1. Śrubokrętem odkręcamy puszkę filtra powietrza (w nowszych modelach nie trzeba tego robić)
2. Lokalizujemy silnik krokowy
3. Odłączamy kostkę z przewodami od silnika krokowego.
3. Przy pomocy klucza imbusowego odkręcamy dwie śrubki.
4. Wyciągamy silnik krokowy zwracając szczególna uwagę na to aby będąca tam uszczelka nie spadła.
5. Przy użyciu alkoholu etylowego lub innego “czyściwa” czyścimy silnik krokowy (”grzybek”) oraz miejsce w którym umieszczamy silnik krokowy.
6. Wkładamy silnik krokowy na jego miejsce zwracając uwagę aby uszczelka się nie przesunęła.
7. Przykręcamy dwie śruby mocujące.
8. Podłączamy przewody.
I tak wygląda czyszczenie. Teraz warto zrobić reset komputera (odłączamy minusową klemę akumulatora na około 5 min). Po resecie warto również “zaadoptować” silnik krokowy - kilka razy przekręcamy kluczyk w pozycję “zapłon” i spowrotem(bez odpalania silnika).
Życzę miłej zabawy
jak pomogłem kliknij pomógł dzięki
baubo [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 13 Wrzesień 2008, 12:01
mam troche czasu dzis wiec sie pobawie :mrgreen:
[ Dodano: 13 Wrzesień 2008, 12:46 ]
pomógł a jak:) bardzo dziekuje tyle ze za cholere nie umie odkrecic tych srobek.. zapiekly sie czy co :-?
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 13 Wrzesień 2008, 18:10
Moje auto: Opel Astra G
potraktuj je WD 40 albo jakimś innym "penetratorem" Muszę się w końcu odkręcić.
Pozdro! :mrgreen:
OL! [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 19 Październik 2008, 13:30
baubo, - to gdzie masz krokowca uważam za świetny dostęp ...
czy ktoś z was wymieniał krokowca w c16xe ??
jeśli tak i udało mu się to zrobić bez problemów i dość szybko to gratulacje
......Po resecie warto również “zaadoptować” silnik krokowy - kilka razy przekręcamy kluczyk w pozycję “zapłon” i spowrotem(bez odpalania silnika)....
[/size]
Mechanik ze mnie jak z koziej oka trąba..
bez odpalania silnika mam rozumieć że ustawiam kluczyk w pozycji "zapłon" ale nie przekręcam dalej .. w pozycję kręcenia silnika. Dobrze rozumiem?? I czym grozi dalsze przekręcenie.... i sorki za głupie pytania :roll:
......Po resecie warto również “zaadoptować” silnik krokowy - kilka razy przekręcamy kluczyk w pozycję “zapłon” i spowrotem(bez odpalania silnika)....
[/size]
Mechanik ze mnie jak z koziej oka trąba..
bez odpalania silnika mam rozumieć że ustawiam kluczyk w pozycji "zapłon" ale nie przekręcam dalej .. w pozycję kręcenia silnika. Dobrze rozumiem?? I czym grozi dalsze przekręcenie.... i sorki za głupie pytania :roll:
Dokładnie o to chodzi- przekręcasz kluczyk tak, żeby tylko zapaliły się kontrolki i wracasz do położenia 0. Komputer musi wczytać, że krokowiec jest wpięty w sieć bo bez tego mogą pojawić się błędy w sofcie.
cwirus88 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 12 Listopad 2008, 23:01
lukbud napisał/a:
Komputer musi wczytać, że krokowiec jest wpięty w sieć bo bez tego mogą pojawić się błędy w sofcie.
nie żebym powiedział "guzik prawda", ale nie koniecznie. ja po wymianie krokowca odpalałem silnik normalnie. może po wymianie ze 2-3 razy po odpaleniu obroty wskoczyły automatycznie na 2,5 tyś, zawiesiły się i spadły. po ok 5-6 odpaleniach wszystko wróciło do normy.
z tego co ja sie orientuje, a pare rozkminek auta mam już za sobą, to komputer ustawia się jak auto ma włączony silnik, bo jakby niby miał sie ustawić np. czujnik halla w aparacie zapłonowym, który jest odpowiedzialny za obroty na wałku gdy wałek się nie kręci czy też np. sonda lambda gdy w kolektorze nie ma spalin?
LPG: Nie
Klub: Astra Club Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 511 Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 12 Listopad 2008, 23:21
Moje auto: Opel Astra G
cwirus88, też masz sporo racji. Ale kiedyś przy okazji wymiany alternatora u mnie w Astrze i resecie kompa elektromechanik sam kazał 2-3 razy pokręcić kluczykiem, żeby komp rozpoznał nowe urządzenia i ogólnie sprawdził ich poprawne działanie. Np kontrolka check engine wskazuje już ewentualną awarię zanim odpalimy auto. Na elektronice to mało się znam, dlatego pisałem wiedzę wziętą od speca :mrgreen:
Ale pewnie co mechanik to inna szkoła :-P pozdro :!:
Zyzio [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 13 Listopad 2008, 15:45
u mnie nie bylo zadnego problemu z silnikiem krokowym po wyczyszczeniu i odpaleniu obroty wskoczyly na6tys po 3-5sek spadly i bylo juz w normie ;]
a może wiecie w którym miejscu znajduje sie silnik krokowy w corsie 1.2 silnik X12SZ ? szukam i coś go nie widze :lol3: najlepiej jak możecie pokazać na jakiejś fotce.
przejdź kolego na pierwszą stronę tego topiku, a zobaczysz na zdjęciu (drugi post z kolei-napisany przez admina)
tomsienio [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 22 Marzec 2009, 18:16
A gdzie może znajdowac się silnik krokowy w corsie b z 95r z silnikiem 1.4i X14XE ecotec??? Mógłby ktoś poratowac jakąś fotką?? :mur:
zupahip [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 30 Marzec 2009, 08:27
Odłączyłem akumulator na około 5min, zmieniłem silniczek krokowy na nowy, podłączyłem akumulator, przekręciłem kilka razy na stan zapłonu, uruchomiłem silnik i zaczął trzymać same bardzo wysokie obroty, w każdym bądź razie o wiele wiele więcej niż bieg jałowy powinien mieć, widziałem że temp silnika się podnosi, ale obroty nie spadają, poczekałem jeszcze chwile, wyłączyłem. Po włączeniu nadal trzyma wysokie obroty na biegu jałowym po jakiejś chwili silnik się przydusił i nadal wskoczył na wysokie obroty. Przejechałem się kilka kilometrów, a obroty trzyma na biegu jałowym ponad 2tys bo gaz od razu mi się załącza.
Postanowiłem ponownie zresetować komputer, zostawiłem rozpiętą klemę (-) na około 30-40min. Ponownie przekręciłem zapłon kilka razy bez uruchamiania silnika. Uruchomiłem silnik, a on nadal trzyma obroty ponad 2tys. Przejechałem jakieś 7km i nic się nie zmienia nadal trzyma 2tys.
Co robię nie tak? Czy silniczek jest uszkodzony pomimo ze jest nowy? Musze jeszcze sprawdzić błędy na kompie. Może jakaś dokładna instrukcja adaptowania ECU, bo jest kilka wątków, ale w każdym pisze co innego.
Co robię nie tak? Czy silniczek jest uszkodzony pomimo ze jest nowy? Musze jeszcze sprawdzić błędy na kompie. Może jakaś dokładna instrukcja adaptowania ECU, bo jest kilka wątków, ale w każdym pisze co innego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum