Wysłany: 26 Październik 2010, 23:17 TA Technix czy JOM
Witam mam pytanie, mianowicie zastanawiam sie nad kupnem nowego zawiasu,do tej pory mam standard na sprężynach weiteca,chyba standard tego nie wiem bo corsa przyjechała z niemiec i ma numer seryjny VSX...... ktoś mi powiedział ze to wersja robiona na zamówienie-nie wiem ale sądząc po kolorze plastików możliwe, bo sie różnią troszkę o karoserii ... Zawias jest sztywny,fajny(zależy od drogi) teraz chcę go zmienić i dylemat TA Technix czy jom aktualnie na allegro droższy jest jom chodzi o gwint... nie chciałbym kupić g*** więc pytam... i jeszcze jedno pytanie czy sportowe sprężyny pasują do zwykłych amortyzatorów?bo chodzi mi po głowie zestaw- amorki bilstein gaz+sprężyny weitec... doradżcie.z góry dziękuje:)
Ostatnio zmieniony przez spidan 27 Październik 2010, 07:21, w całości zmieniany 1 raz
LPG: Tak Pomógł: 11 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 100 Skąd: Radom
Wysłany: 26 Październik 2010, 23:35
Moje auto: Vmax: 170 km/h
odnośnie seria amor + sprężyna obniżająca to kwestia ile krótsza sprężyna, ogólnie możesz spotkać się z opinią że do -30 spring da się do tego zmotać seryjny amor i da się jeździć. Jeździłem takimi kompilacjami i faktycznie tragedii nie ma ale żywotność amorów spada drastycznie. Gorzej powyżej wartości -40 amor przestaje wtedy pracować i jeździsz jakby zamiast amorów wspawali ci rury.
Co do gwintu szczerze to ja nie nie spotkałem się z gwintem JOM. Jeśli chcesz gwint ale szukasz czegoś tańszego myślę tu o przedziale 1000-1200 zł to wybieraj pomiędzy TA - MTS - FK. Osobiście sporo czytałem na ten temat wg. opini różnych osób z tego zestawienia na pierwszym miejscu stawiany jest FK a TA i MTS na bliźniaczym pułapie z tym że MTS uchodzi za zdecydowanie twardszy. Ale tutaj w tej kwestii dziele się z tobą wiedzą zaczerpniętą z for poświęconych Corsom
LPG: Tak Pomógł: 11 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 100 Skąd: Radom
Wysłany: 27 Październik 2010, 21:40
Moje auto: Vmax: 170 km/h
ogólnie seryjny bilstein czy b4 czy b6 są amortyzatorami o normalnym skoku ale różnią się tłumieniem ("twardoscią" jak kto woli) teoretycznie zaówno b4 jak b6 możesz zakładać do sprężyny której obniżenie oscyluje w granicach -30 / -35 mm. Bilstein b8 jest twardy i ma mniejszy skok jest już typowym amorem sportowym i możesz go stosować spokojnie do obniżeń rzędu -40/-60/-70
ok,czyli pomyśle nad FK Automotive już niedługo gwiazdka może ktoś mi pomoże a na razie zakładam 13stki zimówki na stalówkach bo u mnie już mróz:( są jakieś dobre środki do zabezpieczenia podwozia bo troszki coś ją zjada od dołu?
[ Dodano: 31 Październik 2010, 18:39 ]
witam, a zestaw bilstein b4 i sprężyny TA Technix czy ktoś wie jak sie sprawuje,siostrzeniec chce kupić taki zestaw do astry I bertone i myśle ze jakbym wziął do corsy też to jakiś rabacik:) nie wiem czy to będzie dobre rozwiązanie doradzcie...
LPG: Tak Pomógł: 11 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 100 Skąd: Radom
Wysłany: 27 Październik 2010, 23:35
Moje auto: Vmax: 170 km/h
wujas napisał/a:
są jakieś dobre środki do zabezpieczenia podwozia bo troszki coś ją zjada od dołu?
W sumie nie jest to dobre miejsce na to pytanie i zapewne była już o tym mowa na forum, ale wg mnie to najlepszy jest tzw. Baranek, czyli środek do konserwacji karoserii filmy Novol. Jest na bazie żywic dzięki czemu jest elastyczny nie pęka i dobrze zabezpiecza. Odradzam z kolei Bitex chwalony w lakierniczych gdyż jest twardy i ma tendencję do pękania....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum