Przesunięty przez: Kaszubski
16 Marzec 2016, 13:32
silnik 1.2 16v zakup (i inne)
Autor Wiadomość
 miziel


Informacje
Wiek: 31
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Listopad 2010, 12:23   silnik 1.2 16v zakup (i inne)
   Moje auto: Thalia rodzicowa ;)


Witam :)

Wiem,ze może to nie najlepszy dział a tego typu pytanie ale tu mam pewność, ze zagląda dużo osób i szybko dostane odpowiedź:)

Mam możliwość oglądnięcia i jak bd ok to zakup opelka z silnikiem 1.2 16v (oczywiście corsa b) z założoną od 3 lat lpg 3 generacji z sekwencją :)

I tu moje pytanie, czy gaz w tym silniku to dobry pomysł? i czy ogólnie ten silnik to dobry pomysł? ( czy lepiej szukać 1.4 8v? albo 1.0 12v?) Bo w zamieszczonym tu teście z auto świata nie jest zaznaczony jako polecany... i ogólnie czytałem, ze 16v częściej się psują. Zależy mi na aucie mało awaryjnym przede wszystkim i żeby to się jako tako zbierało ;p
Ostatnio zmieniony przez miziel 18 Listopad 2010, 19:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 17 Listopad 2010, 13:01   
   Moje auto: Opel Astra G


Witam ;) Od razu zaznaczam, że temat przeniosłem do "bardziej odpowiedniego" działu ;p
Wg mnie (ale to moje osobiste zdanie)- silnik 1.2 16V jest najbardziej idealną benzyną do tego auta. I jeśli kupowałbym jeszcze raz Corsę B, to szukałbym jej właśnie z tym silnikiem (teraz jeżdżę 1.4 8v 60KM) Nie jeździłem wersją 65konną 1.2, ale w Corsie C miałem ten sam silnik o mocy 75KM i mogę spokojnie powiedzieć, że w o wiele większej i cięższej wersji C, dawał sobie radę bardzo dobrze.
Na korzyść silników 8v przemawia mniejsza awaryjność- to fakt, DŁUGOWIECZNOŚĆ bo są mało wysilone oraz bardzo duża elastyczność. W silnikach 16v trzeba częściej redukować biegi i, gdy chce się przycisnąć to trzeba go wyżej kręcić. 8 zaworowe jednostki są też tańsze w momencie naprawy. A co na plus wersji 16v? Na pewno wyższa moc przy niższej pojemności, czyli automatycznie mniejsze składki OC (patrząc na Twój wiek, to na pewno będzie plus ;) ) No i najważniejszy fakt, dla którego wybrałbym wersję 16v... są o wiele mniej paliwożerne niż starsze konstrukcje co z mniejszą pojemnością naprawdę robi z nich auta ekonomiczne.

Co do silnika 1.0 12v... drga, wibruje na wolnych obrotach, podobno często się psuje, ale ilu ludzi, tyle opinii. Na plus jedynie to, że mało pali ;)

Na sprawach LPG się nie znam, ale chyba silniki 8v są bardziej do nich stworzone niż 16v (np. pod względem tańszej instalacji).

yoyo! :piwo:
 
 
     
 miziel


Informacje
Wiek: 31
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Listopad 2010, 15:10   
   Moje auto: Thalia rodzicowa ;)


Dziękuje Ci bardzo za wyczerpująca odpowiedź :)

Teraz tylko jak wygląda sprawa z LPG :)

a i jeszcze jedno, na co konkretnie jeżeli chodzi o rdzę zwrócić uwagę poza progami i nadkolami?:) i jak z tych nadkolach można sprawdzić pozom rdzy pod nimi bez ich ściągania?:) i na co jeszcze szczególnie mam patrzeć podczas oględzin?

no i zapomniałbym, ile trzeba +/- wydać na auto po zakupie w Naszym przypadku? chodzi mi ile muszę na pewno dorzucić do tej ceny?
 
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 17 Listopad 2010, 15:35   
   Moje auto: Opel Astra G


miziel napisał/a:
a i jeszcze jedno, na co konkretnie jeżeli chodzi o rdzę zwrócić uwagę poza progami i nadkolami?:)
ten link -> http://www.klubcorsa.pl/t...ania-vt1406.htm i opinie pod poradnikiem ;p
Co do rdzy to przede wszystkim- podłużnice (gniją ostro ;/), w wersji 3drzwiowej pęka słupek B między końcem drzwi przednich a tylną szybą. Gniją klapy przednie i tylne.
Zauważyłem ogólnie, że wersje po liftingu ( od 1997) rdzewieją więcej niż przedliftowe. Po 1997 zauważałem rdzę między innymi na spodach drzwi. W mojej dodatkowo rdzewieje lekko wnęka na koło zapasowe.
Auta z Niemiec nie jeżdżą w soli więc rdzy będą mieć mniej niż auta z Polski. Moja jest z rocznika 1995, przejechane mam 215.000km i mam jedynie 1mm kropkę rdzy na masce. Podłużnice też zdrowe. Także rocznik nie jest wyróżnikiem stanu technicznego.

miziel napisał/a:
i na co jeszcze szczególnie mam patrzeć podczas oględzin?
ponownie link, który podałem wyżej

A ile kasy na auto... zależy od stanu technicznego. Jak sprowadzony z Niemiec to doliczyc +/- 1200 zł opłat (chociaż chyba ostatnio już mniej) jeśli auto nie jest opłacone jeszcze. A z rzeczy standardowych, świece, olej, kable, rozrząd (zebyś miał pewność, że wszystko jest nowe)- myślę, że z serwisem powinieneś się spokojnie zmieścić do 800-1000zł (jeśli oczywiście nie będzie dodatkowych elementów do wymiany)
Mimo wszystko- auto polecam :lolo:

ps: co do gazu- tu masz cały dział- może coś znajdziesz.
http://www.klubcorsa.pl/w...pg-vf145,20.htm
 
 
     
 miziel


Informacje
Wiek: 31
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18 Listopad 2010, 19:15   
   Moje auto: Thalia rodzicowa ;)


Witam ponownie, :)

z w/w autkiem sie nie udało bo za mało czasu Pan miał :P (wyjeżdża w sobotę)

ale poszukałem, pogrzebałem na allegro i otomoto i mam do Was następujące pytanie (nie chcę zakładać nowego tematu bo to ez sensu moim zdaniem:P) jakie opinei macie o silniku 1.0? warty on jest uwagi? bo 1.2 8V na mój gust jest ciut za slaby, 1.2 16v póki co w okolicy nie widzę w interesującej mnie cenie, a 1.4 8v z tego co wyczytałem lubi z 9L łyknąć... Dlatego z tego co widze najbardziej byłbym przychylny co do 1.0 al e znów awaryjny ponoć ;p jakie jest wasze zdanie? bo z poradnika można się dowiedzieć wszystkiego poza tym jaki silnik wybrać :)

mam nadzieję, że nie namieszałem :P oólnie zalezy mi na spalaniu max 8 (najlepiej 7 w mieście) i żeby to jechało trochę lepiej niż 1.2 8v :)

pozdrawiam serdecznie :)
 
 
     
 lukbud
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 18 Listopad 2010, 20:33   
   Moje auto: Opel Astra G


To może zestawmy spalanie katalogowe z dynamiką...

Silnik (moc) //0-100km/h // V-MAX // Spalanie Miasto/Trasa/Średnio

1.2 8v 45KM // 20s // V-Max: 145km/h // 8l /5l /6,5l
1.4 8v 60KM // 15s // V-Max: 155km/h // 8,5l/5,2l/6,8l
1.0 12v 54KM// 18s // V-Max: 150km/h // 6,5l/ 5l/ 5,8l

1.0 pali faktycznie najmniej, ale brak pojemności i 1 cylindra powoduje, że auto ma bardzo niską kulturę pracy i trzeba go wysoko kręcić, żeby stał się dynamiczny. I to z 1 osobą na pokładzie. Jak widać różnica w spalaniu między 1.2 a 1.4 nie jest duża- a 1.4 o wiele bardziej dynamiczne.
O silniku 1.0 dużo już było na forum w dziale porady- ale z tego co pamiętam, to psuje się zawór EGR (silniki 8v go nie mają), problemy z paskiem rozrządu, przepływomierz i to co jeszcze na forum znajdziesz ;p
Trzeba pamiętać, że auta te nie są już najnowsze (wiele aut ma ponad 200.000km, jednak na licznikach koło 130.000 ;p )i dane producenta nie są zawsze miarodajne- auto słabiej jedzie i więcej pali.
Jak chcesz tanio jeździć to bierz 1,0 albo diesla 1,5TD- mało pali i dzięki turbo jest dynamiczniejszy niż 1.4 ;p

ps: poradnik jak widzisz poleca te silniki: 1.2 8v, 1.4 8v, 1.4 16v, 1.5 Td i 1.7D. Trzeba tylko pamiętać, że w 1996 roku Opel coś pomajstrował przy silnikach 1.2 i 1.4 zamienił kopułkę zapłonową DIS'em i auta choć mają taką samą pojemność i moc, to są słabsze bo mają niższy moment obrotowy.
 
 
     
 miziel


Informacje
Wiek: 31
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18 Listopad 2010, 21:03   
   Moje auto: Thalia rodzicowa ;)


Dzięki Ci :)

co do danych spalania patrzyłem na autocentrum :) danych producenta nawet nie znałem ;p
A czy te rzezy które się psuja (egr przepływomierz; najkosztowniejsze) idzie jakoś sprawdzić na przeglądzie przed kupnem? (ich stan)

i czy jest w razie czego sens montować używane?
Ten 1.4 wiem, ze ma lepsze osiągi tylko boje się właśnie, ze bd mi palił w zimie (na krótkich odcinkach) te 9.5 czy 10l a utrzymanie takiego silnika może mnie przerosnąć ;)

To chyba tyle bym chciał wiedzieć, resztę doczytam am nadzieję, ale jak cos to się odezwę :)

Pozdrowionka!

EDIT: albo czy warto inwestować w przepływomierz bosha, czy taki za 100 wystarczy? i czy da radę go wymeinic samemu?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Giełda » Kupię samochód » Corsa B » silnik 1.2 16v zakup (i inne)
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.