Przesunięty przez: Kaszubski
6 Lipiec 2016, 09:56
Czujnik biegu jałowego
Autor Wiadomość
 marcin12


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 14
Skąd: Ornontowice
Wysłany: 24 Czerwiec 2015, 17:44   Czujnik biegu jałowego
   Moje auto: Opel corsa b 1.0 12V


Witam klubowiczow, moj problem jest nastepujacy, zaswieciła mi sie kontrolka chceck, zajechałem do mechanika podpielismy go pod komputer i pokazało bład czujnik biegu jałowego. od razu wymieniłem silniczek krokowy firmy Topman ( nie jestem w 100% pewien czy to jest tej firmy). Przez pare godzin było ok. Teraz jak odpale samochod i chce jechac a swieci mi sie check to samochodem szarpie i dusi go, i musze zgasic silnik i ponownie odpalic i wtedy check gasnie i samochod normalnie chodzi. Na zimnym silniku obroty mam 400 a na ciepłym faluja miedzy 1000-1200. Moj samochod Opel corsa B 1.0 12V 2000r przebieg 106tys.
 
     
 mike


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 94
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 24 Czerwiec 2015, 21:52   
   Moje auto: 1.2 Z12XEP


Podpiąć pod kompa jeszcze raz. Może pech chciał że silniczek krokowy jest wadliwy. U mnie też szarpał, dusił, obroty falowały a winny był przepływomierz.
 
 
     
 marcin12


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 14
Skąd: Ornontowice
Wysłany: 28 Czerwiec 2015, 20:06   
   Moje auto: Opel corsa b 1.0 12V


Przepływomierz był czyszczony. Teraz mam spokoj z komputerem ale obrotow nadal nie trzyma. A co myslicie o czujniku połozenia wału?
 
     
 mike


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 94
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 29 Czerwiec 2015, 21:08   
   Moje auto: 1.2 Z12XEP


Czyszczenie przepływomierza nic nie daje

https://www.youtube.com/watch?v=92Ck-zf-x1c

Czujnik położenia wału i ile się nie mylę to ma wpływ przy zapalaniu silnika. Jego awaria zazwyczaj objawia się ciężkim zapalaniem silnika na ciepłym silniku. Silnik w ogóle gaśnie czy obroty falują?
 
 
     
 marcin12


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 14
Skąd: Ornontowice
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 15:28   
   Moje auto: Opel corsa b 1.0 12V


Na zimnym silniku jak odpale to obroty mam zbyt niskie i silnik gasnie. Jak juz sie zagrzeje troche to mam 400 obrotow. Jak juz jade i wcisne sprzeglo to onroty schodza do 1000-1200. A wiadomo mi ze tak byc nie powinno. I szukam co jest przyczyna tego
 
     
 mike


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 94
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 20:21   
   Moje auto: 1.2 Z12XEP


Po wymianie krokowego podpiołeś raz jeszcze kompa w celu z czytania/skasowania błędów. Odepnij klemę minusową i zostaw na noc. Rano zapnij i odpal bez dodawania gazu i zostaw na wolnych obrotach to osiągnięcia temp. roboczej. Do sprawdzenia wszystkie przewody gumowe z podciśnień czy nie są sparciałe i dostaje lewego powietrza.
 
 
     
 Milion
elektronik


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 23:48   
   Moje auto: AG Z14XEP


odpięcie klemy w tym silniku nic nie da. stawiałbym na konieczność ponowną regulację obrotów jałowych lub zresetowanie nastaw podstawowych na kompie i wtedy dopiero odpalenie i pozostawienie auta aż do zagrzania.
 
 
     
 mike


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Michał
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 94
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 1 Lipiec 2015, 21:24   
   Moje auto: 1.2 Z12XEP


Przeczytałem na inny forum opla corsy że zdjęcie klemy resetuje ECU. Opisał to jeden z użytkowników w przypadku wyjęcia przepustnicy w celu czyszczenia i dalszymi problemami z utrzymaniem obrotów. Dopiero po odpięciu klemy na noc i ponownym zapięci problem znikł.
 
 
     
 marcin12


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Marcin
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 14
Skąd: Ornontowice
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 19:33   
   Moje auto: Opel corsa b 1.0 12V


Odpinalem kleme na noc, i nic to nie pomoglo a auto juz coraz gorzej odpala. Przewody mam dobre, nie sa sparciale. A chceck dalej mi sie zawsieca od czasu do czasu. I musze auto zgasic i odpalic ponownie. A samochod jest z 2000r i ma przejechane 106tys km od nowosci.

[ Dodano: 6 Lipiec 2015, 21:51 ]
Przedstawiam filmik jak samochod pracuje na zimnym silniku. https://youtu.be/ZIp0HelLb0k Jakies pomysły? Aktualnie samochodem jezdze po czechach.
 
     
 mody13


Informacje
slaskie

LPG: Nie
Imię: Grzegorz
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28 Październik 2016, 21:56   
   Moje auto: corsa b 1.0


marcin12, witam, dalej masz problem z corsinką?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa B - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa B » Silnik i osprzęt » Czujnik biegu jałowego
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.