Przesunięty przez: Kaszubski
19 Marzec 2016, 13:19
Wydłużenie grzania świec żarowych
Autor Wiadomość
 wojtas_7


Informacje
podkarpackie

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Sanok
Wysłany: 29 Styczeń 2013, 13:58   Wydłużenie grzania świec żarowych

Witajcie
Byłem u mechanika i wybadał że świece grzeją mi 7 sekund a mają grzać 40...Co jest za to odpowiedzialne i czy można jakoś wydłużyć czas ich grzania?
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 29 Styczeń 2013, 18:45   

A masz problem z odpalaniem? Opisz dokładnie problem.
W nowoczesnych silnikach świece żarowe działają krótko, wartość 5 sekund to jest taki normalny czas.
 
 
     
 wojtas_7


Informacje
podkarpackie

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Sanok
Wysłany: 31 Styczeń 2013, 13:03   

No tak mam problem z odpaleniem bo świece grzeją za krótko
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 31 Styczeń 2013, 20:55   

A jak zagrzejesz 4-5 razy to już wtedy odpala dobrze? Wg mnie świece grzeją OK, tak jak mówiłem wcześniej, w nowoczesnych silnikach świece grzeją dosłownie kilka sekund. W mojej corsie tak jest, wcześniej miałem corsę B z 1,7 D i tam także grzały kilka sekund (silnik ISUZU tak samo jak Twój :) ).

Powiedz jeszcze ile przebiegu ma Twoja corsina.

Jak jest ciepła to już odpala normalnie?

Problem z odpaleniem jest tylko jak jest mróz?
 
 
     
 wojtas_7


Informacje
podkarpackie

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Sanok
Wysłany: 1 Luty 2013, 11:37   

Przebiegu ma niby 175 tys. Tak tak jak jest ciepły to bez problemu odpala a problem jest tylko jak jest mróz.Jak zagrzeje 5 razy to odpali ale też bardzo ciężko.
 
 
     
 jedras21xxx


Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 1 Luty 2013, 12:10   

Wymień świece albo przekaźnik świec, diagnostyka powinna stwierdzić co jest problemem.
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 1 Luty 2013, 18:01   

Jak mechanik stwierdził, że za krótko grzeją te świece, to sprawdził czy działają wszystkie?

Jak świece masz sprawdzone, to pytanie czy nie zapowietrza się gdzieś, może przy wymianie filtra paliwa ktoś to złożył niedbale... To już gdybanie sprawdź czy wszystkie świece grzeją i szybko się nagrzewają.
 
 
     
 wojtas_7


Informacje
podkarpackie

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Sanok
Wysłany: 1 Luty 2013, 20:58   

kolego Romullus wszystkie świece grzeją a po drugie mają rok bo je rok temu kupowałem.A jeżeli chodzi o zapowietrzanie to ja sam wymieniam filtr paliwa i myślę że wszystko robię dobrze ale nie wiem do końca.Bo jak wymieniam filtr to go nie odpowietrzam a jak niby mam to robić?
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 2 Luty 2013, 11:37   

Jak wymieniasz filtr paliwa (samochody bez pompki podającej w baku) to go zalewasz olejem napędowym. Inaczej po wymianie musisz długo, długo kręcić rozrusznikiem żeby silnik zaczął pracować prawidłowo. Tak masz po wymianie filtra paliwa?
 
 
     
 wojtas_7


Informacje
podkarpackie

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Sanok
Wysłany: 2 Luty 2013, 12:53   

tak tak zawsze zalewam olejem napędowym i pali od razu.Ale jest też ten odpowietrznik na filtrze to go odpowietrzacz?
 
 
     
 Romuluss


Informacje
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Psary
Wysłany: 2 Luty 2013, 13:34   

Czyli tak:

Świece OK. Napięcie dochodzące do świec - 12V, czy mniej (przypalone/zaśniedziałe styki)? A tym samym jak sprawny jest akumulator, może już być słaby i świece grzeją słabo, rozrusznik też słabo kręci.

Rozrusznik sprawny? Może kończą się szczotki i ma duży luz na tulejkach?

Układ paliwowy na pewno nie zapowietrzony? Paliwo nie cofa się do baku po dłuższym postoju? Elektrozawór odcinający paliwo działa prawidłowo?

Układ dolotowy w porządku, tj. czysty filtr, czysty układ dolotowy (w dieslach lubi się odłożyć "nagar" z oleju i spalin w dolocie zmniejszając przekrój kanałów, potem autko więcej pali, słabiej jeździ i trudno odpala)?

Luz zaworowy w normie? Jak jest za duży to zawory się nie otwierają tyle ile powinny i silnik nie chce zassać świeżego powietrza.

Ciśnienie sprężania w porządku? Jeśli niskie - to może także być spowodowane powyższymi punktami.

Wtryskiwacze rozpylają dobrze, mają równe ciśnienia otwarcia iglicy? Druga sprawa, czy pompa daje odpowiednie ciśnienie na każdej sekcji (czy tam już jest rotacyjna?)?


Masz tutaj przyczyny problemów z odpalaniem w dieslach, przeanalizuj je pod kątem Twojego samochodu.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Wydłużenie grzania świec żarowych
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.