Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15 Maj 2011, 11:42
Moje auto: Laguna II PHII
Cytat:
Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Przepisy prawne w Europie
Przepisy prawne są w tym zakresie w Europie niejednolite. Niektóre kraje, jak np. Białoruś, Wielka Brytania, Irlandia, Monako, Holandia, Turcja i Cypr, nie posiadają przepisów prawnych na ten temat, inne nakładają na kierowców obowiązek, jeszcze inne jedynie zalecają lub nawet zakazują używania świateł w ciągu dnia (np. Grecja). Po części istnieją różnice w zależności czy pojazd samochodowy jest jednośladowy (motocykle) czy wielośladowy (pozostałe, tj. głównie samochody). Inną ciekawostką prawną jest obowiązek posiadania zapasowych żarówek w samochodzie (np. w Bośni, Chorwacji, Macedonii, Słowenii, Hiszpanii i Czechach).
Przepis ECE-R87 (wyciąg)
Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm²
Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu.
Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).
LPG: Nie
Imię: Pawelec
Dołączył: 16 Lis 2010 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Wrzesień 2011, 19:58
Moje auto: Opel Corsa 1.2
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj. Posiadam takie przeźroczyste światła przednie jak na zdjęciu http://www.motivemagazine...einmetz-003.jpg chciałym się spytac czy wystarczy wymienić żarówkę zeby był senon czy całe lapmy kupić?
LPG: Nie
Imię: Damian Pomógł: 27 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 870 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 29 Wrzesień 2011, 08:18
Moje auto: Corsa Razy Dwa X12SZ i X12SZna Stożku z LPG
Jeśli chodzi ci o Xenon to z nim jest tak... Idąc po łebkach (co nie zawsze wychodzi najlepiej) montujesz tylko przetwornice i żarniki i Świeci... ale często też przy tym ślepi no i Policja za tym nie przepada... chyba ze Masz serce i będziesz montował do 6000 K bo te są jeszcze do zdzierżenia...
A chcąc iść zgodnie z prawem to musisz mieć Lampy z Żyroskopową regulacją wysokości, spryskiwacze reflektorów a do tego Reflektory z Homologacją na xenon
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum