Witajcie
Byłem u mechanika i wybadał że świece grzeją mi 7 sekund a mają grzać 40...Co jest za to odpowiedzialne i czy można jakoś wydłużyć czas ich grzania?
A masz problem z odpalaniem? Opisz dokładnie problem.
W nowoczesnych silnikach świece żarowe działają krótko, wartość 5 sekund to jest taki normalny czas.
A jak zagrzejesz 4-5 razy to już wtedy odpala dobrze? Wg mnie świece grzeją OK, tak jak mówiłem wcześniej, w nowoczesnych silnikach świece grzeją dosłownie kilka sekund. W mojej corsie tak jest, wcześniej miałem corsę B z 1,7 D i tam także grzały kilka sekund (silnik ISUZU tak samo jak Twój ).
Przebiegu ma niby 175 tys. Tak tak jak jest ciepły to bez problemu odpala a problem jest tylko jak jest mróz.Jak zagrzeje 5 razy to odpali ale też bardzo ciężko.
Jak mechanik stwierdził, że za krótko grzeją te świece, to sprawdził czy działają wszystkie?
Jak świece masz sprawdzone, to pytanie czy nie zapowietrza się gdzieś, może przy wymianie filtra paliwa ktoś to złożył niedbale... To już gdybanie sprawdź czy wszystkie świece grzeją i szybko się nagrzewają.
kolego Romullus wszystkie świece grzeją a po drugie mają rok bo je rok temu kupowałem.A jeżeli chodzi o zapowietrzanie to ja sam wymieniam filtr paliwa i myślę że wszystko robię dobrze ale nie wiem do końca.Bo jak wymieniam filtr to go nie odpowietrzam a jak niby mam to robić?
Jak wymieniasz filtr paliwa (samochody bez pompki podającej w baku) to go zalewasz olejem napędowym. Inaczej po wymianie musisz długo, długo kręcić rozrusznikiem żeby silnik zaczął pracować prawidłowo. Tak masz po wymianie filtra paliwa?
Świece OK. Napięcie dochodzące do świec - 12V, czy mniej (przypalone/zaśniedziałe styki)? A tym samym jak sprawny jest akumulator, może już być słaby i świece grzeją słabo, rozrusznik też słabo kręci.
Rozrusznik sprawny? Może kończą się szczotki i ma duży luz na tulejkach?
Układ paliwowy na pewno nie zapowietrzony? Paliwo nie cofa się do baku po dłuższym postoju? Elektrozawór odcinający paliwo działa prawidłowo?
Układ dolotowy w porządku, tj. czysty filtr, czysty układ dolotowy (w dieslach lubi się odłożyć "nagar" z oleju i spalin w dolocie zmniejszając przekrój kanałów, potem autko więcej pali, słabiej jeździ i trudno odpala)?
Luz zaworowy w normie? Jak jest za duży to zawory się nie otwierają tyle ile powinny i silnik nie chce zassać świeżego powietrza.
Ciśnienie sprężania w porządku? Jeśli niskie - to może także być spowodowane powyższymi punktami.
Wtryskiwacze rozpylają dobrze, mają równe ciśnienia otwarcia iglicy? Druga sprawa, czy pompa daje odpowiednie ciśnienie na każdej sekcji (czy tam już jest rotacyjna?)?
Masz tutaj przyczyny problemów z odpalaniem w dieslach, przeanalizuj je pod kątem Twojego samochodu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum