Przesunięty przez: Kaszubski
29 Luty 2016, 17:50
TA Technix czy JOM
Autor Wiadomość
 wujas


Informacje
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: kielce
Wysłany: 26 Październik 2010, 23:17   TA Technix czy JOM

Witam mam pytanie, mianowicie zastanawiam sie nad kupnem nowego zawiasu,do tej pory mam standard na sprężynach weiteca,chyba standard tego nie wiem bo corsa przyjechała z niemiec i ma numer seryjny VSX...... ktoś mi powiedział ze to wersja robiona na zamówienie-nie wiem ale sądząc po kolorze plastików możliwe, bo sie różnią troszkę o karoserii ... Zawias jest sztywny,fajny(zależy od drogi) teraz chcę go zmienić i dylemat TA Technix czy jom aktualnie na allegro droższy jest jom chodzi o gwint... nie chciałbym kupić g*** więc pytam... i jeszcze jedno pytanie czy sportowe sprężyny pasują do zwykłych amortyzatorów?bo chodzi mi po głowie zestaw- amorki bilstein gaz+sprężyny weitec... doradżcie.z góry dziękuje:)
Ostatnio zmieniony przez spidan 27 Październik 2010, 07:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Hakus



Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Pomógł: 11 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 100
Skąd: Radom
Wysłany: 26 Październik 2010, 23:35   
   Moje auto: Vmax: 170 km/h


odnośnie seria amor + sprężyna obniżająca to kwestia ile krótsza sprężyna, ogólnie możesz spotkać się z opinią że do -30 spring da się do tego zmotać seryjny amor i da się jeździć. Jeździłem takimi kompilacjami i faktycznie tragedii nie ma ale żywotność amorów spada drastycznie. Gorzej powyżej wartości -40 amor przestaje wtedy pracować i jeździsz jakby zamiast amorów wspawali ci rury.

Co do gwintu szczerze to ja nie nie spotkałem się z gwintem JOM. Jeśli chcesz gwint ale szukasz czegoś tańszego myślę tu o przedziale 1000-1200 zł to wybieraj pomiędzy TA - MTS - FK. Osobiście sporo czytałem na ten temat wg. opini różnych osób z tego zestawienia na pierwszym miejscu stawiany jest FK a TA i MTS na bliźniaczym pułapie z tym że MTS uchodzi za zdecydowanie twardszy. Ale tutaj w tej kwestii dziele się z tobą wiedzą zaczerpniętą z for poświęconych Corsom
 
 
     
 wujas


Informacje
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: kielce
Wysłany: 27 Październik 2010, 19:50   

czym sie różni bilstein B4 od zwykłego bilstejna?- B4 są może sportowe i da sie do nich założyć krótsze i twardsze spręzyny?np.weitec
 
 
     
 Hakus



Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Pomógł: 11 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 100
Skąd: Radom
Wysłany: 27 Październik 2010, 21:40   
   Moje auto: Vmax: 170 km/h


ogólnie seryjny bilstein czy b4 czy b6 są amortyzatorami o normalnym skoku ale różnią się tłumieniem ("twardoscią" jak kto woli) teoretycznie zaówno b4 jak b6 możesz zakładać do sprężyny której obniżenie oscyluje w granicach -30 / -35 mm. Bilstein b8 jest twardy i ma mniejszy skok jest już typowym amorem sportowym i możesz go stosować spokojnie do obniżeń rzędu -40/-60/-70
 
 
     
 wujas


Informacje
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: kielce
Wysłany: 27 Październik 2010, 22:37   

ok,czyli pomyśle nad FK Automotive już niedługo gwiazdka może ktoś mi pomoże a na razie zakładam 13stki zimówki na stalówkach bo u mnie już mróz:( są jakieś dobre środki do zabezpieczenia podwozia bo troszki coś ją zjada od dołu?

[ Dodano: 31 Październik 2010, 18:39 ]
witam, a zestaw bilstein b4 i sprężyny TA Technix czy ktoś wie jak sie sprawuje,siostrzeniec chce kupić taki zestaw do astry I bertone i myśle ze jakbym wziął do corsy też to jakiś rabacik:) nie wiem czy to będzie dobre rozwiązanie doradzcie...
 
 
     
 Hakus



Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Pomógł: 11 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 100
Skąd: Radom
Wysłany: 27 Październik 2010, 23:35   
   Moje auto: Vmax: 170 km/h


wujas napisał/a:
są jakieś dobre środki do zabezpieczenia podwozia bo troszki coś ją zjada od dołu?


W sumie nie jest to dobre miejsce na to pytanie i zapewne była już o tym mowa na forum, ale wg mnie to najlepszy jest tzw. Baranek, czyli środek do konserwacji karoserii filmy Novol. Jest na bazie żywic dzięki czemu jest elastyczny nie pęka i dobrze zabezpiecza. Odradzam z kolei Bitex chwalony w lakierniczych gdyż jest twardy i ma tendencję do pękania....
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Tuning optyczny i mechaniczny » TA Technix czy JOM
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.