Wysłany: 19 Luty 2009, 20:25 Regulacja gazu- instalacja w Corsie B
Witam! Mam małe pytanie. Ostatnio przykręciłem śrubę regulacyjną na parowniku chcąc zmniejszyć zużycie gazu. Przykręciłem do tego stopnia, że wolne obroty wyraźnie zmalały, ale moc silnika nieznacznie się obniżyła. Czy mogę jeździć na takiej ubogiej mieszance nie niszcząc silnika? Słyszałem opinie że powstaje "spalanie stukowe" i uszczelka szybciej się wypala? Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony przez lukbud 25 Luty 2009, 22:25, w całości zmieniany 1 raz
mieszanka jest zbyt uboga i wypalają się zawory, i może ci wydmuchnąć uszczelkę, jak mieszanka jest za wysoka to znowu kat dostaje do pupie, i może się zepsuć lambda parownik
wiec lepiej jest jechać na diagnostyka gazu i za 50zł zrobią ci analizę instalacji i optymalnie ustawić całość
musi13 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 19 Luty 2009, 21:20
Ewentualnie, zamiast krokowego wstaw sobie kryzę (śrubę), ja tak mam...bo miałem problem z krokowcem..na kryzie możesz sobie ustawić, żeby mniej palił...fakt, będzie troche przymulony..więc jeśli będzie dla Ciebie miał "za mało mocy", to możesz sobie podkręcić, ważne żebyś go przelitrażował ile Ci spali i wtedy sobie regulował.
sebapaka1 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 24 Marzec 2009, 22:29
No nie, dziś spalanie gazu wyszło 12l/100km co prawda po mieście, ale przy delikatnej jeździe. Czy ta kryza zamiast krokowego nie ma negatywnego wpływu na silnik? Mogę prosić o opis jak dokonać takiej przeróbki?
widzę że mamy taki sam silniczek oraz el pi dzi...moja Corsa paliła też dużo (mam zbiornik30L) i robiłem 270km.znalazłem dobrego gazownika wyregulował mi co musiał i teraz robię 330km sam nic nie kopie bo nie chcę nic spieprzyć.więc warto wydać 50zł na regulację i mieć święty spokój
musi13 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 24 Marzec 2009, 23:20
Musisz sobie kupić taki zaworek, wygląda jak trójnik, ale masz pokrętło do regulacji przepływu. Na wężu od gazu masz założony krokowy i do niego idzie kostka z przewodami, odkrecasz obejmy od węża, wyciągasz krokowy i wsadzasz śrubę (kryze), potem żeby wyregulować, potrzebujesz drugiej osoby, albo sam utrzymujesz auto na okolo 3 tys obr, i kręcisz śrubą tak, aż przestaniesz widzieć różnicę w podnoszeniu sie obrotów (jednocześnie trzymając nogę na pedale gazu w tym samym miejscu) i tyle, 3 minuty roboty:)
sebapaka1 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 25 Marzec 2009, 06:54
Dzięki! A Czym się różni przykręcenie kryzą a śrubą regulacyjną na parowniku? Skoro kryza znajduje się na przewodzie od gazu to też zmniejsza mieszankę gazu przez co niszczy silnik...?
musi13 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 25 Marzec 2009, 08:54
Na parowniku regulujesz sobie wolne obroty , a śrubą (kryzą) ustalasz dawkę, jeśli chodzi o niszczenie silnika...sam gaz go trochę dołuję, bo jest suchy..jak za bardzo przykręcisz na kryzie,wtedy jak depniesz gaz do podłogi, auto będzie zamulone..i słabe przyspieszenie będzie.
[ Dodano: 25 Marzec 2009, 09:01 ]
Nie mogę nigdzie znaleźć tej kryzy..zrobię fotę jak to wygląda u mnie i zamieszczę jeszcze dziś.
Pozdro
[ Dodano: 25 Marzec 2009, 19:49 ]
Zgodnie z zapowiedzią załączam fote kryzy...nie jest to żaden wynalazek jakiś tam prosta rzecz... ale powiem szczerze, że chyba wzrasta spalanie przez ten wynalazek...niby nic się nie dzieje-bo co ma się dziać (??), ale chyba zmienię na krokowy..tylko jak długo na nim pojeżdżę?? Hmmm..narazie jeżdżę na tym...i nic się nie psuję, jak ustawię dobrze to nawet się zbiera to autko Także jak kto wolo
sebapaka1 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 11 Kwiecień 2009, 20:42
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy mogę sam obniżyć obroty po jakich przełączy się na LPG, czy muszę podpiąć go pod kompa?
[ Dodano: 24 Maj 2009, 21:11 ]
Witam! Czy do regulacji gazu wystarczy interfejs z końcówką do sterownika + program, czy potrzebny jest analizator spalin? Pozdrawiam!
mariusz [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 1 Czerwiec 2009, 19:52
Witam!!!
Kryza ciekawe określenie ta cala kryza o której piszecie to fachowo nazywa się register :)Generalnie pamiętaj żeby nie przesadzić ze skręceniem śruby na registrze bo Ci silnik szlak trafi niestety.Poza tym jaki jest sens cofanie się wstecz a właśnie tak byś zrobić wywalając krokowca i wstawiając śrubę.Po co robic z II generacji I generacje.Żeby dobrze wyregulować instalacje I generacji (na registrze) konieczny jest analizator spalin.Poza tym nawet przy poprawnej regulacji mieszkanka nigdy nie będzie optymalna dla silnika.Jeśli będzie odpowiednia na jałowym biegu i średnich obrotach to będzie rozjeżdżać się na wysokich i odwrotnie.Instalacje I generacji to bardzo prymitywne urządzenia i przeznaczenie z założenia tylko do aut na gaznku bądź bardzo prostych aut na jednopunktowym wtrysku paliwa bez katalizatora.Instalacja gazowa II generacji jeśli założona jest poprawnie z dobrym komputerem to będzie działać i działać :)Najczęściej jeśli sa problemy z instalacja II generacji to sprawdza tego zamieszania jest sonda lambda bądź silniczek krokowy.Pozdrawiam Mariusz
Ostatnio zmieniony przez west 1 Czerwiec 2009, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
sebapaka1 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 21:10
Chyba dam sobie spokój z tym registerem, Zauważyłem, że spadł jeden z wężyków podciśnienia... Dziwne, gdy go zatkałem palcem silnik zaczął równiutko chodzić. Zaślepiłem go na stałe i o dziwo spalanie gazu po mieście spadło z 11,5 do 9,6. To chyba całkiem przyzwoity wynik...:) Pozdrawiam!
LPG: Tak Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 105 Skąd: Częstochowa\Rędziny
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 13:20
o co chodzi z tym wężykiem podciśnienia? :niepewny: Bo może mi też "spadł" i dlatego mi pali tyle co sebapaka1, 11,5L :looka:
maxxxior [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 13 Sierpień 2009, 15:35
Zyzio, też mam corsę z takim silniczkiem jak ty, i LPG...i ostatnio zrobiłem 293km na pełnym baku(30L). I mam pytanko, czy ty masz tą srube do regulacji gazu czy krokowca?? I czy autko po tej regulacji nie straciło mocy??
maxxxior no to niezle ja mam max 330km i grama km więcej hehe ja mam krokowca autko nie straciło mocy zachowuje się tak samo.
dziś tj 25.08.2009 przejechałem niecałe300km dodam że kreciłem ją cały czas do3-4.5tyś na każdym biegu.
maxxxior [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 26 Sierpień 2009, 14:08
bo wcześniej moją corsą jeździł mój brat...i też mi mówił że robił na pełnym baku 330km...tylko że on w większości jeździł sam i często po trasie...a ja jeżdżę często w 4 i często po mieście...no ale...udam się na tą regulacje jak będę miał trochę hajsu...
LPG: Tak Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 105 Skąd: Częstochowa\Rędziny
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 21:43
dowiemy się co to są te wężyki podciśnienia :> Dajcie jakieś foto czy coś...Ja jak sobie przytkam wlot powietrza na filtrze to troszkę lepiej na jałowym chodzi...ale jak to się ma w czasie jazdy to nie wiem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum