A ja słyszałem że nie. W 8v zawory są ustawione pionowo, więc nie ma co się jak powykręcać.
mój mechanik też tak stwierdził że jak padnie rozrząd to nic nie powinno się stać
musi13 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 31 Styczeń 2009, 20:07
w 8 zaworowej nic się nie stanie, podobnie jak w calibrze 2.0 8v po zerwaniu nic się nie dzieje:) wiem, bo mój brat miał taką calibre, i raz na skrzyżowaniu strzelił mu pasek, poszedł do sklepu, kupił nowy za 8zl i w 5 minut sobie wymienił na parkingu:)))) także nie masz się co bać wiekszość silników jest bezkolizyjna właśnie 8v pozdr
DizzyX [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 31 Styczeń 2009, 20:23
west napisał/a:
cwirus88 napisał/a:
DizzyX napisał/a:
C14NZ i jest to silnik jak najbardziej kolizyjny.
A ja słyszałem że nie. W 8v zawory są ustawione pionowo, więc nie ma co się jak powykręcać.
mój mechanik też tak stwierdził że jak padnie rozrząd to nic nie powinno się stać
A gdzieś słyszałem o przypadku że w Corsie A z c14nz silnik odszedł do krainy wiecznych łowów po pęknięciu paska.
No i to wszystko zależy - ile silnik jeszcze pracuje po strzeleniu paska itepe itede... czasem się uda że w kolizyjnym silniku pójdzie pasek i nic się nie stanie...
Na szczęście w bezkolizyjnych nie ma odwrotnie :PP
BTW - i paseczek rozrządu zmieniamy maksymalnie po 4 latach lub 60k km - zależy który czynnik wystąpi pierwszy
LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 1 Luty 2009, 10:44
Moje auto: ASTRA G
Silniki opla są bezkolizyjne. Konstrukcja została wymyślona tak żeby nie doszło do gięcia zaworów. W razie zerwania paska powstają małe szkody które łatwo i tanio można usunąć. W najgorszym przypadku pękają dżwigienki zaworowe - sprawdziłem w kadecie na własnej skórze .
suma sumarum:
-przenoszę z działu tuning do porady
-zmieniam tytuł topiku z "kolizja przy zerwaniu paska rozrządu"
na Pytanie dot. zerwania paska rozrządu w Corsie B
LPG: Nie
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 1 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 25 Luty 2009, 22:08
Mam własnie tą doległośc poszedł mi pasek ale co gorsze był holowany i odpalany :rozpacz: dopiero rozebrałem i pasek jest zerwany 2 to pompa wody to spowodowała bo poszła jak cos na ten temat wiecie to prosze o porade . bo mam traz zamiar kupic pasek z pompą i napinaczem i wymienic a nie wiem czy jest sens ???? a co do wymiany jak to zrobie dam znac czy jest kolizyjny czy nie . a mam silnik 1.4 NZ :rotfl:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum