LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Listopad 2017, 12:42 Wymiana filtra kabinowego. Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Ktoś wymieniał?
W Corsie D wymieniałem sam i tu jest identycznie jak widzę ale doszły w schowku wyłączniki poduszki powietrznej i nie wiem czy np.nie trzeba akumulatora odłączyć na czas wymontowania schowka.
Przydałaby się instrukcja serwisowa tej czynności.
Gdzieś czytałem, że można się tam dostać od spodu, za schowkiem. Ponoć należy zdemontowac osłonę od spodu a następnie kanał wentylacyjny. Jednak ile w tym prawdy to nie wiem
nie wiem czy np.nie trzeba akumulatora odłączyć na czas wymontowania schowka.
Nie trzeba nic odłączać. Odkręcasz bodajrze cztery wkręty i pomału wyjmujesz. Trzeba trochę się nagimnastkiować, aby delikatnie odgjąc te plastki przy drzwiach, ale da radę.
Wyłącznik poduszki odpinasz już po wjęciu schowka (z tyłu jest kostka). Ja tak robiłem i żadnego błędu nie ma - nie ma sensu odłączać akum. i kasować wszystko.
A tak w ogóle, to można spokojnie wymienić ten filtr bez wyjmowania tego schowka. Trzeba zanurkować pod schowek, zdjąć pokrywkę filtra (od dołu trzeba zacząć delikatnie) i wyjąć filtr. Da się zrobić przy odrobinie wprawy i oczywiści jak nie jesteś jakimś strasznym grubasem.
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Listopad 2017, 19:11
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Dziękuję za odpowiedz.Ja zawsze schowek wyjmowałem w Corsie D ale za pierwszym razem nie wiedziałem jak zdjąć plastykową pokrywkę filtra i ułamałem zaczep.Ten kawałek plastyku kosztuje 80zł.O to mi chodziło ,że jest kostka którą można wypiąć i na pewno trzeba uważać aby gdzieś do masy nie dotknęła stykiem ale jest to mało prawdopodobne zapewne.
U mnie po odłączeniu akumulatora rozprogramowuje się radio a o dziwo zalogowanie telefonu z kontaktami zostaje.
Ja nie miałem do czynienia z Corsą wcześniej, ale jakoś udało mi się tę pokrywkę zdjąć od razu. W ogóle to bardzo lekko zeszła. Trochę trudniej było mi założyć ją, bo od góry trzeba zacząć, a ze schowkiem to mało jest tam miejsca. Jeżeli takie dziadostwo kosztuje 80PLN, to rzeczywiście lepiej z tym uważac i może zdjąć ten schowek. Schowek odkręciłem bardziej hobbystycznie, aby zobaczyć jaki tam jest dostęp.
Generalnie jak w ASO to robią to na codzień i dodatkowo w krótkim czasie, to musi być to w miarę proste dla średnio ogarniętego faceta.
pozdrawiam
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Listopad 2017, 20:13
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
W sumie nie kupiłem nowej pokrywki tylko złamany zaczep owijałem kawałkami taśmy izolacyjnej i z tym sprzedałem auto.Szkoda,że w schowku nie jest miejsce na oświetlenie jak w Corsie D było,wystarczyło kupić w serwisie od Astry lampkę i założyć+prąd od zapalniczki.
Ceny w serwisach na niektóre rzeczy maja duże.Ostatnio przepaliła mi się żarówka dwuwłóknowa od świateł dziennych i pozycyjnych.Cena w serwisie 42zł,szok.Kupiłem w normalnym sklepie za 9zł.
Warto mieć w zapasie bo włókno od pozycyjnych w niej się przepala,u mnie po 4tys.Km już.
LPG: Nie
Imię: dejf
Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: podbeskiedzie
Wysłany: 24 Marzec 2018, 20:39
Moje auto: corsa
Hej
Ja wymieniałem w/w filtr kabinowy - mam Corsę 1,4 90 KM
W ASO krzyknęli 170 PLN -nie zdecydowałem się. Więc - szukałem szukałem i znalazłem filmik na YOUTUBE wprawdzie po krzyżacku ale wszystko jest jasne : link
https://www.youtube.com/watch?v=GF1XYWQpS6E
Faktycznie nie ma konieczności demontażu schowka wystarczy wśliznąć się pod niego zdemontować klapkę i wymienić filtr . Wspomniana klapka jak i filtr pasują od Corsy D.
Jak ktoś sobie urwie zaczepy klapki "lub nie ma tej klapki jak ja - nie wiem czemu !!!fabryka nie dała ????" można zamontować klapkę z CORSY D, ja kupiłem w TOPTIGRA także na Allegro za 85PLN - w ASO 125 PLN - drogi ten kawałek plastiku"
Filtr z aktywnym węglem HART kupiłem za 35 PLN.
Jak klima pracuje dość głośno sprawdź czy masz klapkę na filtrze kabinowym, ja po roku dowiedziałem się że, nie mam -ale już mam !!!
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Marzec 2018, 11:40
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
U mnie klapka w ASO 80zł jak chciałem kupić ale to było 8 lat temu.W serwisie to chyba z czyszczeniem klimy te 170zł???
