Przesunięty przez: Kaszubski
1 Marzec 2016, 17:49
Dołożenie wspomagania do Corsa B
Autor Wiadomość
 kozi291
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 3 Luty 2009, 22:02   Dołożenie wspomagania do Corsa B

Witam, jak w temacie chciałbym dołożyć wspomaganie do Corsy B silnik 1.4 auto z 1996r.
Czy dokładał już ktos wspomaganie ? Jesli tak to prosze o informacje co trzeba wymienić i dołożyć - napewno przekładnie trzeba wymienić i założyć pompę wspomagania , ale co jeszcze oprócz tego ?
Czy ma ktoś jakiś program albo książkę w wersji elektronicznej w której jest przedstawiony demontaż i montaż tych układów ??
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 4 Luty 2009, 12:18   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


ja posiadam coś takiego:


UKŁAD KIEROWNICZY

7.1. Charakterystyka techniczna

7.2. Obsługa i naprawa
7.2.1. Sprawdzanie i regulacja położenia środkowego przekładni
kierowniczej
7.2.2. Sprawdzanie ciśnienia oleju
7.2.3. Odpowietrzanie obwodu wspomagania
7.2.4. Wymontowanie i zamontowanie przekładni kierowniczej
układu bez wspomagania
7.2.5. Wymontowanie i zamontowanie przekładni kierowniczej
układu ze wspomaganiem
7.2.6. Naprawa przekładni kierowniczej
7.2.7. Wymontowanie i zamontowanie kolumny kierownicy
7.2.8. Wymontowanie i zamontowanie koła kierownicy
7.2.9. Wymiana paska pompy napędu wspomagania
w samochodach z silnikiem benzynowym
7.2.10. Wymontowanie i zamontowanie pompy wspomagania
w samochodach z silnikiem benzynowym
7.2.11. Wymontowanie i zamontowanie pompy wspomagania
w samochodach z silnikiem wysokoprężnym
 
 
     
 kozi291
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Luty 2009, 13:11   

O właśnie o coś takiego mi chodzi, masz to w wersji elektronicznej ?? Jeśli tak to proszę na email.
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 5 Luty 2009, 13:44   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


podaj maila to prześle
 
 
     
 Kamil1647
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 5 Luty 2009, 20:39   

Kolego jaki koszt dołożenia wspomagania do Corsiny??
 
     
 zupahip
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 21 Marzec 2009, 14:49   

zauważyłem również, że jest wspomaganie z silniczkiem elektrycznym w kolumnie kierowniczej wraz ze sterownikiem.

http://www.moto.allegro.p...b_1_0_12_v.html

http://www.moto.allegro.p...a_b_okazja.html

http://www.moto.allegro.p...el_corsa_b.html

Tylko, że oprócz sterownika gdzieś indziej idą jeszcze kable od silniczka i sterownika? Czy ktoś wie gdzie może? czy zakup samej kolumny z tym silniczkiem i sterownikiem wystarczy?
 
     
 gacek9003
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 21 Marzec 2009, 22:18   

Hej Kozi291, sam myślałem o tym samym co Ty teraz, do szczęścia w mojej corsie brakuje mi właśnie w dużym stopniu wspomagania kierownicy. Z chęcią dowiem się czy można coś takiego zrobić i ile ewentualnie by to kosztowało. Pytałem się kiedyś znajomego mechanika, stwierdził że szkoda zachodu... zobaczymy czy miał rację :looka:

Pozdrawiam
 
     
 Pabulon


Informacje
Wiek: 34
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Kwiecień 2009, 18:33   

Podłączam się, też bardzo mnie to interesuje.
 
 
     
 Jafar19
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 4 Kwiecień 2009, 10:59   

ja z bitej corsy w pupe mam wspome i koszt wyjecia z bitej wsadenia do mojej w tym koszt pompy 500 zł do utargowania
 
     
 marcinerni
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 14 Kwiecień 2009, 20:17   

Też sie dołanczam. u siebie tez chciałbym założyc wspomaganie strasznie cieżko sie teraz kreci. Macie ktos może jak wymontować maglownice chciałbym zrobic to sam.

*****
Pierwsze upomnienie - proszę poprawić błędy, szczegóły w PW
Ostatnio zmieniony przez PiotrK65 15 Kwiecień 2009, 16:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
 olmax
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 19 Maj 2009, 12:23   wspomaganie corsa b

mam corse b dokładam jej wspomaganie ale szukam schematu jak podłączyć sterownik
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 25 Maj 2009, 14:19   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Nie chce zakładać nowego tematu, bo po co.

Kuź_a dzisiaj walnęło mi wspomaganie... Płyn jest ( pół zbiorniczka). Pod autem na parkingu sucho. Czy moje obawy są słuszne, że to pompa?

edit...
okazało się, że pasek klinowy padł... wymiana na nowy - 14 zł
Ostatnio zmieniony przez dudu 27 Maj 2009, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 plucik4



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 133
Skąd: Łazy
Ostrzeżenia: ( 1/3 )
Wysłany: 27 Maj 2009, 19:18   

właśnie. czy da sie normalnie dołączyć wspomaganie? jak tak to jak i ile to może kosztować.
 
 
     
 Andrzej_Aj3


Informacje
LPG: Tak
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Poręba
Wysłany: 2 Wrzesień 2009, 21:43   

też dołączam się do pytania, ponieważ bardzo mi brakuje wspomagania w corsie... znalazłem na allegro wspomaganie elektryczne ale nie wiem czy jak takie coś kupię czy będę musiał coś jeszcze dokupić czy wystarczy samo to wspomaganie...?? Bardzo proszę o odpowiedź...
 
 
     
 yogi.tj


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 43
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 1
Skąd: Wałcz
Wysłany: 29 Czerwiec 2010, 10:03   

i jak tam ktoś montował wspomaganie do corsy czy trzeba przetrzeć szlaki???
Ostatnio zmieniony przez 82yeti 29 Czerwiec 2010, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 dawid87


Informacje
mazowieckie

Klub: Vectra Klub Polska
Wiek: 93
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 23:41   

Witam Ja też chcę założyć wspomaganie elektryczne, widziałem gdzieś w necie dość szczegółowy opis co jest potrzebne do tego ale nie mogę drugi raz na to trafić. Z tego co pamiętam to od strony mechanicznej to jest to nie takie trudne tylko musi być dobry elektryk żeby to podłączył i skalibrował dokładnie żeby samochodu nie znosiło podczas jazdy. Podobno po przekroczeniu 30km/h wspomaganie ma się wyłączać.
 
 
     
 tomzis


Informacje
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: wałcz
Wysłany: 25 Styczeń 2011, 08:57   

i co panowie dokładał ktoś te elektryczne wspomaganie
 
 
     
 kokpit


Informacje
malopolskie

Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Styczeń 2011, 13:52   

chyba jest już o tym temat
 
 
     
 dawid87


Informacje
mazowieckie

Klub: Vectra Klub Polska
Wiek: 93
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 11 Luty 2011, 11:51   

Witam ja sporo się interesowałem tym wspomaganiem elektrycznym, i gdzie się nie spytałem u mechanika czy dało by rade to założyć to albo mnie wyśmiewali że takiego wspomagania niema albo mówili żebym dał sobie spokój. Bo jak ktoś by chciał wszystko od podstaw zakładać to jest za dużo roboty z elektryką, i bardzo jest to wadliwe. I lepiej jest założyć wspomaganie hydrauliczne którego na naszym rynku nie brakuje, i prawie każdy pseudo mechanik poradzi sobie z jego założeniem. Z tego co sie dowiedziałem do hydraulicznego wspomagania potrzebny jest alternator i koło pasowe i pewnie napinacz też na szeroki pasek, łapa mocowania silnika, pompa ze zbiorniczkiem maglownica i przewody. podobno kolumna zostaje bez zmian. Jak ktoś zakładał juz wspomaganie hydrauliczne to niech napisze co zmieniał. Ja jak znajdę na szrocie taką corsę z hydraulicznym wspomaganiem to sobie założę jak bym brał wszystko od jednego to pewnie wyjdzie taniej. 400 nie powinno przekroczyć. A elektryczne też jest sporo roboty, jak by tak trafiło całą konsole wyjmować to ja dziękuje. Ja to mam tak zawsze że jak coś w elektryce się grzebie to po jakimś czasie coś się rozłączy i znowu szopki.

[ Dodano: 11 Luty 2011, 17:30 ]
Wspomaganie Hydrauliczne Montaż.

Witam. Myślę że może komuś się przydać ta wiedza, bo sam szukałem czegoś na ten temat ale nie znalazłem niczego sensownego.
Moja Corsa B jest z 1995r, silnik 1.2 8v. Zdecydowałem się założyć do niej wspomaganie bo jest w bardzo dobrym stanie a moja żona, która nią jeździ ciągle narzekała na trudności z parkowaniem.
Z rzeczy które należy zgromadzić to:
-pompę wspomagania z przewodami
-zbiorniczek na płyn do wspomagania z mocowaniem
-dwa koła pasowe wielorowkowe, jedno na wał a drugie na alternator
-łapę prawą przednią mocowania silnika
-poduszkę pod tą łapę
-napinacz paska wielorowkowego
-pasek wielorowkowy
-maglownicę ze wspomaganiem
Największy problem to przerobienie prawej podłużnicy, bo trzeba odciąć mocowanie półokrągłe starej poduszki pod mocowanie łapy silnika w wersji bez wspomagania.
Następnie trzeba w prawej podłużnicy wyciąć prostokątny otwór na inną poduszkę mocowania silnika wersji ze wspomaganiem, oraz wywiercić dwa otwory bo dwa dolne już są fabrycznie. Aby to zrobić trzeba odkręcić kolektor wydechowy bo tam nie ma za dużo miejsca. W tym momencie należy zmienić koła pasowe na wale i na alternatorze na wielorowkowe, bo u mnie były na tradycyjny pasek klinowy. Aby to zrobić trzeba zdjąć cały filtr powierza i zluzować naciąg alternatora bo i tak teraz będzie to robił napinacz, który właśnie teraz należy zamontować. Dobrze jet do tego przegwintować dwa otwory 8mm które są w przygotowane do jego montażu w bloku silnika ale pewnie są podkorodowane. Kiedy już to mamy to można zakładać nową łapę silnika do której przykręcona jest pompa wspomagania. Jak już się z tym uporamy to zakładamy nowy pasek tak żeby jako ostatnie kółko założyć go na koło alternatora.
Grubszą robotę mamy już za sobą teraz bierzemy się za maglownicę. odkręcamy starą z końcówek drążków kierowniczych przy kolumnach McPersona. a następnie z drążka kierowniczego w środku i czterech śrub mocowania maglownicy od dołu. Do tej opracji trzeba zdjąć przednie koła. kolumna wyszła mi na lewą straonę razem z drążkami. Montaż nowej w odwrotnej kolejności. Dobrze jest ją kupić też z drążkami bo w wersij bez wspomagania są one inne. teraz należy poprzykręcać przewody chydrauliczne i zbiorniczek napełnić go ,sprawdzić czy nic nie cieknie i można odpalać.
Trzeba jeszcze pamiętać o ustawieniu zbieżności na nowo.
Cenowo wychodzi to w granicach 1000zł ja za wszystkie graty zapłaciłem 550zł z przesyłką, Robocizna zbieżność płyn zajeły 600zł ale jak ktoś ma kanał i smykałkę do mechaniki to może to sam zrobić ale to na pewno potrwa bo przeróbka podłużnicy to najgorsza część tej operacji.
Ważne aby wszystkie graty kupić najlepiej pochodzące od tego samego samochodu bo samych napinaczy jest chyba ze trzy rodzaje do tego modelu. Rzeczy które kupiłem były od corsy z silnikiem 1,4 ale też pasowały.
To chyba tyle pozdrawiam
 
 
     
 trolix


Informacje
mazowieckie

Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 7 Marzec 2011, 22:37   

co do elektrycznego to podobno duzo mnie roboty niz z hydraulicznym. Wymiana kolumny i podłączenie sterownika(opis w necie). koszt góra 300zł.
ale najlepiej gdyby się wypowiedział ktoś kto to robił. Czekamy

A może ktoś posiada?
http://archi.inosak.org/i...60763094_1.html
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ kierowniczy » Dołożenie wspomagania do Corsa B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



http://charlietango.pl/czyszczenie-szamba-wawer/
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.