Napięcie aku + pobór prądu na światłach do jazdy dziennej
Autor Wiadomość
 gino17m 


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: Gino
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Legionowo
Wysłany: 20 Styczeń 2019, 13:29   Napięcie aku + pobór prądu na światłach do jazdy dziennej
   Moje auto: Corsa E 1.4 90 KM (PB+LPG)


W nowy samochodzie (kilkadziesiąt kilometrów przebiegu) Opel Corsa E z fabrycznym LPG pomiar napięcia akumulatora przy uruchomionym silniku na światłach do jazdy dziennej wykazuje 12,38 V. Po przełączeniu na światła mijania napięcie powoli rośnie do 13,49 V. Po wyłączeniu świateł mijania (czyli znów włączają się światła do jazdy dziennej) napięcie spada do 12,38 V. Pomiary są takie same niezależnie czy auto chodzi na LPG czy PB. Czy to jest prawidłowe ? Pobór prądu przez światła do jazdy dziennej jest większy niż przez światła mijania ?
W różnych "poradnikach" jako prawidłowe napięcie akumulatora przy uruchomionym silniku wskazuje się wartości od 13,8 V (na włączonych światłach mijania) do 14,4 V (przy braku poboru prądu).
 
     
 _Grzesiek_ 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 50
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 65
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Styczeń 2019, 10:05   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


Cześć.
To nie jest prawidłowe napięcie ładowania. Pomiar dokonywany jest na klemach akumulatora? Miernikiem ,czy jakimś wskaźnikiem wsadzanym w gniazdo zapalniczki?
 
     
 blindmen 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Gru 2018
Posty: 43
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 22 Styczeń 2019, 12:22   
   Moje auto: Corsa E D14XEL


Wszelkie opisy techniczne akumulatora podają wartość naładowanego akumulatora 12,6V i więcej. Ładuje się akumulator na napięciu wyższym niż 12,6 czyli będzie to około 14,4 (wzorcowe napięcie) przy STRAT-STOP dochodzi nawet do 16V. Ładuję się A (amper) około 4,5-6,5 najlepiej.
Wydaje mi się że coś jest nie tak. Mam Corse E 1,4 90km nie wiem jakie jest napięci bo nie sprawdzałem ale w każdym innym moim aucie jest to po włączeniu silnika pomiędzy 13,8-14,4V.
PO wyłączeniu silnika jest około 13 potem spada do 12,8. Jak stoi tydzień bo go nie używam 12,65
Jak będę dolewał płyn do spryskiwaczy to zmierzę. Jutro jede na wymianę oleju po dotarciu silnika to zapytam w ASO w Tychach o parametry napięcia.
 
     
 blindmen 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Gru 2018
Posty: 43
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 22 Styczeń 2019, 12:29   
   Moje auto: Corsa E D14XEL


Wraz z obciążeniem układu elektrycznego wzrastają obroty silnika i napięcie aby podnieść wydajność. Ja mam podgrzewaną kierownice, siedzenia i szyba przednia, lusterka. Na luzie mam obory około 750, jak włączę wszystko to jest pod 1100. Czyli reaguję bo szyba przednia to 500W.
Światła mijania to 2x55W czyli prądnica reaguję ale martwi mnie napięcie "spoczynkowe" jest niższe niż zalecane do leżakowania akumulatora w magazynie.
 
     
 gino17m 


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: Gino
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Legionowo
Wysłany: 23 Styczeń 2019, 02:14   
   Moje auto: Corsa E 1.4 90 KM (PB+LPG)


Napięcie mierzone na klemach multimetrem. Przy wyłączonym silniku jest OK, spada do 12,8 V i trzyma się (sprawdzane po 9 godzinach).
 
     
 _Grzesiek_ 


Informacje
zachodniopomorskie

LPG: Nie
Imię: Grzesiek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 50
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 65
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Styczeń 2019, 20:06   
   Moje auto: Corsa B 1.5TD


No to do serwisu.
 
     
 blindmen 


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Gru 2018
Posty: 43
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 24 Styczeń 2019, 10:21   
   Moje auto: Corsa E D14XEL


Byłem i powiedzieli że mam OK napięcie. Nie udało mi się porozmawiać z serwisantem.
 
     
 gino17m 


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Imię: Gino
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Legionowo
Wysłany: 25 Styczeń 2019, 09:39   
   Moje auto: Corsa E 1.4 90 KM (PB+LPG)


Blindmen, jak będziesz miał możliwość to pomierz to napięcie u siebie w Corsa E w taki sposób jak opisywałem tzn. na odpalonym silniku na światłach dziennych, potem przełączenie na mijania, pomiar, znów dzienne i kolejne pomiary ? To tak w celach poznawczych.

Mi udało się pogadać z serwisantem tyle, że przez telefon (wcześniej przez sprzedawcę wysłałem dokładny opis przypadku). Uspokajał, że jest OK, bo to różnie elektronika steruje ładowaniem itd. itp....generalnie cieszyć się nowym autem a jak się coś faktycznie będzie działo (problem z odpalaniem na przykład) no to jest gwarancja, pan przyjedzie, pan spocznie, się zobaczy, się naprawi, "my wszystko fersztejen" :) ......coś w tym jest ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa E - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Opel Corsa E » Układ elektryczny, zapłon » Napięcie aku + pobór prądu na światłach do jazdy dziennej
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Sitemap

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.