Wysłany: 1 Marzec 2011, 20:09 Nalot pod korkiem wlewu oleju - Corsa C 1.2
Witam !
Ostatnio przy dolewaniu oleju zauważyłem, że pod korkiem jest biała maź. Ubyło tez ok 0,5 litra płynu chłodzącego. Co może być nie tak? Czy padła uszczelka pod głowicą? Czy jest jakaś inna możliwość? A jeżeli to uszczelka, to czy ktoś z was miał styczność z jej wymianą? Czy da rade to samemu zrobić, czy muszę jechać do mechanika?
Pozdrawiam
domin_jaw
LPG: Nie Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 433 Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Marzec 2011, 20:31
Jeżeli ubywa ci płynu chłodniczego i nie widać z zewnątrz żadnych wycieków to faktycznie może to być uszczelka pod głowicą.. a samochód nie dymi z wydechu na biało ? Co do wymiany uszczelki samemu raczej nie zrobisz tego, trzeba planować głowicę a co ciekawe żeby ją zdjąć to trzeba rozebrać niezły kawał tego silnika.. A potem go poskładać do kupy tak żeby nie została żadna śrubka.
LPG: Nie
Wiek: 39 Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Marzec 2011, 23:13 koszt...?
Witam... koledzy możecie podać orientacyjne ceny wymiany uszczelki... na forum doszukałem się ze od 500 do 1000... dość szeroki zakres. I cena ok 1000 wydaje mi się trochę przesadzona... ja tyle płaciłem swego czasu za wymianę uszczelki w Sienie 1,6 16V w ASO bo nikt inny tego silnika nie chciał ruszać...
I cena ok 1000 wydaje mi się trochę przesadzona...
no wydaje Ci się niestety ale wszystko kosztuje.
Wystarczy policzyć w przybliżeniu: sama obróbka głowicy w warsztacie to koszt od 150 zł (po znajomości) do 300, do tego uszczelki: głowicy, kolektora ssącego, kolektora wydechowego, klawiatury zaworów, uszczelniacze zaworów, olej, filtr, płyn chłodniczy, pasek rozrządu, napinacz, pompa wody, świece - pewnie jeszcze o czymś zapomniałem. Jeszcze ktoś musi to najpierw zdemontować a póżniej złożyć w działającą całość. Jeśli ktoś ma warunki: garaż, klucze i trochę pojęcia o mechanice to można zaoszczędzić na robociźnie. Nie warto kusić się o pozorną oszczędność na częściach.
Nowe szpilki żeby głowicę przykręcić (są fachowcy na forum co skręcają starymi ), sprawdzenie głowicy na szczelność. i cena 1000zł za tę usługę to masz tanio, Weź pod uwagę to że są droższe samochody w utrzymaniu.(Ja za mój remont głowicy - planowanie , polerowanie kanałów, sprawdzenie szczelności głowicy,kolektora ssącego, kolektora wydechowego, klawiatury zaworów, uszczelniacze zaworów, olej, filtr, płyn chłodniczy, pasek rozrządu, napinacz, pompa wody, świece zapłaciłem 600zł - po znajomości - bez niej to koszt ok 1300zł)
LPG: Nie
Wiek: 39 Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Marzec 2011, 14:14
A jaka może być inna diagnoza przy ubywającym płynie chłodniczym, majonezie pod korkiem (ale w tych warunkach pogodowych i przy krótkich dystansach to normalne), normalnym oleju na bagnecie i braku wycieków na zewnątrz (przynajmniej patrząc od góry nic nie zauważyłem)... czy jest jakaś inna opcja niż uszczelka pod głowicą?
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 7 Marzec 2011, 15:34
Moje auto: ASTRA G
Tylko wyciek np. z chłodnicy lub na łączeniu węży. Sprawdź dokładnie z kanału i najlepiej jak będzie miał w granicach 90 stipni, żeby miał ciśnienie w układzie. Oglądnij jeszcze nagrzewnicę w środku. Więcej pomysłów nie mam narazie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum