Wysłany: 10 Luty 2009, 17:46 Linka hamulca ręcznego - wymiana Corsa B
KOledzy urwała mi sie linka hamulca ręcznego w Corsie B. Z tego co zaobserwowałem to jest to ten odcinek linki który idzie od dźwigni.. czyli ten pierwszy. Może ktoś opisać jak ją wymienić, jaki koszt i czy jest to pracochłonne??? Mile widziane zdjęcia. Pozdrawiam i z góry dziekuje.
Ostatnio zmieniony przez west 10 Luty 2009, 17:52, w całości zmieniany 1 raz
StitchRD [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 10 Luty 2009, 23:14
Jak kupiłem swoją corsinę to też musiałem wymienić tą linkę. O ile dobrze pamiętam pod samochodem przy dźwigni nie było większych problemów. Złączka która łączy 2 linki może być skorodowana więc tu mogą być pewne problemy z wykręceniem śruby do regulacji no i trzeba ściągnąć z tyłu bęben i szczęki hamulcowe żeby zaczepić linkę o szczękę. Ogólnie największe problemy może stworzyć rdza jeśli jest a tak to wymiana jest w miarę prosta. Co do ceny to tylko koszt linki ale tego to już nie pamiętam ) Pozdro
Ja też niedawno wymieniałem. KOszt u mnie był trochę większy, bo kupowałem w sklepie...około 80zl za komplet...ale ile sie nadenerwowałem przy wymianie to dużo by gadać. Odczepienie przy dźwigni to nie problem...ale odkręcenie przy napinaczu...koszmar, było tak zardzewiałe, że ani wd-40, ani zamrażacz..nic nie pomogło..więc wyciąłem i zrobiłem po swojemu...musisz ściągnąć bębny, żeby odczepić przy kołach na zaczepach..uważaj na uszczelki...lubią pękać i się rozsypywać..troche zabawy z tym jest...ale moim zdaniem beznadziejne jest rozwiązanie jeśli chodzi o hamulec ręczny..niby wszystko nowe, wyregulowane ale i tak łapie na jedno koło.. :devil:
Szymekoso [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 18 Luty 2009, 13:55
Mnie wyszlo za linki 50 zl w sklepie i roboty 5 godz i duzo nerwow
str33t [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 18 Luty 2009, 15:04
to nastraszyliście :kwasny: mnie jutro czeka wymiana, bo naciąganie już nie ma sensu...
musi13 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 18 Luty 2009, 17:47
Ja spędziłem mniej czasu na mrozie..a efekt jest taki że na jedno koło w ogóle nie łapie..nawet jak nożnym hamuje...wię czeka mnie dłuższa robota..jak się ociepli. Teraz mam to gdzieś. Ale wymiana to rzeczywiście ruski patent w corsie b.
maxxxior [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 8 Maj 2009, 16:28
Witam!
nie chcę zaśmiecać forum,więc postanowiłem się podpiąć pod ten temacik.
więc tak.w mojej corsinie w ogóle nie reaguje ręczny.jak go zaciągam to tak jak by wogole linki nie było. dziś wszedłem do kanału, zaglądam pod nadwozie i zauważyłem takie zjawisko:otóż gdy zaciąga się ręczny to rusza się tylko ta linka która dochodzi do pierwszego łączenia(tu zaraz przy dźwigni,na tym złączeniu) a dalej ta w peszelku nawet sie nie rusza,chodzi z całym tym peszlem.Czy trzeba ją wymienić?
i czy regulacja ręcznego to tylko tą śrubą nad belką czy można też gdzieś indziej podciągnąć?
a i czy można kupić ten sam "mechanizm regulujący" chodzi mi o tą blachę w którą się wkręca tą linkę od prawego (lub lewego,nie wiem jak to się mówi,nigdy nie mogę zapamiętać.no wiecie o którą,tą krótszą linke ) koła.bo nie moge za chiny wykręcić tej śruby:/juz jest tak omknięty ten uchwyt przy tej lince że nie mam jej czym przytrzymać! :kwasny:
PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC!Jutro chciałbym ją wymienić albo przeczyścić.
Mam takie pytanko. Czy aby zdjąć Linke z dźwigni to trzeba tapicerkę zwalać czy można to zdjąć bezpośrednio z pod samochodu.
Corsa B
Finos [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Listopad 2009, 20:25
bezpośrednio spod samochodu.
zielu1408 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 16 Marzec 2010, 09:47
witam wszystkich. mam problem z założeniem linki. podłączyłem już w bębnach, ale nie mogę połączyć z dzwignią? brakuje z 5 cm. co źle robię? może jeszcze coś poluzować? nic przy lewarku nie robiłem..
:krzyk:
Czyli w okolicy lewego koła? Bo u mnie linka wychodzi z dźwigni, dołem zakręca do lewego koła i tam właśnie rozchodzi sie na oba koła. Tylko nie przyszło mi do głowy żeby tam regulacji szukać. Czy zrobiłeś to z kanału czy wystarczy podnieść samochód?
Ostatnio zmieniony przez 18 Lipiec 2010, 13:03, w całości zmieniany 1 raz
Wymieniłem linkę idącą od prawego koła do łączenia obu linek. Wymiana była nawet prosta bo linka zwyczajnie mi się urwała przy próbie naciągnięcia jej. Gdy założyłem lnikę okaząło sie, ze brakuje mi kilka centymatrów :uuu: no ale wystarczył odkręcić śrub prawie na maksa i lekko naciągnąć linkę ręką. Dodatkowo najlepiej jest wlożyć linkę od strony bębna, wtedy bardzo dobrze i bez problemu wpasuje się uszczelka prowadząca linkę z bębna pod podwozie.
Jedna linka wymieniona, druga musi poczekać do powrotu z wakacji :hurra:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum