maj 2012, 14:56   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


sądziłem, że te dane masz s jakiegoś solidnego źródła (serwisówka, poradnik, itp).
No ale cóż, nie brnijmy w temat.
Wg mnie 50mA to nadal zbyt mało.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Rozładowujący się akumulator
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



Czytaj nasze artykuły http://24dziennik.pl/austria-i-niemcy-ida-na-przod-z-eko-oplatami-polska-na-horyzoncie-zmian/%
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.