Przesunięty przez: Kaszubski
7 Lipiec 2016, 10:49
Pomocy - gorące koło
Autor Wiadomość
 EwkaMarchewka


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Ewa
Dołączyła: 29 Kwi 2014
Posty: 75
Skąd: Kraków
  Wysłany: 23 Listopad 2014, 11:26   Pomocy - gorące koło
   Moje auto: 1.2 B


Drodzy koledzy :)

Od kilku dni - zmieniłam ogumienie w pieszczochu na zimowe.
Słysze piszczenie z tylniego koła.
Dzwięk mnie irytował, więc sprawdziłam. Na postoju.
Tylnie lewe - jest gorące.
Zaczełam jeździć wolniej i jak mniej hamuje - to jest ciepłe.
Czasem, jak ruszam popiskuje.

Kudcze to Tak Nie Bedzie.
Jeszcze coś urwie i bedzie masakra.
Mam podnośnik i klucze.
Czy to już bez mechanika ani rusz?

w sieci znalazłam
http://www.youtube.com/watch?v=JemykdxHiqw


Historia:

W okresie przed zimą, czasem po deszczu czasem miałam
(powyż. 50km) dzwięk jakby ktoś drut wkaładał w koło).
Moze piasek, może brud. Tak mi powiedziano.

Teraz jest piszczenie. Przy hamowaniu i jak ruszam.
Co może być przyczyną ?


Zanim nawiedze majstrów od koła, powiedzcie mi abym nie strzeliła gafy.
1. Jak to jest, z tymi klockami / tarczami w corsinach.
Z przodu jest ...
a z tył ...

Po czym to poznać ?



Wdzięczna za każy post Pomocy.

Ewka :)
 
     
 mariusz6793



Informacje
swietokorzyskie

LPG: Nie
Imię: Mariusz
Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 103
Skąd: Ostrowiec Św. TOS
Wysłany: 23 Listopad 2014, 16:21   
   Moje auto: Corsa B 1.0 99"


Cześć.
Raczej na bank masz z przodu tarcze i klocki hamulcowe, a z tyłu bębny ze szczękami.
Wypadałoby zdjąć koło, bęben i zobaczyć, co się stało.
Dawno zmieniałaś szczęki?
Możliwe też, że się rdza gdzieś oderwała i trze bardziej niż powinno.
Hamuje dobrze i ręczny trzyma ?
 
     
 EwkaMarchewka


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Ewa
Dołączyła: 29 Kwi 2014
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Listopad 2014, 21:40   
   Moje auto: 1.2 B


Hej :) mariusz6793

Jak coś padnie poważnego to do mechanika.
A jak mała pierdoła to sama i sieć i szukanko.

Szczęki hmmmm z 3 lata wstecz zagladałam to były ok
Nie szarżowałam. Jest zaskoczona ze tak długo.
Cały czas w ruchu pieszczochem.
Mają juz prawo siadać.
Do pracy i na zakupy , po mieście ... to jak z butami, nowe fleki.
Kół, jeszcze nie rozbierałam.
Rdza jest. Widać syf na bębnie.
I tak jest, jak piszesz - syf w kole jest i będzie.
A co w środku ? ...
ahhh, coś pięknego bedzie :D

Hamowanie - Ciągnie na prawo, jak przycisnełam bardziej.
Reczny bedzie do wymiany bo nie trzyma.
Gdzię na necie czytalam ze można linke podciągnąć.
Nie potrafię. Mówią ze nic cięzkiego.

No tak, Trzeba odwiedzić sklep i kupić co trzeba:)
O pieszczocha trzeba dbać :*


Dziekuje za informację i pomoc :) mariusz6793
 
     
 mike


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 94
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 24 Listopad 2014, 21:59   
   Moje auto: 1.2 Z12XEP


Linki z hamulca ręcznego mogą być zapieczone albo szczęki hamulcowe w bębnie. Zdjąć bębny i rozruszać układ hamulcowy i przyjrzeć się linkom jak one pracuje. Nie wiem jak tam temp. w nocy u Ciebie ale zaciągając ręczny na noc wilgoć zgromadzona w linkach hamulca ręcznego zamarza i potem linka w pancerzu nie pracuje do końca co dalej nie zwalnia koła. Zdarzyło mi się tak więc mam nauczkę, w mrozy nie zaciągać ręcznego tylko na biegu zastawiać auto.
 
 
     
 mariusz6793



Informacje
swietokorzyskie

LPG: Nie
Imię: Mariusz
Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 103
Skąd: Ostrowiec Św. TOS
Wysłany: 24 Listopad 2014, 23:59   
   Moje auto: Corsa B 1.0 99"


Cytat:
A jak mała pierdoła to sama i sieć i szukanko.

Ja i (jak sądzę) inni na forum polecamy się.
Cytat:
Reczny bedzie do wymiany bo nie trzyma.

Regulacja jest zaraz koło rozwidlenia linki na tylne koła. Bez kanału się nie obejdzie :)
Poza tym mogły skorodować, zapiec się "samoregulatory" w bębnach.

Reasumując najpierw wymienić szczęki (niech obejrzą majstry - o ile oddasz im, czy cylinderki nie ciekną przy okazji), potem "samoregulatory" ogarnąć jakimś WD40 i wstępnie ustawić, a na końcu ewentualnie regulować na lince.
Poza tym warto przyjrzeć się przednim hamulcom. Jeśli klocki dawno nie zmieniane to pewnie za dużo ich nie zostało. I jeśli tarcze hamulcowe już mają spore wżery, zrobił się rant to polecam stoczyć tarcze. Hamowanie będzie skuteczniejsze, a i klocki dłużej polatają, gdy będą równomiernie się ścierać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ hamulcowy » Pomocy - gorące koło
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



conte di campiano primitivo di manduria
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.