Przesunięty przez: Kaszubski
15 Lipiec 2016, 14:40
Podłączenie wzmacniacza
Autor Wiadomość
 MarekTychy


Informacje
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: TYCHY
Wysłany: 13 Styczeń 2011, 12:24   Podłączenie wzmacniacza

Witam.
Mam pytanie.
W jaki sposób poprowadzić kabel z wzmacniacza pod akumulor.Którędy kabel wpuścić do akumulatora.
Pozdrawiam
 
 
     
 pokemon
E16SE



Informacje
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 169
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Wrzesień 2011, 13:42   

MarekTychy,

Wiem, że temat trochę stary bo ze stycznia ale napiszę kilka zdań bo może innym się przyda taka informacja. Otóż w każdym samochodzie, który miałem sam przeciągałem kable a Corsa to moje trzecie auto więc coś w tym temacie wiem. W Corsie B kabel czerwony zasilający przeciągnąłem tam gdzie znajduje się akumulator (delikatnie go odsunąłem) i po lewej stronie jest guma w której zrobiłem małą dziurę i przy pomocy śrubokręta wsunąłem kabel do środka samochodu, a dalej pod plastikami od siedzenia maskowałem kabel aby móc go zobaczyć w bagażniku. Podobnie robiłem z kablem RCA który ciągnąłem od radia. Masę wziąłem z bagażnika po delikatnym zjechaniu lakieru masa wyszła jaka ta lala. Potem wszystko połączyłem i sprzęcik (tuba i wzmacniacz) grają do dzisiaj bez obaw o zwarcie czy nie daj boże pożar instalacji. No to tak w małym skrócie opisałem ten proces. Ogólnie przeciąganie kabli to około 30 - 40 minut a potem już sprawy kosmetyczne. Mi całość, wcale się nie spiesząc zajęła z 4 godziny.
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 22 Wrzesień 2011, 14:41   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


skoro już tak szczegółowo podchodzisz do tematu to mam parę uwag:
- brak bezpiecznika na przewodzie zasilającym (o wartości nie mniejszej niż wartość bezpiecznika we wzmacniaczu) zabezpieczający przed zwarciem przewodów
-ani słowa nie piszesz o konektorach, które są podstawą!
- sposób pobrania punktu masy jest delikatnie mówiąc żałosny.
Nie odziera się lakieru i pobiera masę z gołej blachy, tylko ze śrub mocujących fotele itp.
by zapobiec korozji.

Nie będę już wspominać o osobnym torze przewodów sygnałowych a zasilających czy odpowiednim doborze przekroju przewodów zasilających.
 
 
     
 pokemon
E16SE



Informacje
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 169
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Wrzesień 2011, 15:00   

dudu napisał/a:

- brak bezpiecznika na przewodzie zasilającym (o wartości nie mniejszej niż wartość bezpiecznika we wzmacniaczu) zabezpieczający przed zwarciem przewodów


Bezpiecznik umieszczamy jak najbliżej akumulatora aby zmniejszyć ryzyko zwarcia instalacji, a bezpiecznik w 99% jest dodany do kabli montażowych więc o nim nie pisałem

dudu napisał/a:
-ani słowa nie piszesz o konektorach, które są podstawą!


W tym przypadku również jest to dodane do kompletu kabli i chyba łatwiej jest połączyć wszystko poprzez konektory niż przez gołe końcówki kabli

dudu napisał/a:
- sposób pobrania punktu masy jest delikatnie mówiąc żałosny.
Nie odziera się lakieru i pobiera masę z gołej blachy, tylko ze śrub mocujących fotele itp.
by zapobiec korozji.


Tutaj masz rację lecz każdy sposób jest dobry i każda osoba instalująca w domowych zaciszu car audio ma swój patent na to. Zawsze robiłem mniej więcej tak jak opisałem i sposób się sprawdza.

dudu napisał/a:
Nie będę już wspominać o osobnym torze przewodów sygnałowych a zasilających czy odpowiednim doborze przekroju przewodów zasilających.


Zgodzę się z Tobą że tor przewodów sygnałowych a zasilających powinien być inny lecz zawsze ciągnąłem je tym samym i nigdy nie było żadnych niepokojących odgłosów lecz mój kolega w BMW E36 pociągnął wszystko jednym i jednak było takie buczenie. Poza tym im kable zasilające grubsze tym lepsze.

Na koniec dodam że kolega z posta pytał gdzie przeciągnąć kabel a nie czego użyć i jak do instalacji ale wiadomo jak ma być poprawnie opisane to niech i tak będzie.
 
 
     
 dudu
elektronika/audio pokrewne


Informacje
Imię: Łukasz
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 943
Skąd: Pleszew
Wysłany: 22 Wrzesień 2011, 18:43   
   Moje auto: Citroen C3 1.4 HDI


skoro opisywałeś sposób montażu to pisz dokładnie o wszystkim.
Kupując gotowe zestawy przewodów i kabli tak dostajemy całość, ale często jest tak, że bezpiecznik w zestawie jest za słaby lub za mocny do danego zestawu grającego.

Dużo ludzi kupuje osobno przewody sygnałowe i zasilające, bo poprostu jest taniej, więc o ważnych dodatkach należy też wspomnieć.
A jeśli chodzi o kupno tańszych przewodów - tanie kable RCA mają słabej jakości ekran, dlatego ważne jest kładzenie osobnym torem przewodów zasilania i sygnałowe.

A jeśli chodzi o grubość przewodu zasilającego - to nie prawda, że im grubszy tym lepszy, bo po co kupować przewód 35mm2 do wzmacniacza o mocy 100W rms. Tylko przepłacamy nie potrzebnie.
Grubość też zależy od długości przewodu (chodzi tu wyłącznie o spadek napięcia)
dlatego najlepiej sugerować się tą tabelką:
http://obrazki.elektroda.net/4_1273169560.jpg
gdzie natężenie oznacza wartość bezpiecznika zamontowanego we wzmacniaczu.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Techniczny » Car Audio » Corsa C » Podłączenie wzmacniacza
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.