Wysłany: 21 Grudzień 2008, 12:54 Który silnik lepszy w Corsie B
Witam Kolegów,
Proszę o opinie, która wersja silnikowa corsy b jest najprzyjaźniejsza w eksploatacji.
Mam na myśli spalanie, cene cześci, awaryjność, ogólnie wszystkie czynniki, które wpływają na koszt eksploatacji.
Pozdrawiam
+++++++++++++
tytuł tematu powinien brzmieć:
który silnik lepszy w Corsie B,
a nie:
Proszę o opinie Corsa B
Zmieniam.
junior admin
Ostatnio zmieniony przez dudu 31 Grudzień 2008, 00:51, w całości zmieniany 1 raz
Moim skromnym zdaniem corsa b 1.0 12V pali w mieście do max 6,5 litra, części tanie przykładowo reflektor 60 zł w porównaniu z z mocniejszymi silnikami wiele rzeczy można zrobić samemu będąc laikiem tak jak ja, np wymienić termostat w większych silnikach jest pod rozrządem a w tym 3 śrubki i po sprawie.
OL! [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 14:04
keradds napisał/a:
części tanie przykładowo reflektor 60 zł w porównaniu z z mocniejszymi silnikami
czyli do Corsy 1.6 16V będzie droższy ?
mcbkp, ja tam ci polecę c14nz - czyli 1.4 8V - ma już przyzwoite osiągi i nie pali za wiele a co do budowy silnika i jego remontu to również jest prostu jak budowa cepa .. do wszystkiego jest dojście w porównaniu do 1.4 lub 1.6 16V
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 14:08
Moje auto: Opel Astra G
keradds napisał/a:
części tanie przykładowo reflektor 60 zł w porównaniu z z mocniejszymi silnikami
:lol3:
Reflektor to reflektor- niezależnie od tego jaki silnik jest pod maską.
Co do silników. Starsze wersje 8 zaworowe są mniej awaryjne od swoich nowszych odmian ECO (12 i 16v) Jak jeździsz głównie po mieście to silnik 1.2 (45KM) powinien Ci wystarczyć (20sek do 100km/h), ale wg mnie jest o wiele za słaby w tym aucie. Osobiście polecałbym 1.4 8v (60KM) O wiele bardziej dynamiczny niż podstawowy 1.2, można już sobie powyprzedzać inne auta, a spalanie jest średnio tylko o 0,5l wyższe w porównaniu do 1,2. Na pewno odradzałbym silnik 1,0 12v (awaryjny i ma niską kulturę pracy, ale za to jest ekonomiczny)
Cytuję za magazynem Auto Świat-
" Silniki Ecotec charakteryzuje niższa emisja spalin- uzyskano to rozbudowując osprzęt. W efekcie awarie zdarzają się częściej niż w przypadku starszych konstrukcji 8 zaworowych"
" Ciekawostką jest wprowadzony w 1997 roku trzy cylindrowy silnik 1,0 12v o mocy 54KM. To jednostka budząca wiele kontrowersji ze względu na niską kulturę pracy."
Ja nie narzekam na kulturę pracy 1.0 12V chodzi spoko a i z wyprzedzaniem nie mam problemu oczywiście jeśli jeździ się w zakresie obowiązujących prędkości a jeśli chodzi o autostrady to i tak ich w Polsce nie mamy. Sto km osiąga bez problemu a tyle na [polskie drogi to i tak za wiele i z tą prędkością można się zabić. :faja:
akitainu [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 19:59
Ja mam 1.2 8v ale chetnie zamienilbym na 1.4 8v nie słyszałem złych opini na ten motor
corsiarz [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 23:50
Mam Corsę B z 1996 roku, 1.4 8v i bardzo ładnie się sprawuje ) Polecam ten model, bo nie ma problemu podczas dynamicznej jazdy, zwłaszcza wyprzedzania. Ma już 150 000 km przebiegu i żadnej usterki od 2 miesięcy szczęśliwego posiadania, poza wymianą tłumika środkowego (korozja)
Popieram Ćwira!
w 1.4 8v jak ci strzeli rozrząd to nie ma prawa się silnik rozsypać :czytaj:
cwirus88 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 09:48
No więc ja sie wypowiem w tym temacie
Jak chcesz auto tylko i wyłącznie do jazdy to proponuję szukać :
a) c14nz, czyli 1,4 8v (60KM i 103nm). Silnik mało kolizyjny o ile dba się o terminowe wymiany rozrządu, filtrów i uszczelki pod deklem zaworów. Przy rozsądnej jeździe w okresie letnim po mieście realnie da się zejść do 7 L, na trasie ok 5,5. Jeżeli chodzi o wytrzymałość - motorek raczej nie do zabicia, bez remontu ludzie robią na nim po 400-500 tys kilometrów. Jeżeli chodzi o części, nie ma tragedii, większość bezproblemowo dostępnych na rynku. Obsługa - banalna, dostęp do wszystkiego jest bardzo łatwy. Co się może popsuć to uszczelka pokrywy zaworów (koszt uszczelki 5 PLN, wymiana 15 minut). Innych awarii raczej się nie rejestruje
Dodatkowo można go łatwo przerabiać, bo ma niski stopień kompresji (ostrzejsze wałki, planowanie głowicy itd)
Jak chcesz auto po to żeby troszkę bardziej poszaleć to polecam:
a)c14se, czyli 1,4 8v MPI. Silniczek z gamy 1,4, tyle że ma multiwtrysk i DIS zamiast aparatu zapłonowego. Charakteryzuje się również długą żywotnością i bardzo dobrymi osiągami (82 KM i 114 nm) Mało awaryjny, podobnie jak w c14nz tanie części i prosta obsługa. Spalanie nominalnie większe niż w c14nz
b)c16xe - czyli 1,6 16v (109 KM i 150 NM). Najmocniejszy silnik montowany w corsach. Żwawy, dynamiczny i świetnie sobie radzi z corsą. W zasadzie awaryjny nie jest, jego budowa nie jest już taka prosta, obsługa też nie bardzo. Z racji faktu że to 16v, trzeba go kręcić wyżej by wykrzesać moc i nm dlatego też ciężko dostać egzemplarz w dobrym stanie. Większość niestety lubi wypić olej, więc na dzień dobry wypadało by zrobić głowicę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum