Imię: Leon
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 47 Skąd: Lubin
Wysłany: 24 Maj 2019, 15:59 Opel Corsa D Lift A12XER 86KM cewka zapłonowa przebicie Moje auto: Opel Corsa D 1.2 85KM 2012r.
Cześć,
koledzy równo 2 lata temu żona mi zgłosiła problem, że jak stoi na światłach to silnik najczęściej jak jest rozgrzany zaczyna nierówno pracować i słychać jakieś takie pykanie, cykanie. Wtedy Corsa miała 50.000km, więc pomyślałem, że zapewne świece nie dotrwały do zalecanych 60.000km. Po demontażu cewki okazało się, że na ostatnim cylindrze sprężynka i fajka jest nadpalona, przytopiona... Przewertowałem forum i odnalazłem, że Opel organizował jakieś akcje serwisowe na wadliwe działanie cewkii w serwisie jest dostępny zestaw naprawczy fajek ze sprężynkami. Wymieniłem świece na NGK + zestaw naprawczy i wszystko śmigało. Równiutko 2 lata + 2 dnii 20.000km żona znowu zgłasza mi podobny problem. Przejechałem się i objaw jest identyczny jak 2 lata temu, na wolnych obrotach pyka, a przy tym nierówno pracuje i czasami przy dynamicznym przyspieszaniu (jeśli można tak to nazwać przy Corsie 1.2... )z niższych obrotów szarpnie. Co robić? W ASO już nie ma dostępnych zestawów naprawczych za te 50zł, ale czy to nie będzie czasami awaria cewki zapłonowej? Jutro zdemontuję cewkę i zapewne zastanę identyczną sytuację jak 2 lata temu, więc muszę być przygotowany z gratami. Wymieniać cewkę + świece, czy szukać zestawu naprawczego? Jaką cewkę kupić? Obecnie jest oryginał od nowości GM Delphi. Na znanym portalu aukcyjnym są dostępne Delphi, NGK, Bremi, Magneti Marelli w zakresie cenowym 300-400zł, o chińczykach za 150zł nie wspominam z oczywistych względów. Dzwoniłem do dwóch sprzedawców i mówili, że Magneti Marelli ma bardzo dobra jakość, Delphi oryginał, wytrzymuje gwarancję, ale jak widać dość szybko potrafi paść... Co wybrać? Do tego chcę od razu ponownie wymienić świece i polecają Boscha. A może zaryzykować i szukać używki do 100zł i wymienić na razie samą cewkę? Doradźcie coś co zrobić i co wybrać
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Maj 2019, 09:46
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Różnią się producentem i ceną.Te z nadrukiem GM to Bosch i takie do D zawsze brałem i było ok.Championy drogie a jakość ta sama.Nie kupuj tanich Boscha z nadrukiem Bosch,są takie.Kup cewkę MARKOWĄ w średniej cenie,nie przepłacaj bo to często jest to samo i różnią się nazwą.
Imię: Leon
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 47 Skąd: Lubin
Wysłany: 30 Maj 2019, 08:32
Moje auto: Opel Corsa D 1.2 85KM 2012r.
Chcę problem wyeliminować na lata, więc kupiłem oryginalne świece GM z 20% rabatem w ASO za 120zł komplet i cewkę Delphi na Allegro za 370zł identyczna jak w ASO za 1300zł, tylko bez znaczka GM.
Panowie z jakim momentem dokręcić świece? Przy okazji będę chciał sprawdzić kompresję na cylindrach, czy ktoś może mi podpowiedzieć który bezpiecznik lub przekaźnik jest od pompki paliwa, żeby nie zalać silnika przy kręceniu??
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Maj 2019, 09:44
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Miałeś oryginalne świece,podałeś nawet link do nich za 23 z groszami.Cały serwis,zawyżają cenę dając upust i tak zawyżając mocno cenę.Za żarówkę do dziennych, zwykłą chcieli 43zł a kupiłem tą samą za 8zł.
LPG: Nie
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 220 Skąd: Tychy
Wysłany: 31 Maj 2019, 13:29
Moje auto: Corsa D 1.2
Dokręć na czuja i sprawdź przed zakupem ile masz pinów, bo do 1.2 jest 7 pinowa a do reszty 6-cio, z czego 7 jest albo była droższa dwukrotnie, ostatecznie kupiłem też z Delphi za 450zł plus nowe świece. Wypaść cewka Ci nie wypadnie, tylko zrób na zimnym bo gorąca a swoją drogą to jezdziłem na przebiciu zaklejonym taśmą izolacyjną przez chyba rok i nie było problemów
Imię: Leon
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 47 Skąd: Lubin
Wysłany: 2 Czerwiec 2019, 23:15
Moje auto: Opel Corsa D 1.2 85KM 2012r.
Po robocie... Świece + cewka wymienione, kompresja sprawdzona, zapraszam do oceny fachowców i mam kilka dodatkowych pytań...
Kompresja na cylindrach od strony rozrządu 1/2/3/4:
Jakie ciśnienie powinno być na zimnym silniku? Kupiłem tester chiński zestaw za 50zł, więc błąd pomiarowy może być wysoki, ale chyba najważniejsze, że ciśnienia na wszystkich cylindrach jest w miarę równa 9,6 - 9,9 Bara??
Wygląd świec NGK wymienianych 2 lata (15-20 000km) temu:
Nie patrzcie na zaolejenie, bo przy ostatniej wymianie oleju mechanik fachowiec przy zalewaniu nowego oleju nie trafił i zalał mi górę silnika w tym gniazda świec... Interesuje mnie tutaj raczej wymiar jakie świece powinny mieć? Wyciągnięte NGK mają ok. 1mm, a nowe GM oryginalne do tego silnika sprawdzane szczelinomierzem 3szt. miały dokładnie 0,65mm, a jedna 0,50mm, którą ustawiłem tak jak pozostałe na 0,65... Ile powinno być?
Na koniec cewka:
Co ciekawe przy tej małej dziurce na 4 cylindrze było najgorzej, wszystko zzieleniałe, sprężynka sfatygowana, ale fajka cała bez najmniejszej dziurki? Przy 3 cylindrze, gdzie jest sporo większa dziura uszkodzenia sporo mniejsze, dlaczego? 1 i 2 cylinder igiełki, jak nowe... Taka cewka tylko śmietnik, czy to się jakoś regeneruje, nadlewa plastikiem?
Dodam, że teraz silniczek pracuje pięknie
Z góry dzięki za odpowiedzi na nurtujące pytania...
LPG: Nie
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 220 Skąd: Tychy
Wysłany: 13 Czerwiec 2019, 12:28
Moje auto: Corsa D 1.2
U mnie na fajce dla 1 cylindra było mikro pęknięcie i od razu palił na 3 gary, wystarczyło zakleić termokurczem i jeździłem tak pół roku, ale ileź można. Jedyny problem to taki, że dla A12XEL jest cewka 7-pinowa która wtedy była prawie 2x droższa nawet od cewki dla wersji OPC. Nowe świece i pali do dziś
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum