Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 18:15
Niska temperatura płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
 Wieszak


Informacje
opolskie

LPG: Tak
Wiek: 32
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: Opole
Wysłany: 9 Maj 2010, 23:15   

a kiedy ostatni dolałeś olej o silnika ? ;]
 
 
     
 kobik
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 10 Maj 2010, 20:23   

olej oststnio dolałem ok. 2 tyg temu, ale te akcje robiły mi się juz w zeszłym roku.
 
     
 alien1113


Informacje
LPG: Nie
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Toruń
Wysłany: 13 Październik 2010, 15:45   

U mnie praktycznie nie dochodzi do 100, zwykle po nagrzaniu silnika oscyluje ok 90. To chyba dobrze?
Unikam włączania temp dmuchawy na maxa, a jeśli tak to tylko na chwilę jak silnik się już ugrzeje.
W instrukcji wyczytałem, że najlepiej od razu po uruchomieniu silnika najlepiej ruszyć, bo jak chodzi na luzie na zimnym silniku to silnik się szybko zużywa. . Czy to znaczy, że samochód mam zimą odśnieżać przy wyłączonym silniku? Trochę to dla mnie nie wygodne. Przy poprzednim samochodzie zawsze najpierw odpalałem silnik (włączona dmuchawa bez ogrzewania) a później skrobałem to zawsze się trochę nagrzał.
 
 
     
 dawpio



Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 131
Skąd: Gdynia/Rekowo Górne
Wysłany: 13 Październik 2010, 20:52   
   Moje auto: VW Passat B4 1,9 TDI


alien1113 napisał/a:
W instrukcji wyczytałem, że najlepiej od razu po uruchomieniu silnika najlepiej ruszyć, bo jak chodzi na luzie na zimnym silniku to silnik się szybko zużywa
Tak. To prawda. Im mniejsza temperatura tym olej jest gęstszy. Jak jest gęsty to trudniej dociera w do każdego elementu silnika co może doprowadzić do zacierania silnika (fakt nie na jaką dużą skale ale jednak). Druga sprawa. Na obrotach jałowych pompa olejowa ma mniejszą wydajność niż jak jedziesz (podczas jazdy obroty wynoszą ok 2000obr/min) i tym samym jest mniejsze smarowanie. Do odmrażania szyb polecam preparat firmy K2 Alaska. Wystarczy spryskać szyby i przetrzeć szmatką albo ściągaczką do wody. Można użyć wycieraczek, ale zawsze jest ryzyko że ta chemia szybko je zniszczy.
 
 
     
  tuning090



Informacje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 80
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 7 Grudzień 2011, 10:01   

Witam. Mam takie pytanie. Jak wymienić termostat w Corsie C 1.3 CDTI?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja » Niska temperatura płynu chłodniczego
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.