Przesunięty przez: DAMIAN1991
7 Lipiec 2016, 14:34
swiatla do jazdy dziennej LED
Autor Wiadomość
 reting1 


Informacje
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 31
Skąd: Bytom
Wysłany: 14 Marzec 2012, 10:46   swiatla do jazdy dziennej LED

Witam.od dłuższego czasy śledzę to forum i nie znalazłem nic lub prawie nic na temat świateł do jazdy dziennej LED a konkretnie miejsca ich ich montażu oraz oraz typu (marki) tych świateł.Wiele razu już widziałem CORSY D z Ledami w różnych miejscach ,raz w miejscu gdzie powinny być halogeny a innym razem obok halogenów ( w tej niby kratce) .Morze ktoś w końcu się pochwali jak to zrobił i jakie ledy zastosował .Widziałem na stronie DIXI CAR ledy które ta firma montuje w Corsach ale wybaczcie :dwa światła LED + montaż za 999,00zł ,toż to rozbój w biały dzień .Za te pieniądze można kupić już dwie nowoczesne przednie lampy wraz z pięknie zamontowanymi LEDAMI .Co o tym myśicie koledzy? moze coś poradzicie.TED
Ostatnio zmieniony przez west 14 Marzec 2012, 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 amator 


Informacje
podkarpackie

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: podkarpacie
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 15 Marzec 2012, 20:39   

Zgadzam się. Cena jaką sobie życzy Dix Car to rozbój na prostej drodze, sam również jestem zainteresowany montażem świateł dziennuch i mam ten sam dylemat. Myślę, że ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami.
 
 
     
 Manieq 



Informacje
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: Dobre
Wysłany: 15 Marzec 2012, 23:39   

Ja u siebie załatwiłem sprawę trochę nietypowo. Najpierw zdobyłem zderzak z OPC i do tego światła do jazdy dziennej. Długo kombinowałem jak założyć halogeny i nikt nie chciał się tego podjąć. Miałem nawet komplet części. Dlatego stanęło na DRL i nie żałuję. Dałem takie światła -> http://moto.allegro.pl/ok...2203720609.html A wygląda to tak:



 
 
     
 reting1 


Informacje
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 31
Skąd: Bytom
Wysłany: 16 Marzec 2012, 10:46   

Bardzo ładnie to wygląda. Widzę ze musiałeś około 800-1000zł zapłacić: błotnik (jeśli używany) to 300zł, malowanie 300zl,światła 150-200zł .Czy się mylę?.TED
 
 
     
 Manieq 



Informacje
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: Dobre
Wysłany: 20 Marzec 2012, 23:08   

reting1 napisał/a:
...błotnik (jeśli używany) to 300zł...


Chodzi o zderzak? To trochę więcej... Ale nie licząc zderzaka to 250 zł za światła z montażem.
 
 
     
 amator 


Informacje
podkarpackie

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: podkarpacie
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 21 Marzec 2012, 18:42   

Zastanawiam się czy te światełka dałoby się zamontować w orginalny zderzak?
 
 
     
 Manieq 



Informacje
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: Dobre
Wysłany: 21 Marzec 2012, 22:57   

Bez przerobienia mocowań na pewno nie. Uchwyty mają zupełnie inny rozstaw.
 
 
     
 wobi 



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Jan
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Maj 2012, 22:27   
   Moje auto: RED&BLACK


A ja znalazłem coś takiego. Całkiem fajnie wygląda. Tylko kogoś z ceną pogięło.

http://www.koreanstyling....roducts_id=9615

 
 
     
 grzegorzs 


Informacje
mazowieckie

Wiek: 49
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Październik 2012, 19:00   Światła led do jazdy dziennej

Ja właśnie zakończyłem montaż.Całość kosztowała niecałe 60zł. i ok.3 godzin pracy.W załączeniu mogę wysłać fotki ale na razie na PW bo przekroczyłem limit..Wymiary utrzymane ,światełka z homologacją.
 
 
     
 wobi 



Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Imię: Jan
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Październik 2012, 21:21   
   Moje auto: RED&BLACK


To ja chętnie zobaczę. :) Na PW wysłałem Ci swojego maila.

Pozdrawiam,
wobi
 
 
     
 tomwroc 


Informacje
dolnoslaskie

Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Listopad 2012, 12:10   

Ja się zastanawiam nad zderzakiem z wersji po FL i wymianą całych lamp. Pytanie teraz czy to jest jakieś większe rzeźbienie czy jedynie wymiana zderzaka i lamp?

Błotniki i maska chyba są identyczne w obydwu wersjach?
 
 
     
 Lew2 


Informacje
malopolskie

Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Listopad 2013, 11:11   Re: swiatla do jazdy dziennej LED

reting1 napisał/a:
Witam.od dłuższego czasy śledzę to forum i nie znalazłem nic lub prawie nic na temat świateł do jazdy dziennej LED (...)
TED

Mam pytanie w tym temacie: Opel Corsa D Graphite. Mam fabryczną lampę do jazdy dziennej zintegrowaną ze światłem pozycyjnym. Żarówka jaka jest to dwuwłóknowa: W21/5W. Do dziennych jest 21 Wat, a do pozycyjnych 5 Wat. Chciałbym wymienić te żarówki na technologię LEDową (ładniejsze światło, niewypalanie odbłyśnika w lecie, mniejszy pobór mocy, rzadka częstotliwość wymiany żarówki). Znalazłem takie: Sklep ledowy, żarówki W21/5W T20. Są tam 2 wersje połączeń elektrycznych: Wersja 1, Wersja 2. Włożenie Wersji 1, do gniazda Wersja 2 powoluje spalenia bezpiecznika świateł dziennych (DRL).
PYTANIE 1: Która z tych wersji jest do Corsy D?
PYTANIE 2: Którą z tych żarówek wybrać? Jaką moc? Ta np.: Cree 25W ma 5 diod i bierze 6W, a ta: Epistar 60W ma 12 diod i konsumuje 7,8W.
 
 
     
 dibo1 


Informacje
slaskie

Imię: Mirek
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30 Listopad 2013, 14:22   Światła do jazdy dziennej.
   Moje auto: 1,3CDTI 55KW 2009r


Ja w mojej Corsie wykorzystałem fabryczne halogeny które przerobiłem na światła do jazdy dziennej.
Przeróbka polegała na ich wyjęciu czyli odkręceniu od zderzaka.Następnie zdemontowałem odbłyśnik wraz z żarówką od obudowy (zwolnienie dwóch zatrzasków i ładnie wychodzi wraz z silikonową uszczelką).
W odbłyśnikach znajomy tokarz wytoczył mi otwory na wymiar zakupionych wcześniej okrągłych światełek ledowych (http://dx.com/p/20w-1200lm-6000k-led-white-car-daytime-running-lights-2-pcs-213717).Światła ledowe włożyłem w wytoczone otwory i uszczelniłem klejem do szyb ale można pewnie także silikonem.Całość wmontowałem w zderzak, podłączyłem elektrycznie i cieszę się z samodzielnie wykonanych świateł. Mirek
ps.odbłyśnik wykonany jest z tworzywa więc śmiało można w nim wytoczyć lub wyfrezować otwór.
 
 
     
 gumimis 



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30 Listopad 2013, 16:12   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


@ dibo1
W Corsach poliftowych czyli od 2011, jeżeli jeszcze tego nie zauważyłeś, światła do jazdy dziennej są w standardzie w miejscu w którym ty masz kierunkowskaz. Więc nie ma potrzeby nic przerabiać. Kolega pyta tylko o zmianę żarówki zwykłej na ledową.

@Lew2
1. Co do wymiany żarówki gdybym już miał to robić to wybrałbym żarówkę Osram - najbardziej renomowana; kolejna kwestia czy te żarówki posiadają homologacje.
2. Zwykła żarówka nie zmatowi odbłyśnika tak szybko;
3. Zwykła żarówka 21w/5w nie spali się tak szybko (w poprzednich aucie wymieniałem taką żarówkę po 4,5 roku świecenia); mojemu tacie w punto diody świateł mijania tylnych spaliły się po roku więc nie ma reguły.
4. Zużycie energii zwykłej żarówki też nie jest jakieś wysokie aby wpływało na koszty użytkowania.

Co do wersji żarówki: pozostaje chyba tylko odłączenie kostki żarówki i sprawdzenie gdzie po włączeniu silnika jest napięcie a gdzie po włączeniu świateł pozycyjnych; druga opcja telefon do ASO

ps. Jak dla mnie płacenie 200zł za żarówki dla innej barwy światła jest bezcelowe (zwykła żarówka 21w/5w kosztuje 7zł/szt)
 
 
     
 Lew2 


Informacje
malopolskie

Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Listopad 2013, 17:12   

gumimis napisał/a:

@Lew2
1. Co do wymiany żarówki gdybym już miał to robić to wybrałbym żarówkę Osram - najbardziej renomowana; kolejna kwestia czy te żarówki posiadają homologacje.

Nie znalazłem, aby Osram produkował LEDowe W21/5W.

gumimis napisał/a:

3. Zwykła żarówka 21w/5w nie spali się tak szybko (w poprzednich aucie wymieniałem taką żarówkę po 4,5 roku świecenia);

Tzn. używałeś żarnika 21W do świateł do jazdy dziennej przez 4,5 roku? Światła do jazdy dziennej świecą się praktycznie non-stop (z wyj. nocy).

gumimis napisał/a:

4. Zużycie energii zwykłej żarówki też nie jest jakieś wysokie aby wpływało na koszty użytkowania.

Nie chodzi o koszty, bo te są niezauważalne tylko rozładowywanie i obciążenie akumulatora, który może być ciągle nie doładowany.
gumimis napisał/a:

Co do wersji żarówki: pozostaje chyba tylko odłączenie kostki żarówki i sprawdzenie gdzie po włączeniu silnika jest napięcie a gdzie po włączeniu świateł pozycyjnych; druga opcja telefon do ASO

Chyba tak zrobię. Dzięki.
 
 
     
 gumimis 



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30 Listopad 2013, 18:14   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


Osramy są w tym samym sklepie który podałeś...

Cytat:
Tzn. używałeś żarnika 21W do świateł do jazdy dziennej przez 4,5 roku? Światła do jazdy dziennej świecą się praktycznie non-stop (z wyj. nocy).

Tak - z tym, że w myśl polskiego prawa przez ok 1,5 nielegalnie :)
Cytat:
Nie chodzi o koszty, bo te są niezauważalne tylko rozładowywanie i obciążenie akumulatora, który może być ciągle nie doładowany.

Światła masz fabryczne, więc alternator jest odpowiednio dobrany; ja mam corsę 20 miesięcy - zero problemu ze światłami.
 
 
     
 Lew2 


Informacje
malopolskie

Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Listopad 2013, 20:09   

gumimis napisał/a:
Osramy są w tym samym sklepie który podałeś...
Cytat:
Tzn. używałeś żarnika 21W do świateł do jazdy dziennej przez 4,5 roku? Światła do jazdy dziennej świecą się praktycznie non-stop (z wyj. nocy).

Tak - z tym, że w myśl polskiego prawa przez ok 1,5 nielegalnie :)

Możesz jaśniej? Z jakiego to powodu nielegalnie?

Swoją drogą jak już jesteśmy przy prawie to ciekaw byłem w jaki sposób Opel dostał homologację na te dzienne skoro światło dzienne nie gaśnie w momencie pracy kierunkowskazu. Ale po dokładnym przyjrzeniu się zobaczyłem, że lampa "Pozycyjne+Dzienne" jest traktowana jako osobna lampa.
 
 
     
 gumimis 



Informacje
LPG: Nie
Imię: gumimis
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 114
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 1 Grudzień 2013, 15:25   
   Moje auto: Corsa D 1.4 100KM; MR 2012


Cytat:
Możesz jaśniej? Z jakiego to powodu nielegalnie?

Bo do 2009 roku polskie prawo nie przewidywało używania świateł do jazdy dziennej zamiast świateł mijania :)
Cytat:
Swoją drogą jak już jesteśmy przy prawie to ciekaw byłem w jaki sposób Opel dostał homologację na te dzienne skoro światło dzienne nie gaśnie w momencie pracy kierunkowskazu. Ale po dokładnym przyjrzeniu się zobaczyłem, że lampa "Pozycyjne+Dzienne" jest traktowana jako osobna lampa.

Sam to rozwiązałeś - kierunkowskaz z górnej części reflektora powędrował w dolną część - (był nad światłami mijania a po lifcie jest pod światłami mijania)
 
 
     
 Lew2 


Informacje
malopolskie

Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 21:35   

gumimis napisał/a:
Cytat:
Możesz jaśniej? Z jakiego to powodu nielegalnie?

Bo do 2009 roku polskie prawo nie przewidywało używania świateł do jazdy dziennej zamiast świateł mijania :)


Był okres, że najnowsze modele (np. Audi) nie przeszłyby polskiej kontroli technicznej, dlatego żeby uniknąć afery jednym zdaniem w kodeksie "dopuszczono" światła do jazdy dziennej zanim pierwsze z nich pojawiły się na stacjach kontroli pojazdów po 3 latach od kupna. Z drugiej strony Polska zobowiązała się, że nie zakwestionuje żadnej homologacji unijnej, więc zgodnie z tym zobowiązaniem nie mogła Polska kwestionować świateł do jazdy dziennej nawet jak nie było tego w polskim prawie.
Ale Polska uznała wyższość regulaminu nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej i nie ma znaczenia co jest w polskim prawie, a co nie. Inna sprawa, że to mogłaby być użerka z polskim-bambusowym sądem, ale do wygrania w najgorszym wypadku w Strasburgu:
Światła dzienne

Ale mam pytanie, czy Opel Corsa nie ma jakichś kontrolek spalonej żarówki - wiem że do stopu jest takowa kontrola. I pytanie czy jak założę LEDowe światła dzienne/pozycyjne o niższym poborze mocy czy nie zacznie krzyczeć, że nie ma żarówki?
 
 
     
 Milion 
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 20:27   
   Moje auto: AG Z14XEP


jeśli chodzi o kontrolę spalonej żarówki, to są one (chyba) jedynie w autach z magistralą CAN. A polega na sprawdzeniu poboru prądu. Żarówka jaka by nie była, choćby 4W to pobiera sporo prądu (opwiedzmy 0.33A, LED w zależności od rodzaju, budowy itd rzędu 0,05A). Pojawiały się na allegrato 'żarówki LED co magistrali CAN' - była to zwykła żaróweczka LED z dołączonym opornikiem równolegle po to by w efekcie konsumpcja pradu była jednakowa co przy zwykłej żarówce. Co więcej - LED się przepala, opornik nie i system nie wykryje uszkodzenia LEDa. Gdzie więc sens i logika ? - nie wiem. Ale to była najprostsza metoda 'obejścia systemu', bo wstawiając samego LEDa który zjada dużo mniej prądu niż żarówka - system od razu 'myślał' że żarówka spalona. Więc IMO jeśli w danym obwodzie jest kontrola i nie jesteś w stanie / nie chcesz jej wyłączyć, to samego LEDa raczej nie ma co pchać tam.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa D - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa D » Karoseria » swiatla do jazdy dziennej LED
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



pozycjonowanie warszawa
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.