Filtr węglowy,wymiana i czyszczenie to byłoby nie drogo
PS.
Oglądnąłem film i zauważyłem że klapka różni się od tej z Corsy D tym że ma zaczep na dole a w Corsie D miała takie same z dwóch stron.Mnie się górna ułamała i dojście kiepskie było nawet po wyjęciu schowka a musiałem taśmą owijać,żeby się trzymała.
LPG: Nie
Imię: dejf
Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: podbeskiedzie
Wysłany: 25 Marzec 2018, 18:41
Moje auto: corsa
...te 170 to filtr +robocizna bez dezynfekcji.Ale ta klapka jest od corsy D ,może sa nieco inne bo w E właśnie te zaczepy szczególnie górny sa bardzo delikatne a ta co ja kupiłem ,górny jest gruby i sztywny dolny jest lekko odginany ,nieważne ważne że pasuje i spełnia rolę .
LPG: Nie
Imię: sigi Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 515 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Marzec 2018, 20:00
Moje auto: Corsa E 1,4 75 KM
Kupiłeś od Corsy E.W D miałem klapkę z takimi samymi zaczepami z dwóch stron odginane.Może Corsa D po modernizacji chyba w 2010 już miała taką klapkę jak Corsa E ma obecnie.Poprawili bo był problem z założeniem i często się łamało.Strasznie was tam kasują w ASO.
LPG: Nie
Imię: dejf
Dołączył: 24 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: podbeskiedzie
Wysłany: 31 Marzec 2018, 16:35
Moje auto: corsa
... no i ?!?! filmik do którego dałem link , tak jak pisałem wcześniej wersja w E (widziałem w ASO oryginał GM ) ma ruchome dwa zaczepy, może fabryka ładowała raz takie a raz takie, nie wiem pewnie w ASO tego nie wiedzą. Ale żeby zakończyć tą dyskusję, ważne, że można zakupić nieco taniej i spełnia swoją funkcję o akurat to rozwiązanie jest lepsze - mocniejsze.
Ja dorzucę kilka uwag ze wczorajszej wymiany filtra - może komuś coś ułatwi:
Zacząłem bez demontażu schowka: poprostu drzwi otwarte na maksa, wsunąłem się pod schowek. Klapka zeszła bez problemu, stary filtr z oporami, ale wyszarpałem. Nowego filtra za cholerę nie mogłem wpasować - i bokiem, i zgięty, zawsze coś blokowało. Rozejrzałem się i okazało się że wszystko blokuje mi rura nawiewu na nogi:
Trzyma się tylko na takiej spince z prawej strony:
Wystarczy podważyć ją płaskim śrubokrętem i wychodzi bardzo łatwo - spinka jest wielorazowego użytku więc się nie upierdzieli przy demontażu. Z lewej strony rura jest nasunięta na główny kanał powietrza - wystarczy poruszać „góra/dół” i zejdzie. Jak ściągnąłem rurę to nagle zrobiło się dużo wolnej przestrzeni i włożenie filtra okazało się banalnie proste.
Pozostało złożenie wszystkiego i fajrant...ale nie kuźwa pieprzona klapka zamykająca filtr, za cholerę nie mogłem dojrzeć jak ona jest zaczepiana u góry. Z pół godziny wyginałem się i nic, jak już co drugie słowo zaczynało się na „k” i „ch” zabrałem się za demontaż schowka. Trzyma się na 4 śrubach typu TORX i na zaczepach z prawej strony. Nie chciałem go od początku demontować ponieważ bałem się że ten kabel od poduszki powietrznej upierdziele i będzie problem. Okazało się, że ten kabel jest wystarczająco długi, aby zdjąć schowek i postawić go pionowo, opierając o słupek samochodu:
Oczywiście nie ma co szarżować z tym kablem bo aż tak długi to nie jest . Kabel można wypiąć, ale ja tego nie robiłem.
Teraz miałem wystarczająco dużo miejsca aby dojrzeć mocowanie, spokojnie i wygodnie założyć klapkę.
Przepraszam za jakość zdjęć - robione cegłą, na parkingu
A tak w ogóle, to można spokojnie wymienić ten filtr bez wyjmowania tego schowka. Trzeba zanurkować pod schowek, zdjąć pokrywkę filtra (od dołu trzeba zacząć delikatnie) i wyjąć filtr.
Dostęp jest fatalny. Mało tego, wkład filtra się wygina w łuk w miarę jak się go wpycha coraz głębiej w obudowę. Jak filtr ma usztywnione krawędzie to się blokuje i łamie (zgniata) podczas wpychania. Rozwiązane jest to beznadziejnie Dla porównania w Astrze K, filtr jest umieszczony na płasko (poziomo) za schowkiem i dostęp jest idealny po ściągnięciu schowka.
A tu, w Corsie męczyłem się z tym nawet po zdjęciu schowka i odpięciu kanału wentylacyjnego. Bez sensu.
Jak wyciągnąłem stary filtr z obudowy to tez był powyginany, co wskazuje że poprzednio w serwie również się ktoś z tym męczył...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum