Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 09:44
Układ chłodzenia --> Pomocy
Autor Wiadomość
 karambek 



Informacje
LPG: Tak
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 5 Listopad 2009, 21:37   Układ chłodzenia --> Pomocy

Witam wszystkich forumowiczów i użytkowników Corsy B.

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Corsy B z silnikiem 1.2i z 94r. Do dnia dzisiejszego nie mogę narzekać, ale nie sprawiała mi problemu i zmartwień "do czasu".
Gdy tylko zacząłem jeździć na uczelnię do Poznania zaniepokoił mnie pewien mankament, a więc wskazówka od temperatury silnika. Stojąc w korkach widzę, że coraz to bardziej przechyla się na prawą stronę, dochodząc do ponad 100 st, prawie na czerwonym polu. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że wentylator w ogóle się nie załącza. Dziś sprawdzałem go "na krótko" no i działa.
Siedziałem w samochodzie u koleżanki, który posiada ten sam model samochodu tyle, że kolor inny no i u niej załączą się przy 95st. gdy wskazówka jest wypośrodkowana.

No i tutaj pytanie do fachowców w tej kategorii i nie tylko, co w takiej sytuacji?
Cóż może być przyczyną? Mam małe podejrzenia, ale niech tu wypowie się każdy.
Proszę o komentarze do tematu
Pozdrawiam
 
 
     
 pirat 


Informacje
mazowieckie

LPG: Nie
Wiek: 42
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Listopad 2009, 21:56   

Prawie na 100% jest to czujnik (włącznik) wentylatora, znajdujący się na dole w chłodnicy.Wiesz dobrze gdzie się znajduje bo włączał się wentylator na krótko.
Sam miałem z tym problem w mojej corsie.
 
 
     
 kruszyn1
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 00:04   

dokładnie, jesli na krótko się włącza to padł czujnik
 
     
 Nikonen
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 02:51   

W gorszym przypadku może być jeszcze problem z obiegiem wody... Zobacz, przy wysokiej temp. czy chłodnica jest równomiernie nagrzana, jeżeli tak, to tak jak poprzednicy pisali - prawdopodobnie czujnik, jeżeli nie to obieg jest niewłaściwy i wtedy zaczynają się schody..
 
     
 Devil73 


Informacje
lodzkie

Dołączyła: 10 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: W-wa / Opoczno
Wysłany: 6 Listopad 2009, 10:56   

Na 100% czujnik - identyczna sytuacja spotkała mnie w Warszawie 6.10.09 - Moje szczęście polegało na tym, że przejeżdżał MAX w pobliżu i "na gorąco" rozwiązał problem czujnika (podłączenie "na krótko"). Czujnik wymieniony "diabliczka" działa jak złoto. Tylko nie skuś się na chińską taniznę! Czujnik nie jest drogi a nie warto oszczędzać na "ślicznotkach" :)
 
 
     
 max
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 11:05   

tak jak piszą klubowicze wymień czujnik załączający wentylator i powinno być ok.
Devil73 napisał/a:
Tylko nie skuś się na chińską taniznę! Czujnik nie jest drogi a nie warto oszczędzać na "ślicznotkach"


A historie spotkania rozgrzanej corsy w Warszawskich korkach pamiętam, miło było móc pomóc czarnej ślicznotce!!!
 
     
 mojo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 18:23   

To zapewne włącznik wentylatora ale jest jeszcze pewien sposób na obniżenie temperatury w sytuacji kryzysowej tzn problem z brakiem włączania sie wentylatora lub termostatem choć z termostatem to wygląda dużo grzej.
Włączamy ogrzewanie na maksa i na maksa wentylator ogrzewania i ciepło ściągamy do kabiny.
 
     
 max
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 18:38   

może być to dobry pomysł zima i na chwile ale w korkach i latem - powodzenia.
 
     
 mojo
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 6 Listopad 2009, 19:15   

max napisał/a:
może być to dobry pomysł zima i na chwile ale w korkach i latem - powodzenia.


Jeśli to kwestia wentylatora to i w lecie zadziała (testowane) a np w zimie to na parkingu można zmniejszyć samą nagrzewnicą z "ustawowych" 90 do ok 60 (testowane - ostatnio Combo w pełni nagrzany przez 20 min na parkingu na biegu jałowym zmniejszył temp. do prawie nienagrzanego przy dmuchawie nastawionej na 4). Jak przestanie się otwierać termostat to rzeczywiście sposób tylko przy dość niskiej temp. otoczenia chociaż z tego co wiem to współczesne termostaty mają tendencję do niezamykania się. To oczywiście sposób doraźny i zależny od temp.otoczenia w dużej mierze. Nagrzewnica ma jednak duży potencjał chłodniczy.
Oczywiście o temp. pewnego miejsca położonego u kierowcy w tylnej części ciała przy takich zabawach nie dyskutujemy:)
 
     
 karambek 



Informacje
LPG: Tak
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 21 Listopad 2009, 20:05   

Dzięki chłopaki za podpowiedź co do tego czujnika. Jednak w tym całym był sęk:]

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję:)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja » Układ chłodzenia --> Pomocy
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.