Przesunięty przez: Kaszubski
28 Luty 2016, 11:08
Który silnik lepszy w Corsie B
Autor Wiadomość
 mcbkp
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 12:54   Który silnik lepszy w Corsie B

Witam Kolegów,

Proszę o opinie, która wersja silnikowa corsy b jest najprzyjaźniejsza w eksploatacji.
Mam na myśli spalanie, cene cześci, awaryjność, ogólnie wszystkie czynniki, które wpływają na koszt eksploatacji.

Pozdrawiam


+++++++++++++
tytuł tematu powinien brzmieć:
który silnik lepszy w Corsie B,
a nie:
Proszę o opinie Corsa B

Zmieniam.

junior admin
Ostatnio zmieniony przez dudu 31 Grudzień 2008, 00:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 keradds



Informacje
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 41
Skąd: Toruń/Chełmża
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 13:30   

Moim skromnym zdaniem corsa b 1.0 12V pali w mieście do max 6,5 litra, części tanie przykładowo reflektor 60 zł w porównaniu z z mocniejszymi silnikami wiele rzeczy można zrobić samemu będąc laikiem tak jak ja, np wymienić termostat w większych silnikach jest pod rozrządem a w tym 3 śrubki i po sprawie.
 
 
     
 OL!
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 14:04   

keradds napisał/a:
części tanie przykładowo reflektor 60 zł w porównaniu z z mocniejszymi silnikami

czyli do Corsy 1.6 16V będzie droższy ?

mcbkp, ja tam ci polecę c14nz - czyli 1.4 8V - ma już przyzwoite osiągi i nie pali za wiele a co do budowy silnika i jego remontu to również jest prostu jak budowa cepa .. do wszystkiego jest dojście w porównaniu do 1.4 lub 1.6 16V :)
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 14:08   
   Moje auto: Opel Astra G


keradds napisał/a:
części tanie przykładowo reflektor 60 zł w porównaniu z z mocniejszymi silnikami
:lol3:

Reflektor to reflektor- niezależnie od tego jaki silnik jest pod maską.
Co do silników. Starsze wersje 8 zaworowe są mniej awaryjne od swoich nowszych odmian ECO (12 i 16v) Jak jeździsz głównie po mieście to silnik 1.2 (45KM) powinien Ci wystarczyć (20sek do 100km/h), ale wg mnie jest o wiele za słaby w tym aucie. Osobiście polecałbym 1.4 8v (60KM) O wiele bardziej dynamiczny niż podstawowy 1.2, można już sobie powyprzedzać inne auta, a spalanie jest średnio tylko o 0,5l wyższe w porównaniu do 1,2. Na pewno odradzałbym silnik 1,0 12v (awaryjny i ma niską kulturę pracy, ale za to jest ekonomiczny)

Cytuję za magazynem Auto Świat-
" Silniki Ecotec charakteryzuje niższa emisja spalin- uzyskano to rozbudowując osprzęt. W efekcie awarie zdarzają się częściej niż w przypadku starszych konstrukcji 8 zaworowych"
" Ciekawostką jest wprowadzony w 1997 roku trzy cylindrowy silnik 1,0 12v o mocy 54KM. To jednostka budząca wiele kontrowersji ze względu na niską kulturę pracy."
 
 
     
 PiotrK65
i Beatka na zawsze



Informacje
pomorskie

Pomógł: 9 razy
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 14:17   

Ja w swojej Corsie mam silnik 1,4i 8V (X14SZ) i osobiście jestem z niego bardzo zadowolony, niezłe przyspieszenie i niska awaryjność.
 
 
     
 keradds



Informacje
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 41
Skąd: Toruń/Chełmża
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 18:28   

Ja nie narzekam na kulturę pracy 1.0 12V chodzi spoko a i z wyprzedzaniem nie mam problemu oczywiście jeśli jeździ się w zakresie obowiązujących prędkości a jeśli chodzi o autostrady to i tak ich w Polsce nie mamy. Sto km osiąga bez problemu a tyle na [polskie drogi to i tak za wiele i z tą prędkością można się zabić. :faja:
 
 
     
 akitainu
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 19:59   

Ja mam 1.2 8v ale chetnie zamienilbym na 1.4 8v nie słyszałem złych opini na ten motor :D
 
     
 corsiarz
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 21 Grudzień 2008, 23:50   

Mam Corsę B z 1996 roku, 1.4 8v i bardzo ładnie się sprawuje :) ) Polecam ten model, bo nie ma problemu podczas dynamicznej jazdy, zwłaszcza wyprzedzania. Ma już 150 000 km przebiegu i żadnej usterki od 2 miesięcy szczęśliwego posiadania, poza wymianą tłumika środkowego (korozja)
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 09:12   
   Moje auto: Porshe 911


Popieram Ćwira!
w 1.4 8v jak ci strzeli rozrząd to nie ma prawa się silnik rozsypać :czytaj:
 
     
 cwirus88
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 09:48   

No więc ja sie wypowiem w tym temacie ;)

Jak chcesz auto tylko i wyłącznie do jazdy to proponuję szukać :

a) c14nz, czyli 1,4 8v (60KM i 103nm). Silnik mało kolizyjny o ile dba się o terminowe wymiany rozrządu, filtrów i uszczelki pod deklem zaworów. Przy rozsądnej jeździe w okresie letnim po mieście realnie da się zejść do 7 L, na trasie ok 5,5. Jeżeli chodzi o wytrzymałość - motorek raczej nie do zabicia, bez remontu ludzie robią na nim po 400-500 tys kilometrów. Jeżeli chodzi o części, nie ma tragedii, większość bezproblemowo dostępnych na rynku. Obsługa - banalna, dostęp do wszystkiego jest bardzo łatwy. Co się może popsuć to uszczelka pokrywy zaworów (koszt uszczelki 5 PLN, wymiana 15 minut). Innych awarii raczej się nie rejestruje ;p

Dodatkowo można go łatwo przerabiać, bo ma niski stopień kompresji (ostrzejsze wałki, planowanie głowicy itd)

Jak chcesz auto po to żeby troszkę bardziej poszaleć to polecam:

a)c14se, czyli 1,4 8v MPI. Silniczek z gamy 1,4, tyle że ma multiwtrysk i DIS zamiast aparatu zapłonowego. Charakteryzuje się również długą żywotnością i bardzo dobrymi osiągami (82 KM i 114 nm) Mało awaryjny, podobnie jak w c14nz tanie części i prosta obsługa. Spalanie nominalnie większe niż w c14nz

b)c16xe - czyli 1,6 16v (109 KM i 150 NM). Najmocniejszy silnik montowany w corsach. Żwawy, dynamiczny i świetnie sobie radzi z corsą. W zasadzie awaryjny nie jest, jego budowa nie jest już taka prosta, obsługa też nie bardzo. Z racji faktu że to 16v, trzeba go kręcić wyżej by wykrzesać moc i nm dlatego też ciężko dostać egzemplarz w dobrym stanie. Większość niestety lubi wypić olej, więc na dzień dobry wypadało by zrobić głowicę ;p
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 23 Grudzień 2008, 12:00   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


http://www.klubcorsa.pl/t...b45c99fe314e10f
niżej zdjęcia zestawień silników w Corsach.
 
 
     
 walduso
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 30 Grudzień 2008, 19:45   

OD jakiegoś czasu mam CB 15TD z 2000 roku, osobiście muszę powiedzieć że jestem :lolki: i polecam :ra: :ra:
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 00:45   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


Topik założony w nieodpowiednim dziale:
Kiermasz - Corsa A-B-C-D » Inne
przenoszę do:
Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Porady.


Z uwagi, że jest to pierwszy topik jak i post mcbkp
w takim razie daje tylko pouczenie.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Który silnik lepszy w Corsie B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.