Witam. Miałem ostatnio niezbyt przyjemne zdarzenie, otóż dwa razy złapał mi hamulec i nie odpuścił. Kapnąłem się że nie odbił do końca pedał hamulca, skutkiem czego by w ogóle jechać musiałem paręset metrów przejechać na dwójce. Pomogło podniesienie palcami stopy pedału o kilka mm. (w trakcie jazdy). Czy któryś z kolegów miał już podobną sytuację? Jak z tym sobie dał radę . Oglądałem dziś na Allegro komplety pedałów do Corsy D i muszę stwierdzić że są to już bardzo skomplikowane mechanizmy, które przy obecności rdzy mogą po hamowaniu nie odpuszczać . Czy potraktowanie tego mechanizmu np. WD40 pomoże?A może trzeba będzie to rozebrać i przesmarować? Bardzo proszę o radę. TED
Cześć. Nikt nie odpowiedział na poruszony problem. A dzisiaj u mnie (Corsa D – 2007 , 1,3 CDTI) nie odbił pedał hamulca do końca (3 razy) jak odbił po jakimś czasie to jechałem dalej tylko na ręcznym. Jeżeli udało Ci się usunąć usterkę to powiedz co było. Prawdopodobnie jest w Serwo trzpień który pcha tłok pompy i czasami się zaciera. Ale czy to jest to? Na razie nic nie robiłem. Może ktoś miał podobny problem. Proszę o pomoc.
LPG: Nie
Imię: Adam Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 80 Skąd: Katowice
Wysłany: 20 Styczeń 2018, 22:35
Moje auto: Corsa D
Na początek sprawdzić czy czasem nie ma problemu z zaciskiem, cylinderkiem czy odbijają prawidłowo, sprawdzić jakość i poziom płynu hamulcowego, sprawdzić przewody hamulcowe również te elastyczne czy nie ma korozji, spuchnięć, potem można się brać za serwo.
Pozdrawiam
LPG: Tak
Klub: Omega Klub
Imię: Adam Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 225 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 10:03
Moje auto: Z12XEP
Pompa hamulcowa oraz serwo do sprawdzenia. Przy zatartych cylinderkach albo tłokach w zaciskach hamulce by blokowały, ale pedał powinien wracać na miejsce. Przy pompie hamulcowej może być taki efekt jak u Was. Kiedy ostatnio był wymieniany płyn hamulcowy i jak on teraz wygląda?
Dzięki Adam za podpowiedzi. Zdecydowałem się jednak na "dobry" w mojej okolicy warsztat.
O dziwo 500 m przed wjazdem postanowiłem zobaczyć czy blokuje – i nic, usterka sama ustąpiła. Hamowałem lekko i mocno z 20 razy i blokowania nie było. Oddałem auto do sprawdzenia przedstawiając wszystkie fakty. Oto wyniki:
- jakość płynu – dobra – dolano 100 ml.
- układ szczelny, sprawny, tłoczki chodzą OK
- lekko przegrzane tarcze i klocki przód (moja wina bo mogłem prędzej się zatrzymać za 2 razem) – sugestia wymiany, ale w późniejszym czasie gdy usterka się nie powtórzy.
- przesmarowano elementy bloku pedałów.
Kosz 80 zet.
Dodatkowo właściciel zainteresował się problemem (podsunąłem mu temat z Internetu) i dał mi wyjaśnienie przyczyny usterki na całą stronę A4. Przedstawię streszczenie:
„ Przyczyną blokowania jest blok pedałów (jest tam pewien tłoczek, który oryginalnie w czasie montażu nie jest smarowany i potrafi się przyciąć co powoduje że pedał nie cofa się do końca, jest twardy a układ lekko hamuje i świeci stop). Ponieważ we wszystkich Corsach D 2007-2009 występowało to dość często w Niemczech była zorganizowana akcja serwisowa przez GM dla ww pojazdów.
Doraźnie można przesmarować blok pedałów co podobno nie jest rozwiązaniem dostatecznym i trwałym. Jeżeli pedał nie wraca do właściwej pozycji należy wymienić cały blok pedałów. Nie wolno rozbierać na części bloku pedałów.
Pedał hamulca ma tendencję do takiej usterki w podwyższonej temperaturze „
I tu by się zgadzało bo byłem w dłuższej trasie, grzałem na nogi, a odpuszczało po chwili postoju kiedy samochód ostygł.
Koszt nowego bloku – nieznany.
Jeśli coś rozjaśniłem – to się cieszę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum