Wysłany: 29 Lipiec 2011, 02:17 [Corsa B] BlackorWhite Corsa B By MARCES c20ne+ 117KM/169NM
MODEL : Corsa B
ROK PRODUKCJI: 1994
SILNIK: x12sz -> c20ne
UKŁAD DOLOTOWY: rura dolotowa ze zderzaka 2,5" + SIMOTA CARBONBOX , czerwone przejściówki i zwężki simoty.
UKŁAD WYDECHOWY: 1,25" bez kata + końcowy montii pół przelotowy -> 2" pełen przelot z końcowym montii.
ELEKTRONIKA: zegary auto gauge , ciśnienie oleju , obrotomierz , temperatura oleju + podświetlenie zegarów i tida białe , nowa wiązka silnika.
UKŁAD NAPĘDOWY: półosie z kadetta gsi i calibry , piasty z kadetta gsi, łożyska od passata b4
ZAWIESZENIE: Gwintowane MTS technik
FELGI: 15" x 6,5" Calibra ori -> Stalówki 5,5"x14" białe
OPONY: Uniroyal rainsport 1 x 4 195/50/15 -> ?
UKŁAD HAMULCOWY: z kadetta gsi 256x24
ŚRODEK: brak kanapy i boków pokryte materiałem czarnym , kurnik na zegary , czarna podsufitka i boczki w saji + pomalowane na czarno plastiki , rozpórka tył , gaśnica i apterczka w miejscu tylnej kanapy.
CAR-AUDIO: 2x Głośniki magnat-a wysoko i średnio tonowe. Radio Pionner x-plode.
WYPOSAŻENIE: 1x Air Bag
OPIS MOJEJ FURY - Auto zakupione przez moich rodziców w 2006 roku ja przejołem corse w 2008r. Pojemność 1.2 45km i przebieg około 150k
Na pierwszy ogien poszło:
- przednia szyba 350zł
- filtry , płyny , sworznie , żarówki , podświetlenie tablicy rejestracyjnej tył , pasek klinowy , lampa przednia lewa , opony ,
felgi , hamulce przód , akumulator - pewnie wyszło kolo 2000zł z ustawieniem zbieżności itp.
- drobne naprawy np. spadała mi półka bagażnika , kabel prowadzący do wycieraczki z tyłu był przerwany , spryskiwacz zapchany.
PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ:
Corsa Etap 1 ktory zawiera:
1. Zderzak przedni +
2. Obudowa zegarów +
3. Zamontowanie tylnej klapy +
4. Zaslepki , daski i inne plastiki w czern +
5. Listwa boczna out +
6. Boczki drzwi we flok -
7. Wymiana i malowanie progu -
Ukończone w 75% zostały nr 6 i 7.
Etap 2 czyli:
1. kupno silnika 2.0l 8v +
2. montaż silnika +
3. zakup płynu chłodniczego +
4. zakup płynu hamulcowego +
5. zakup oleju + filtr +
6. zakup oleju do skrzyni +
7. zakup klocków i tarcz +
8. zakup zacisków z jarzmami +
9. montaż hamulców +
10. kupno uszczelki kolektora i przegub wewnętrzny +/ +
Ukończone w 100%
Etap 3 :
1. polerka -
2. nowe opony 4x Uniroyal RainSport 1 195/50/15 +
3. nowe bębny tył + malowanie -
4. wyspawanie wydechy 2" +
5. wymiana wahaczy i drążków -
6. stabilizatory od gsi -
Dostałem już hamulce 256x24 wyglądają tak :
odrazu mam pytanie gdzie dostane taka zawleczkę
Silniczek już stoi u mnie w wypożyczonym na pare dni garazu i zaczeła się zabawa z odswierzaniem czesci ogladaniem co trzeba wymiec itp itd.
1. Guma przegubu wewnetrznego wchodzacego do skrzyni jest rozcieta i wylecialy kupli tak ze to trzeba kupic.
2. uszczelka dwu rurki na laczenie kolektora 4z2-1 juz zakupiona naszczescie niewielki koszt.
3. wymyłem dzisiaj skrzynie biegów na myjce recznej i wyczyscilem dokladniej zakamarki rozpuszczalnikiem i pomalowalem srebrzanka. Wyglada niesamowicie
wyczyscilem tez aparat zaplonowy i pryslem metalowe elementy srebrzanka.
wyczyscilem chlodniczke oleju i pryslem wyglada mesko.
to samo z jakimś dziwnym urządzeniem które było pomalowane na czerwono .....
oraz przepływomierz.
4. no i oczywiscie kolektor ssacy tez pomalwalem.
jutro skladanie wszystkiego do kupy i ogledziny samego silnika niestety z zewnatrze , reszte oszacuja podczas wkladania.
I LISTA MODYFIKACJI OD 2009 Modyfikacje 2009
Zmiany zewnętrzne:
- zderzak po lifcie ( w strukturze )
- wymontowana wycieraczka i zamek tylnej klapy , zrobione na gładko
- otwieranie tylnej klapy na siłownik ,elektro magnez
- nowy grill od wersji 97'
- szachownica na dachu
- lampy przednie pomalowane w środku na czarny mat
- żółte nakładki na żarówki H4 niemieckej firmy Top Lamp
Silnik:
- seria
Wnętrze :
- wymontowane siedzenie i kanapa z tyłu oraz elementy boków
- wszystko pokryte dyktą i wykładziną samochodową i przykręcone na czarne wkręty
- usunięte mocowania kanapy
- gaśnica i apteczka w miejscu tylnej kanapy przypięte paskami
- rozpurka tylna z nierdzewki
- wyrzucone boczki drzwi przednich
Dolot/ Wylot:
- filtr powietrza KN - wkładka
- wycięty katalizator, zamieniony rurą
- sportowy wydech firmy MONTII motorsport
Zawieszenie :
- dystanse 10mm przód
- alu felgi od Opla Calibra 6Jx15" , 4x100 , et49 opony 195/45 R15. ( w strukturze i spolerowane ranty)
- gwintowane zawieszenie MTS - Technik
Elektryka/audio:
- podświetlenie TID zmienione na białe
- wymienione głośniki w drzwiach na MEDIUM i HIGH - magnata 6,5" Woofer(audio)
- nowe dystanse do głośników (audio)
- wymontowane cykacze z drzwi przednich (audio)
- wymontowane tylne głośniki ( audio )
- radio Sony Xplod CDX - GT20(audio)
Modyfikacje 2010
Zmiany zewnetrzne:
- czarna maska na jej spodzie (od środka ) szachownica (styczeń)
- pas przeciw sloneczny czarny mat (kwiecień)
- podszybie tigra 97' ( czarny mat ) (kwiecień)
- nowy grill ze znaczkiem opla do zderzaka po lifcie 97' (czarny mat )
- plastiki w czarny mat
Silnik:
- przekładka silnika na 1.2 x12sz ( taki sam ) (styczeń)
Wnętrze:
- wskazówki zegarów pomalowane na pomarańczowo (marzec)
- rączki drzwi z materiału przeplatanego białe (marzec)
- TID przeniesiony pod radio (kwiecień)
- słupki , podsufitka w skay (czerwiec-sierpień)
- cały bagażnik oklejony materiałem samochodowym , boczki , nadkola (maj)
Dolot/wylot :
- wlot powietrza w zderzaku przez 4" rurę. (lipiec)
- carbon Box firmy Simota , stożek + obudowa z carbonu (lipiec)
- dolot od stożka z czerwonymi łącznikami i aluminiowa rura (lipiec)
dwie nowe pierdoły czyli półoś wewnętrzna kompletna zakupiona bo obecna została rozcięta i chamsko wyciągnięta tak że wypadły kulki oraz nowa kopułka aparatu zapłonowego.
Obecnie nie wiem jakie łożyska dopasować ale to chyba już rozkmini koleszko który będzie swapował , przewidywany termin oddania auta i gratów na swap to 12 sierpnia.
[ Dodano: 11 Sierpień 2011, 11:10 ]
Pierwszy raz w gazecie. GMagazyn - jak by co jest już w empikach.
Silnik i auto właśnie zostały odstawione , czekam tylko na półosie które miały dzisiaj być ,a jednak nasza super poczta polska nie dała rady ;/
Za to nowy nabytek pasy szelkowe (używane) shroth-a 1p/2" czerwone z napinaczami.
[ Dodano: 16 Sierpień 2011, 17:19 ]
Doszły półośki jutro zaworze do mechaników w teorii na czwartek zaplanowane jakieś butowanie
A także zamiast 2 szt. opon Nankang ns-2 kupuje 4szt. Uniroyali Rainsport-1.
[ Dodano: 18 Sierpień 2011, 12:21 ]
No to ładnie, właśnie się dowiedziałem że może na przyszły czwartek dopiero auto będzie gotowe .... z racji tego że koleś od dzisiaj robi wszystko sam a nie w 2 nie jest podpięty napęd , elektryka nie dokończona , heble nie podpięte i ogólnie jeszcze w ch.j rzeczy.
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 23 Sierpień 2011, 13:10
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Graty występu w Gazecie
Co do Fanta pewnie się przyda z Nowym motorkiem
Co do remontu i Swapowania to tak jest zawsze ... Wiec wydaje mi się ze sam fakt ruszenia z tą częścią projektu powinieneś uznać za sukces ... A teraz Powodzenia
Dziś odbiór napiszę coś więcej wieczorem po testach. Do zrobienia zostało jeszcze wydech pełen przelot 2" i wciąż dylemat co wpadnie na sam koniec. Założenie opon 4x yokohama rainsport 1 195/50/15. Wypucowanie auta i duperele typu ułożenie kabli , poprzyminanie ich itp itd.
W przyszłym tygodniu montaż pasów szelkowych schroth-a , hamownia , zbieżność i uzupełnienie dolotu.
Następnie za miesiąc wpada zawieszenie , końcówki drążków kierowniczych , wahacze i sfożnie oraz nowe gumy przód i tył. Pewnie nowy zderzak będę polował na GSI, a no i oczywiście wspawanie nowego progu i malowanie.
[ Dodano: 27 Sierpień 2011, 17:57 ]
Więc tak , po pierwszym przejeździe testowym , okozało się - cieknie olej z uszczelki , aparatu zapłonowego i miski olejowej do tego wymienię też dla pewności uszczelkę pokrywy zaworów. Wydech narazie przyspawany na sztukę ogólnie dużo ogarniania i troszkę poprawek.
Wrażenia niesamowite , jedzie i to bardzo , nie mam jeszcze opon i wydechu więc nie stawiam się z nikim na kresce ale z rolki pojechałem z honda 4 geny która ma 140koni on jechał na 2 z 50km/h a ja na 3 i rozpędzaliśmy się równo z tym że ja musiałem zmieniać bieg a on jeszcze ciągną 2 gdy ja wpiąłem 4 odeszlem mu na długość i światła.
[ Dodano: 28 Sierpień 2011, 22:04 ]
Silnik w komorze więc jakaś fota musi być. To co do poprawek to wiadomo, będzie ogarniane w środę , a w czwartek reszta. Myślę że silniczek całkiem całkiem się prezentuje chciał bym aby był czystszy i bardziej odświeżony no ale to z czasem. Wpadły też ramki rejestracji z carstuff-u
A z dzisiejszych prac udało mi się zamontować pasy co prawda było sporo męki ale dałem rade....
Z tego co zdążyłem zaobserwować to do wymiany jest uszczelka pod pokrywą zaworów , uszczelka miski olejowej , oring aparatu zapłonowego oraz kolanka które łączą węże chłodnicy oleju z podstawką filtra olejowego. Bo z tych miejsc cieknie olej i to srogo .... Tak że to leci do wymiany w środę.
A w czwartek maraton , pierw wydech 2" bez środkowego i kata ,a końcowy RM Sport. Do tego opony uniroyal rainsport 4szt. Miała być jeszcze zbieżność robiona i odwiedzona hamownia ale chyba nici z tego bo za miesiąc czeka mnie wymiana wahaczy i końcówek drążków kierowniczych więc po co 2 razy płacić za zbieżność , tak że hamownia też odłożona na następny miesiąc.
jo jo , coś tam się nakręci , z tym że pasy wieśniacko wyglądają na tych seryjnych fotelach i idą w najbliższym czasie out , będą czekać na lepsze czasy gdy w moje posiadanie wpadną kubły.
Wczoraj ogarneliśmy wycieki oleju czyli wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów + oring aparatu zapłonowego co się dowiedziałem mam aparat z c20xe.
Do tego uzupełnienie płynów i wszystko gra jak powinno z tym że troszkę nie odpuszcza cylinderek w prawym hamulcu i piszczy przy wolnej jeździe - denerwujące ale da się żyć. Za jakiś czas się to ogarnie.
Dzisiaj oddałem stary silnik na złom + jakieś pozostałości po swapie. A teraz czekam na nowy wydech od dwu rurki 50mm czyli 2' , końcówka zostajnie póki co taka jaka jest ale do czasu Dziś jeszcze wpadną oponki tylko czekam aż do mnie dotrą mają być koło 17-18stej. Uniroyal RainSport 1. 195/50/15.
A dla tych którzy by chcieli montować chłodniczki oleju w c20ne w Corsie B czy A. To odrazu mówię super opcja lecz jest mały problem opony mogą obcierać o węże przy skręcaniu w lewo. :uuu:
[ Dodano: 5 Wrzesień 2011, 17:02 ]
Wczorajszy fuck up był uczący i dość interesujący mimo tego że było to do przewidzenia nikt mnie o takiej możliwości nie poinformował , nagrzewnica powiedziała papa , pierw ciepło w nogi - olałem , ale dymek z nawiewów sprawił że się zatrzymałem , patrze a w nogach powódź. Dziękuję chłopakom z AKP za ogarnięcie bo bym do domu już nie dojechał.... Pojawiło się sporo planów i chyba zrobię małą ,a wzasadzie dużą listę niebawem.
Na początek to co jest z poprzedniej do ogarnięcia:
- kupić boczki drzwi i we flok
- wspawać nowy próg i pomalować
- polerka
- nowe bębny i malowanie
- odświeżyć zaciski
- kupno tłumika końcowego
- wymiana wahaczy i końcówek drążków kierowniczych
+
- nagrzewnica
- osłony przegubów wewnętrzne i zewnętrzny.
Kolejna sprawa to opony niestety trzeba wymienić uniroyale z przodu z 195/50/15 na coś w rozmiarze 195/45/15 bo nawet po podniesieniu auta o 1,5cm obcierają niemiłosiernie na każdej nierówności.
Wiesz co dzisiaj się zastanawiałem nad tą opcją i jadę jutro (w sumie dzisiaj ) na wulkanizację i skład opon zobaczyć co mają. Jak będą jakieś dobre oponki w rozmiarze 185/45/15 to wezmę a jak lepsze w 195/45/15 to wezmę takie.
A z dzisiejszych czynów 2 swifty GTI objechane grubo. Więc coś tam mocy jest.
To już przemyślane i pewne plany gruube i kosztowne czyli etap IV i V na rok 2011:
To co zostało z etapu I:
- boczki drzwi we flok
- nowy próg
To co zostało z etapu II:
- nowe bębny na tył
- malowanie bębnów
- wahacze i końcówki drążków kierowniczych
Trochę cicho się w temacie zrobiło więc od początku
Odnośnie potyczek:
- Toyota Corolla AE92 GTi 4A-GE około 140koni wynik 3-1 dla Toyki. Ale praktycznie równo.
- Opel Vectra 2.0 16v 150koni - Corsa Win
- Audi A4 Quattro 150koni - Corsa Win
A z nowszych potyczek wczoraj dopadnięta jakaś
- Toyota Celica - Corsa Win
- Volvo 750 kombi TDI - Corsa Win
- VW Touran 2.0 TDI 140koni - Corsa win
Dziś pomalowałem plastiki w aucie bo odpadła mi przez lato skay :roll: i zamontowałem nie ma tragedii. Po wypłacie się zacznie troszkę roboty tak że temat nieco ożyje.
Parę fotek na nowych oponach i po podniesieniu auta o 2cm.
Będę kombinował narazie zima idzie więc nawet dobrze że stoi jak stoi , a zderzak wygląda jak wygląda , w przyszłym roku może jakiś front od GSI , na pewno 14" felga na niskim profilu i ponownie w dół.
A tu z wczorajszego wieczoru, nie przwidziana przygoda , start ze świateł pisk alternatora i pach .... kontrolka ładowania się świeci , myślę se pasem , zdołałem wygrać jeszcze ten pojedynek z golfem IV TDI ale zjechałem na mc patrze niema paska ok... ale alternator jakiś taki krzywy .... dziś rano pojechałem do norauto z myślą wymiany paska , niestety dowiedziałem się że poszła łapa alternatora , jutro poszukiwania i wymiana.
FOTO :
Pamiątki po pękniętej nagrzewnicy też poszły wek , a co się ucieszyłem to to że 0 rudej na podłodze.
[ Dodano: 13 Październik 2011, 11:41 ]
Nowe wieści łapa alternatora wymieniona na orgi ale urzywke z 1.8i do tego doszedł nowy pasek i nowy alternator.... bo niestety ale poprzedni się poddał i po wczorajszych testach stwierdzam że jest świetnie.
Koleszka ofiarował mi jednego ze swoich komów do c20ne i tez muszę stwierdzić że auto zachowuje się lepiej na jego kompie niż na tym który miałem z silnikiem. Jak narazie wszystko idzie w dobra stronę. Na dniach wymiana nagrzewnicy + przewody wodne + zbiorniczek.
[ Dodano: 19 Październik 2011, 19:38 ]
Ostatnio odpadła mi jedna ze śrubek mocujących pokrywę zaworów tak więc za grube siano zakupiłem komplet nowych lśniących śrubek.
Pogodziłem się również z faktem że nie pozbędę się ogromnej przepływki więc trza było ją upiększyć.
Wczoraj potwierdziłem że corsa jedzie odpowiednio 3-4 światła z Hondą 1.6-16v 124konie łeb w łeb.
Cytat:
dorwalismy wczorj Mercesa z Zeteciem (On kierowca, ja piwkowicz) i powiem Wam że mega zdziwko!! sądziliśmy ze to będzie formalnośc a ta pierdzielona corsa na drzwiach siedziała!! Potem niestety Merces miał wieczne problemy z trakcją i juz gorzej szło ale i tak MEGA SZACUN!!!
[ Dodano: 24 Październik 2011, 18:49 ]
Jest progres... nowa uszczelka pokrywy zaworów bo wczoraj uniemożliwiła mi wyjazd z pod domu ....
Nowe uziemienie alternatora i mocowania nadkoli Pierdoły....
[ Dodano: 24 Październik 2011, 18:49 ]
A propo , CORSA została zważona i wyszło 890kg....
[ Dodano: 27 Październik 2011, 17:00 ]
Nadkola założone tak że można poginać w deszczu , a dwa co by śnieg spadł 11 listopada to też jest już git.
Zamówiona nagrzewnica , zbiorniczek wyrównawczy i przewody wysokociśnieniowe i też pojawia się pytanie czy takie sylikony dadzą rade jako wężyki wodne ?
NNW wykupione i zgłoszenie wysłane na rajd niepodległości więc powinno się udać wystartować ...
Jest tylko jakiś dziwny wyciek oleju cholera wie skąd ?;o
[ Dodano: 28 Październik 2011, 17:47 ]
Parę fotków z prac nad nadkolami.
Dziś dotarły nowe gracisze nagrzewnica wielce oczekiwana bo się zimno robi i zbiorniczek wyrównawczy , teraz czekam na przewody silikonowe i zaczynam montaż.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum