Przesunięty przez: Kaszubski
17 Marzec 2016, 22:47
Klin, alternator - 1,7 diesel. Corsa B
Autor Wiadomość
 kaber
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Luty 2009, 13:52   Klin, alternator - 1,7 diesel. Corsa B

Witajcie!
Około miesiąca temu wymieniłem pasek w alternatorze, bo nie ładował akumulatora. Wszystko było OK. Ostatnio dość daleko jechałem swoją Corsą po Niemczech i na autostradzie trochę ją przycisnąłem. Przez 3h non stop szurała ok. 140km/h. Gdy zbliżałem się do zjazdu z autostrady i znacząco zwolniłem, usłyszałem znajome popiskiwanie (jakby pasek alternatora się ślizgał). Jadąc później drogą wiejską włączyła się kontrolka alternatora (czerwona z symbolem aku). Byłem już blisko celu i udało mi się dojechać, ale po drodze przestało grać radio, wycieraczki chodziły bardzo powoli - typowe objawy rozładowania baterii. Moje pytanie jest takie: czy to możliwe, że znowu posypał się alternator? Jadąc autostradą było bardzo mokro, chlapało spod samochodów, padał śnieg, może pasek był mokry i nie ładował, jak teraz naładuję aku, to będzie w porządku? Może trzeba podciągnąć pasek? Bardzo prosiłbym o ewentualne zdjęcia ze "strzałkami" co trzeba odkręcić, przesunąć, przykręcić. I jeszcze jedno... szukając pomocy w internecie trafiałem na dwa określenia: pasek klinowy i pasek alternatora. Czy to to samo?
Proszę o wyrozumiałość, nie jestem specjalistą w dziedzinie motoryzacji :padam:
Ostatnio zmieniony przez lukbud 25 Luty 2009, 23:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 17 Luty 2009, 14:20   
   Moje auto: Porshe 911


1) sprawdź czy ten pasek jest dostatecznie naciągnięty
2) sprawdź ładowanie za pomocą miernika na "chodzącym silniku"
3) sprawdź ładowanie przy włączonym silniku, ściągnij jedną klemę
porównaj wyniki..

podaj tutaj wyniki z miernika
 
     
 kaber
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Luty 2009, 14:35   

1) co to znaczy "dostatecznie"
3) przy włączonym silniku, tzn. zapłonie? Zdjąć klemę oczywiście z (-) i zmierzyć tak? Ale napięcie na klemach, czy aku?

Naprawdę przeraszam, ale jeste mw tym zielony...
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 17 Luty 2009, 14:42   
   Moje auto: Porshe 911


dostatecznie czyli przy załączeniu silnika nie słychać pisku i jak naciągniesz pasek ręką co jest sprężysty nie jest luźny..

tak akumulatora możesz stwierdzić czy wartość się zmienia przy założonej klemie

gdy jest klema założona alternator ładuje nam aku, i napięcie powinno być wyższe niż po zdjęciu klemy...
jeżeli nie ma różnicy odpowiedź masz gotową.
 
     
 kaber
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Luty 2009, 14:54   

Tak, jak napisałem w pierwszym poście - baaaaardzo prosiłbym o jedno foto ze strzałkami co odkręcić. Niczego tam nie da się zepsuć? :P
 
     
 west
Zasłużeni
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Nie
Imię: Bartek
Pomógł: 43 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1485
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 17 Luty 2009, 14:57   
   Moje auto: Porshe 911


no chyba przy odkręcaniu klemy nie da się czegoś popsuć...
chyba... :szok:

jak masz miernik?
idź odpal auto sprawdź napięcie na chodzącym silniku i napisz nam jego wartość
 
     
 kaber
[Usunięty]

Informacje
Wysłany: 17 Luty 2009, 15:09   

Nie mówię o odkręcaniu klemy, tylko paska.

Auta teraz nie odpalę, bo jest rozładowany akumulator, jak skończy się ładować, to zastosuję się do wskazówek.

[ Dodano: 18 Luty 2009, 13:03 ]
Pomiary:
Przy zdjętych klemach: ok. 12,53V
Przy włączonym silniku: ok. 12,91V

Czyli sprawa jest chyba jasna - nie ma ładowania akumulatora. Wciąż słychać znajome popiskiwanie. Czy ktoś może mi pomóc, powiedzieć, jak należy naciągnąć pasek alternatora? Którą śrubę odkręcić?

[ Dodano: 20 Luty 2009, 23:06 ]
Luźny był pasek alternatora. Kupiłem nowy, wymieniłem przy okazji pasek wspomagania. Auto śmiga aż miło i nie piszczy, nie ćwierka podczas jazdy :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Klin, alternator - 1,7 diesel. Corsa B
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.