Wysłany: 15 Lipiec 2012, 15:13 corsa 1,5 diesel grzeje się
Witam. Mam problem mianowicie strasznie grzeje mi się moja corsa przejadę jakieś ok 20km i już jest 100 stopni.. Wymieniłem ostatnio termostat ale to nie pomogło niestety bo dalej się grzeje.. Wentylator włącza się gdzieś tak jak jest 100 stopni i zbija do 96 stopni. Uszczelka pod głowicą raczej jest cała nie ma oznak by była uszkodzona. Dodam jeszcze że wszystkie rury są bardzo nagrzane że ciężko trzymać. Co może się dziać w nim? Pozdrawiam
LPG: Nie Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 154 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Lipiec 2012, 17:06
Witaj. Po 1. jaki kupiłeś termostat bo z tego co mi wiadomo były 2 wersje w zależności od numeru silnika. Zamiennik czy oryginał w ASO?
Po 2. Czy nie ubywa Ci czasem gdzieś płynu chłodniczego albo nie masz go za mało? Warto by było przy wymianie termostatu jak to robiłeś spuścić stary i zalać nowy płyn chłodniczy do poziomu oznaczonego Maximum.
Po 3. jeśli masz wentylator z 2 stopniową prędkością obrotową to pierwszy bieg i włączenie wentylatora powinno być w granicach 95-96 stopni kolejne koło 110 stopni.
Jeśli dopiero wentylator włącza Ci się przy 100 stopniach przyczyną może być uszkodzony czujnik temperatury.
Termostat który kupiłem otwiera się przy 88 stopniach tak było na starym napisane i jest to zamiennik. Właśnie trochę jednak ucieka tego płynu chłodniczego. Czy to może być nie szczelność układu chłodniczego że ten płyn ubywa? Płyn zalałem nowy ale nie do maxymalnego oznaczenia. A czy jest on z 2 stopniową prędkością obrotową to Ci nie powiem. Ale rozejrzę się za tym czujnikiem może coś to pomoże;)
LPG: Nie Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 154 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Lipiec 2012, 19:23
Posprawdzaj pierw wszystkie wężyki i łączenia. Może któraś z opasek zaciskowych na końcówkach węża nie trzyma i ubywa Ci płynu chłodniczego. Dolej koniecznie płynu chłodniczego do zbiornika wyrównawczego do poziomu oznaczonego maximum. Mała ilość płynu w obiegu = szybsze nagrzewanie.
Jak nie wiesz skąd Ci ucieka płyn możesz rozłożyć na wielkość pod silnik i chłodnice duży worek foliowy i zobaczyć czy gdzieś Ci nie kapie. A i swoja droga jak wymieniłeś termostat to mam nadzieje ze założyłeś nowa uszczelkę??
Wężyki i łączenia są dobre nigdzie nie ubywa tego płynu. Dolałem właśnie tego płynu i teraz grzeje się tak do 96 stopni i spada. Uszczelkę jak najbardziej nową założyłem z tamtą to na pewno nic nie ubywa. Albo może jednak to uszczelka pod głowicą bo jak zapalam z rana albo jak trochę dłużej postoi to po zapaleniu taka biała chmura dymu jest.
LPG: Nie Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 154 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Lipiec 2012, 22:02
Biała chmura hmmm... brzmi jak imię jakiegoś indiańca hehe. No a tak na serio pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą to tłuste oczka w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego lub też na bagnecie od poziomu oleju.
Heh ale Poważnie mówię jak odpalę to za mną tylko biała chmura się unosi;) a później jak już się trochę nagrzeję silnik i dodam gazu to czarna jest. Właśnie wszystko to sprawdzałem nawet mechanik mi sprawdzał i powiedział że uszczelka pod głowicą jest niby dobra.
[ Dodano: 22 Lipiec 2012, 22:03 ]
Wie ktoś może o co chodzi z tym?
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 13 Skąd: Będzin
Wysłany: 3 Sierpień 2012, 10:10
Ja mam tego diesela z turbiną, przy jeździe po autostradzie tak po 20-25 kilometrze deptania do podłogi dogrzewa do 100'C, wentylator mi ledwo działa, chłodnica sztukowana drutem. Śmigam po 50km w jedną stronę tylko autostrada, nigdy się jeszcze nie przegrzał żeby doszło do czerwonej kreski albo dymu z chłodnicy.
Biała chmura przy starcie to norma, czarna oznacza za mało powietrza lub za dużo paliwa.
Najprościej sprawdzić czy nie cieknie płyn z chłodnicy - włącz silnik przy otwartej masce i "wąchaj" czy nie czuć gotowaną wodą ;P
Przy takich upałach jak teraz (45 stopni nad asfaltem) to normalne że auta będą się mocno nagrzewać, jeśli podczas normalnej jazdy (50-110km/h bez korków) auto nie przekracza 100'C to nie ma powodów do paniki. Uzupełnij płyn chłodniczy do pełna i sprawdzaj co jakiś czas czy nie ubywa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum