Wysłany: 20 Styczeń 2019, 13:29 Napięcie aku + pobór prądu na światłach do jazdy dziennej Moje auto: Corsa E 1.4 90 KM (PB+LPG)
W nowy samochodzie (kilkadziesiąt kilometrów przebiegu) Opel Corsa E z fabrycznym LPG pomiar napięcia akumulatora przy uruchomionym silniku na światłach do jazdy dziennej wykazuje 12,38 V. Po przełączeniu na światła mijania napięcie powoli rośnie do 13,49 V. Po wyłączeniu świateł mijania (czyli znów włączają się światła do jazdy dziennej) napięcie spada do 12,38 V. Pomiary są takie same niezależnie czy auto chodzi na LPG czy PB. Czy to jest prawidłowe ? Pobór prądu przez światła do jazdy dziennej jest większy niż przez światła mijania ?
W różnych "poradnikach" jako prawidłowe napięcie akumulatora przy uruchomionym silniku wskazuje się wartości od 13,8 V (na włączonych światłach mijania) do 14,4 V (przy braku poboru prądu).
LPG: Nie
Imię: Grzesiek Pomógł: 9 razy Wiek: 55 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 96 Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Styczeń 2019, 10:05
Moje auto: Corsa B 1.5TD
Cześć.
To nie jest prawidłowe napięcie ładowania. Pomiar dokonywany jest na klemach akumulatora? Miernikiem ,czy jakimś wskaźnikiem wsadzanym w gniazdo zapalniczki?
LPG: Nie
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Andrzej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Gru 2018 Posty: 54 Skąd: Mysłowice
Wysłany: 22 Styczeń 2019, 12:22
Moje auto: Corsa E D14XEL
Wszelkie opisy techniczne akumulatora podają wartość naładowanego akumulatora 12,6V i więcej. Ładuje się akumulator na napięciu wyższym niż 12,6 czyli będzie to około 14,4 (wzorcowe napięcie) przy STRAT-STOP dochodzi nawet do 16V. Ładuję się A (amper) około 4,5-6,5 najlepiej.
Wydaje mi się że coś jest nie tak. Mam Corse E 1,4 90km nie wiem jakie jest napięci bo nie sprawdzałem ale w każdym innym moim aucie jest to po włączeniu silnika pomiędzy 13,8-14,4V.
PO wyłączeniu silnika jest około 13 potem spada do 12,8. Jak stoi tydzień bo go nie używam 12,65
Jak będę dolewał płyn do spryskiwaczy to zmierzę. Jutro jede na wymianę oleju po dotarciu silnika to zapytam w ASO w Tychach o parametry napięcia.
LPG: Nie
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Andrzej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Gru 2018 Posty: 54 Skąd: Mysłowice
Wysłany: 22 Styczeń 2019, 12:29
Moje auto: Corsa E D14XEL
Wraz z obciążeniem układu elektrycznego wzrastają obroty silnika i napięcie aby podnieść wydajność. Ja mam podgrzewaną kierownice, siedzenia i szyba przednia, lusterka. Na luzie mam obory około 750, jak włączę wszystko to jest pod 1100. Czyli reaguję bo szyba przednia to 500W.
Światła mijania to 2x55W czyli prądnica reaguję ale martwi mnie napięcie "spoczynkowe" jest niższe niż zalecane do leżakowania akumulatora w magazynie.
Wysłany: 25 Styczeń 2019, 09:39
Moje auto: Corsa E 1.4 90 KM (PB+LPG)
Blindmen, jak będziesz miał możliwość to pomierz to napięcie u siebie w Corsa E w taki sposób jak opisywałem tzn. na odpalonym silniku na światłach dziennych, potem przełączenie na mijania, pomiar, znów dzienne i kolejne pomiary ? To tak w celach poznawczych.
Mi udało się pogadać z serwisantem tyle, że przez telefon (wcześniej przez sprzedawcę wysłałem dokładny opis przypadku). Uspokajał, że jest OK, bo to różnie elektronika steruje ładowaniem itd. itp....generalnie cieszyć się nowym autem a jak się coś faktycznie będzie działo (problem z odpalaniem na przykład) no to jest gwarancja, pan przyjedzie, pan spocznie, się zobaczy, się naprawi, "my wszystko fersztejen" ......coś w tym jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum