Witam
Mam dylemat bowiem padł mi silnik 1,7 d 60KM i teraz zastanawiam się czy może kupić silnik 1,5 TD bądź 1,7 TDS 82 km czy po prostu zostać przy seryjnym. Według informacji, które posiadam jest to mniej więcej ta sama konstrukcja isuzu. Pojawia się więc moje pytanie czy wstawienie silnika najlepiej TDS-a będzie jakimś problem czy można go podpiąć pod moją skrzynie i przede wszystkim jak wygląda sprawa z elektroniką tego silnika względem wersji wolnossącej.
Z tego co się orientuje to silnik 1.7TDS jest to silnik opla i różni się mocowanie przy skrzyni biegów (jest inna skrzynia) a silnik 1.5 TD pasuje na wszystkie mocowania tzn. nie wiem jak będzie z rurą wydechową ponieważ kolektor wydechowy w 1.7 jest chyba dłuższy i może nie pasować to a reszta jest ta sama. jeżeli pomogłem to fajnie jeżeli coś pokręciłem to sorry;) a może Ci chodzi o silnik 1.7 TDi ten co był w vectrach to on też będzie pasował jest to silnik isuzu z turbiną i intercoolerm? ma te same mocowania.
No mi chodzi o tego Turbo Diesla Isuzu. Mocowania to też niestety nie wszytko jak to jest tam z elektryką? Póki co mi się nie śpieszy, ale zależy mi na zebraniu jakiś konkretnych informacji przed wiosną. Fajne było by mieć te 22 konie więcej ale żeby to miało jakiś sens bo zazwyczaj te swapy go nie mają.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 66 Skąd: Skoki
Wysłany: 10 Luty 2013, 23:07
:fkc:
Osobiście mam 1.5TD, ale nie wiem czy warte jest wymiana na coś innego... silniki te: czyli 1,5TD i 1,7D od isuzu cechują się tym że nie mają elektroniki:D:D
(więc z tej strony nie ma się co zepsuć):)
Moja osobiście już dużo przeszła, ale generalnie jeździ i paliw słabszej jakości nie odczuwa nawet zimą;D
Co do wymiany, hmmmm.... nie wiem jak tam z uchwytami mocującymi (raczej powinno pasować, bo to generalnie jest tylko bardziej rozwiercony silnik [1,7 - z tego co czytałem]), ale odnośnie wytrzymałości to 1,5 posiada turbinę co zwiększa zużycie oleju - nie ma co ukrywać (od wymiany do wymiany dolewam jakieś 0,6-0,8l). Moja już troszeczkę mocno kopci, ale jeszcze na regeneracje jeszcze poczekam.
Ogólnie jeśli masz możliwość 1,7 to pozostań przy tym silniku. Jeśli 1.5 w dobrym stanie to ewentualnie możesz spróbować. A 1,7 TDS - z astry czy vectry (ten silnik od isuzu) posiada dodatkowo turbinę i intercooler i nie wiem jak tu z wężami oraz wlotem do IC wygląda od strony zderzaka. Co do skrzyni biegów, to wydaje mi się, że wszystkie te silniki mają F13, ale nie jestem na 100% pewny.
Odnośnie komputera w tym samochodzie to wiem, że czasami jak jadę z laptopem w środku, to wówczas mam komputer na wyposażeniu :D w praktyce te silniki nie posiadają takiego cuda i chwała bogu!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum