Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 09:44
jak odpowietrzyć układ chłodzenia?
Autor Wiadomość
 karambek 



Informacje
LPG: Tak
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 21 Listopad 2009, 20:10   Zmiana płynu chłodniczego -- gulgotanie

Witam wszystkich forumowiczów.

Po zmianie czujnika temperatury chłodnicy oraz płynu chłodniczego nastał kolejny problem.
A mianowicie po zmianie płynu chłodniczego można usłyszeć w kabinie mojej Corsy istny gulgot płynu chłodniczego. A to wszystko przy dodawaniu gazu, zwiększaniu obrotów.

No i właśnie. Proszę mnie nakierować i podpowiedzieć czy nagrzewnicę można w jakiś sposob odpowietrzyć? Żeby zniwelować te dźwięki?
 
 
     
 OL!
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 21 Listopad 2009, 20:32   

odpal autko i odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego ...
poczekaj aż dojdzie do momentu aż włączy się chłodnica - powinno pomóc .
 
     
 Jasioracek 



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Racibórz
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 28 Listopad 2009, 19:27   

masz powietrze w układzie dlatego tak masz . Zrob jak ci oli napisal napewno pomoże
 
 
     
 maniek02 


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Prusice
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 28 Listopad 2009, 22:15   

OLi napisał/a:
poczekaj aż dojdzie do momentu aż włączy się chłodnica - powinno pomóc


Chyba w ten sposób to pozbedziesz się płynu w układzie szybciej niz go odpowietrzysz... kto odkreca korek i czeka na "zagotowanie sie" tzn właczenie wiatraka??? :pomysl:
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 28 Listopad 2009, 22:27   

maniek02, jak nie będzie korka to nie będzie ciśnienia w układzie i płynu nie wyrzuci, tylko go odpowietrzy. Sytuacja którą ty opisujesz to sytuacja kiedy ktoś odkręca zbiornik pod ciśnieniem. A tu Oli pisze o czymś zupełnie innym.
 
     
 OL!
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 28 Listopad 2009, 22:36   

maniek02 napisał/a:
czeka na "zagotowanie sie"

hmmm - to płyn chłodniczy zaczyna się już gotować przy temp ok 96 st.C. ?

maniek02, :nocom:

płyn chłodniczy nie powinien się zagotować w temp poniżej bodajże 110 st.C

chyba że maniek02 masz zalany woda :brawo:
 
     
 Bania26 



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 433
Skąd: Białystok
Wysłany: 29 Listopad 2009, 10:25   

Oli dobrze pisze, to nie chodzi o zagotowanie się płynu tylko o włączenie się dużego obiegu w układzie chłodzenia, wtedy przy otworzonym korku odpowietrza się cały układ ( płyn jest cały czas w obiegu i swoim krążeniem wyrzuca powietrze przez korek na zewnątrz, duży obieg włącza się dopiero przy około 90st. zależy po porostu od działania termostatu, może też włączyć się potem wentylator, ale płyn nie będzie się gotował, gdyż wentylator włącza się przy około 94-96st. a płyn się gotuje przy dużo dużo większej temperaturze, dobry płyn nawet przy 130st.
 
 
     
 Grzegorz Zając
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 29 Listopad 2009, 14:58   

Na kolektorze ssącym masz czujnik temperatury płynu, odkręć go i poczekaj aż powietrze ujdzie i zacznie wydostawać się płyn, wtedy z powrotem go przykręć. To jest punkt odpowietrzający układ chłodzący. Oczywiśćie zrób to przy wyłączonym silniku i najlepiej zimnym aby nie poparzyć się.
Tu zrobiłem fotkę gdzie masz szukac tego odpowietrznika.
Powodzenia!!
http://www.klubcorsa.pl/album_pic.htm?pic_id=446
 
     
 maniek02 


Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Prusice
Ostrzeżenia: ( 2/3 )
Wysłany: 30 Listopad 2009, 15:51   

OLi napisał/a:
chyba że maniek02 masz zalany woda


nie nie mam wody ;P mam Płyn Borygo różówy ;P a ja odpowietrzam układ według metody jaką podał Grzegorz Zając, to jest b.dobry sposób ;) a nie jakieś kombinacje z korkiem ;P

[ Dodano: 30 Listopad 2009, 15:55 ]
Grzegorz Zając, pozwoliłem sobie dodać nieco lepsze zdjęcie tego czujnika ;)



[ Dodano: 30 Listopad 2009, 15:56 ]
Czujnik oznaczony jest czerwona rameczka....
 
 
     
 morhol 


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 32
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 16 Grudzień 2009, 17:18   

Dziś zabrałem się za wymianę płynu ale zgłupiałem gdy przyjrzałem sięchłodnicy, w manualu pisze żeby w celu spuszczenia go zdjąć dolny wąż chłodnicy, ale rzecz w tym że oba węże są w górnej części chłodnicy :nocom: wpadłem na pomysł żeby wykręcić czujnik czujnik wentylatora bo on jest na samym dole, tylko zauważyłem że delikatnie, ale to bardzo delikatnie sączy mi się spod niego płyn (dotychczas od 5000 km nie dolałem ani kropli płynu, stan się utrzymuje) w związku z tym czy pod nim jest jakaś uszczelka? Jeśli ktoś wie to niech napisze, żeby później nie było jaj jak zgubię nowiutki dynagel :zdziwko:
 
 
     
 Zyzio 
Zasłużeni
LukBud ajm jór fader


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Krzysiek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 431
Skąd: Mikołów
Wysłany: 16 Grudzień 2009, 18:04   
   Moje auto: VW Golf 4


morhol napisał/a:
w związku z tym czy pod nim jest jakaś uszczelka? Jeśli ktoś wie to niech napisze, żeby później nie było jaj jak zgubię nowiutki dynagel :zdziwko:
tak jest tam uszczelka ja jak kupowałem nowy czujnik to była uszczelka "miedziana" nie gumowa jak w poprzednim czujniku. nie wiem czemu taka ale po zamontowaniu wszystko działa w porządku nie ma żadnego ubytku płynu nie "poci" się w tym miejscu. zrobiłem już ponad 20tyś i jest ok.
 
 
     
 morhol 


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 32
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 16 Grudzień 2009, 19:42   

A w chłodnicy gwint jest plastikowy? Masz może jeszcze ten stary czujnik z uszczelką? Interesuje mnie średnica bo jak nigdzie bym nie dostał samej uszczelki to dobrałbym jakiś oring.
 
 
     
 Zyzio 
Zasłużeni
LukBud ajm jór fader


Informacje
slaskie

LPG: Tak
Imię: Krzysiek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 431
Skąd: Mikołów
Wysłany: 16 Grudzień 2009, 20:52   
   Moje auto: VW Golf 4


nie może być plastikowy bo chłodnica jest przecież z aluminium.nie mam czujnika wyrzuciłem.Zrobiłem tak że wykręciłem zepsuty pojechałem do sklepu dałem na ladę powiedziałem że to do C14NZ i koleś mi dobrał.(przy odkręcaniu czujnika trochę płynu się wylało więc liczy się refleks i jakaś szmatka żeby zatkać na czas wymiany płynu. nie kombinowałem ze zlewaniem płynu) czujnik kosztuje w okolicach 25zł-30.ja wymieniałem bo mi się wentylator nie włączał.możesz zmierzyć średnicę zewnętrzną jak wykręcisz czujnik i dokupić jakiś oring.
 
 
     
 morhol 


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 32
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 19 Grudzień 2009, 15:53   

No i d*pa blada. Wziąłem się wczoraj za wymianę, wykręciłem ten czujnik i co? Wyleciało moze z 2,5 litra :nocom: zakręciłem jeszcze parę razy silnikiem żeby jeszcze coś wypompowało i parę mililitrów ściekło. Czy naprawdę w tym "wspaniałym solidnym niezniszczalnym niemieckim samochodzie" nikt w fabryce nie pomyślał o możliwości wymiany płynu? Dordze że miałem koncentrat, to wlałem go 2 litry a reszta wody demineralizowanej. Gdy miałem pusty układ zauważyłem jedną śrubę i zastanawiałem się czy to czasem ona nie jest do spuszczania płynu z bloku
 
 
     
 OL!
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 16:25   

kolego morhol, aby spuścić cały płyn z układu chłodniczego musisz wykręcić czujnik z chłodnicy na dole po lewej stronie i oczywiście odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego ...

u ciebie zszedł tylko płyn z bloku i silnika a z chłodnicy już nie ...

live is simple - wystarczy pomyśleć ....
 
     
 morhol 


Informacje
LPG: Tak
Wiek: 32
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 117
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 23:14   

OLi napisał/a:
kolego morhol, aby spuścić cały płyn z układu chłodniczego musisz wykręcić czujnik z chłodnicy na dole po lewej stronie i oczywiście odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego ...

u ciebie zszedł tylko płyn z bloku i silnika a z chłodnicy już nie ...

live is simple - wystarczy pomyśleć ....

Drogi kolego Administratorze OLi, jakbyś przeczytał wcześniejsze posty to byś wiedział że właśnie ten czujnik wykręciłem, oraz zastanawiało mnie to że żaden konstruktor nie pomyślał o możliwości spuszczenia płynu z bloku, ponieważ właśnie nawet poprzez wykręcenie tego czujnika płyn w bloku i tak zostaje.

Wystarczy przeczytać...
 
 
     
 OL!
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 21 Grudzień 2009, 10:23   

morhol napisał/a:
Wystarczy przeczytać...


:cmok:

odpowiadam na posta a nie na cały temat - jak by było 20 podstron też miał bym czytać od deski do deski ?

ale ok - nie drążę tematu ..

:zlydzial:
 
     
 altus0 


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 31
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Luty 2010, 22:01   

dołączam do tematu.Dziś zauważyłem ,że mam totalną pustkę w zbiorniku płynu chłodniczego a więc od razu go uzupełniłem petrygo czy tam borygo :) kolor różowy ,przejechałem ok 50km i ilość płynu zmalała a kolor płynu się zmienił na ciemniejszy.Pytanie czy to normalne tak jak już wspomniałem ,że przy totalnym braku płynu i jego uzupełnieniu, ze zbiornika trochę go ubywa(do chłodnicy?) no i ten kolor? temp silnika w normie po dolaniu płynu.W niedziele jadę z Poznania do Czech..temat dość pilny ,wymieniać od razu uszczelkę głowicy?
 
 
     
 lukbud 
Luk "Tatra" Łoker



Informacje
opolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 511
Skąd: Ozimek / OPO
Wysłany: 12 Luty 2010, 22:06   
   Moje auto: Opel Astra G


płyn ze zbiorniczka krąży w układzie chłodzenia więc normalne, że podczas pracy silnika jest go mniej w zbiorniku (u mnie prawie w ogóle nie ma jak silnik pracuje, a gdy zgaszę to po jakimś czasie wraca do zbiornika wyrównawczego). Poszukałbym ewentualnych wycieków pod samochodem np. po nocy, lub popatrz czy np przewody nie są mokre. To, że kolor płynu się przyciemnił to chyba norma- inaczej jakbyś miał "majonez" w zbiorniku- wtedy uszczelką pod głowicą trzeba by się zainteresować ;)

Zyzio, pomóż co! :D
 
 
     
 Finos
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 12 Luty 2010, 22:06   

Pojeździj jutro trochę, zagrzej silnik do włączenia wentylatora, jak płynu przestanie ubywać to ok, ale jak nie to radze Ci się nie wybierać w taką trasę w niedziel bo możesz nie dojechać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 3 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja » jak odpowietrzyć układ chłodzenia?
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



pokrowce volvo v40
   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.