Tzn. używałeś żarnika 21W do świateł do jazdy dziennej przez 4,5 roku? Światła do jazdy dziennej świecą się praktycznie non-stop (z wyj. nocy).
Tak - z tym, że w myśl polskiego prawa przez ok 1,5 nielegalnie
Możesz jaśniej? Z jakiego to powodu nielegalnie?
Swoją drogą jak już jesteśmy przy prawie to ciekaw byłem w jaki sposób Opel dostał homologację na te dzienne skoro światło dzienne nie gaśnie w momencie pracy kierunkowskazu. Ale po dokładnym przyjrzeniu się zobaczyłem, że lampa "Pozycyjne+Dzienne" jest traktowana jako osobna lampa.
Bo do 2009 roku polskie prawo nie przewidywało używania świateł do jazdy dziennej zamiast świateł mijania
Cytat:
Swoją drogą jak już jesteśmy przy prawie to ciekaw byłem w jaki sposób Opel dostał homologację na te dzienne skoro światło dzienne nie gaśnie w momencie pracy kierunkowskazu. Ale po dokładnym przyjrzeniu się zobaczyłem, że lampa "Pozycyjne+Dzienne" jest traktowana jako osobna lampa.
Sam to rozwiązałeś - kierunkowskaz z górnej części reflektora powędrował w dolną część - (był nad światłami mijania a po lifcie jest pod światłami mijania)
Bo do 2009 roku polskie prawo nie przewidywało używania świateł do jazdy dziennej zamiast świateł mijania
Był okres, że najnowsze modele (np. Audi) nie przeszłyby polskiej kontroli technicznej, dlatego żeby uniknąć afery jednym zdaniem w kodeksie "dopuszczono" światła do jazdy dziennej zanim pierwsze z nich pojawiły się na stacjach kontroli pojazdów po 3 latach od kupna. Z drugiej strony Polska zobowiązała się, że nie zakwestionuje żadnej homologacji unijnej, więc zgodnie z tym zobowiązaniem nie mogła Polska kwestionować świateł do jazdy dziennej nawet jak nie było tego w polskim prawie.
Ale Polska uznała wyższość regulaminu nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej i nie ma znaczenia co jest w polskim prawie, a co nie. Inna sprawa, że to mogłaby być użerka z polskim-bambusowym sądem, ale do wygrania w najgorszym wypadku w Strasburgu:
Światła dzienne
Ale mam pytanie, czy Opel Corsa nie ma jakichś kontrolek spalonej żarówki - wiem że do stopu jest takowa kontrola. I pytanie czy jak założę LEDowe światła dzienne/pozycyjne o niższym poborze mocy czy nie zacznie krzyczeć, że nie ma żarówki?
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 20:27
Moje auto: AG Z14XEP
jeśli chodzi o kontrolę spalonej żarówki, to są one (chyba) jedynie w autach z magistralą CAN. A polega na sprawdzeniu poboru prądu. Żarówka jaka by nie była, choćby 4W to pobiera sporo prądu (opwiedzmy 0.33A, LED w zależności od rodzaju, budowy itd rzędu 0,05A). Pojawiały się na allegrato 'żarówki LED co magistrali CAN' - była to zwykła żaróweczka LED z dołączonym opornikiem równolegle po to by w efekcie konsumpcja pradu była jednakowa co przy zwykłej żarówce. Co więcej - LED się przepala, opornik nie i system nie wykryje uszkodzenia LEDa. Gdzie więc sens i logika ? - nie wiem. Ale to była najprostsza metoda 'obejścia systemu', bo wstawiając samego LEDa który zjada dużo mniej prądu niż żarówka - system od razu 'myślał' że żarówka spalona. Więc IMO jeśli w danym obwodzie jest kontrola i nie jesteś w stanie / nie chcesz jej wyłączyć, to samego LEDa raczej nie ma co pchać tam.
Witam
Dzisiaj zamontowałem w mojej corsie światła dzienne led Osram light@day i mam mały problem. Światła te można podłączyć dwojako. Można stosować je jako światła dzienne oraz pozycyjne.Przy 1 sposobie jako światła dzienne powinny gasnąć całkowicie przy włączeniu świateł mijania natomiast jeżeli podłączymy 2 sposobem przy włączonych świateł mijania powinny przygasnąć o 50%. Mój problem polega na tym że światła się świecą ciągle na 100% i to przy 1 jak i 2 sposobie podłączenia. Kable są podłączone prawidłowo do akumulatora oraz jeden podpięty do świateł pozycyjnych (szaro-fioletowy). Czy kabel od świateł pozycyjnych jest szaro-fioletowy? Czy ktoś posiada takie światła dzienne ? Z góry dziękuje za pomoc
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Sierpień 2015, 14:13
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Nie mam osobnych świateł do jazdy dziennej i nie będę montował ale byłem światkiem rozmowy na przeglądzie diagnosty z właścicielem samochodu który założył sobie światła dzienne z przodu.
Usłyszałem,że jeśli światła nie są montowane fabrycznie a samemu to wraz z przednimi założonymi samodzielnie muszą się świecić też tylne a przy fabrycznych nie.Ktoś wie o co tu chodzi?
LPG: Tak
Imię: Krzysztof Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 87 Skąd: Szczebrzeszyn
Wysłany: 30 Sierpień 2015, 15:40
Moje auto: Opel Corsa D 1.4
tylnie nie musza swiecic razem z dziennymi, poczytaj rozporzadzenie ministra ds. infrastruktury, ja tam nic nie znalazlem na temat fabrycznego i indywidualnego montarzu tych swiatel
LPG: Nie
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 220 Skąd: Tychy
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 10:54
Moje auto: Corsa D 1.2
Nie wiem czy reflektory są identyczne, bo w nowej kierunkowskaz mam na dole reflektora i czy ta łezka nie jest jedyną różnicą od poprzedniego reflektora, ale wtedy na górze są światełka do jazdy dziennej świecące się 24/7 mocniej lub słabiej, zależy na którym trybie jeździ się
Koszt nie mały, ale sam reflektor jest dużo ładniejszy niż poprzednik
witam.
w swojej corsie założyłem takie oto ledy:http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6054029489&reco_id=adc9d7e9-f4c1-11e5-ae2f-02e028c1d167&ars_rule_id=201.
zamontowałem w miejsce halogenów . wszystko świetnie działa.automat wszystko pięknie przełącza .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum